Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:Ik vind dat een dubbel iets.
Als je al heel lang een huisdier hebt, kun je daar niet direct afstand van doen, Wanneer het ineens (tijdelijk) minder met je gaat. Soms is je huisdier dan ook alles wat je nog hebt. Dan is het fijn dat andere mensen je kunnen helpen. Het moet alleen niet zo worden, dat je het ene huisdier na het andere neemt terwijl er geen geld voor is. En je dan afhankelijk op wilt laten zijn van andere mensen. Of dat je wel rookt bijv. maar geen voer voor hond kan kopen, of de DD niet op wil zeggen.
Cioccolato schreef:Wauw ik dacht bij het lezen van de titel al; welke gek wil voer inzamelen voor mensen zonder geld voor een dier?!![]()
Ik ben het dus helemaal met je eens
Je wil toch het beste voor je dier..?
Palmera schreef:Alle huisjes met 'rijke' mensen zullen dan vrij vlot vol zitten. Dus waar moeten de overige dieren dan heen?
wendyenbram schreef:Ik vind dat een dubbel iets.
Als je al heel lang een huisdier hebt, kun je daar niet direct afstand van doen, Wanneer het ineens (tijdelijk) minder met je gaat. Soms is je huisdier dan ook alles wat je nog hebt. Dan is het fijn dat andere mensen je kunnen helpen. Het moet alleen niet zo worden, dat je het ene huisdier na het andere neemt terwijl er geen geld voor is. En je dan afhankelijk op wilt laten zijn van andere mensen. Of dat je wel rookt bijv. maar geen voer voor hond kan kopen, of de DD niet op wil zeggen.
Laurapalmer schreef:Het kan ook anders..
een gezin heeft een hond..
moeder zorgt 'traditioneel'voor de kinderen,vader werkt..
vader overlijd,gezin zit in de schulden..
moet de hond dan weg?
Ik vind het nogal zwart/wit om te zeggen,sta het dier af..
En afstaan?waar blijven al deze dieren?
wendyenbram schreef:[quote
Als mensen zonder geld geen beesten zouden nemen zou er ook minder vraag naar zijn en worden er uiteindelijk minder beesten gefokt vanwege het overschot en daardoor de lage prijzen. Of denk ik nu te optimistisch? Het is natuurlijk net als het asiel, als iedereen een beestje uit het asiel zou nemen zou er ook wat veranderen..
kimmie261 schreef:dat is een moeilijke vraag...en eerlijkheids halve zou ik zeker zeggen,geen geld voor je dieren doe ze dan maar weg..
maar ik ken ook wel de andere kant,iemand met goed werk,die zo ziek werd dat ie heel lang niet kon werken ( kanker) en in dld wordt je nu eenmaal niet zo gepamperd aan uitkeringen als in nederland,60% van je laatst verdiende loon en vind men dat teveel dan wordt er een dagloon uitbetaling gedaan,dat is écht een hele harde dobber om dan rond te komen en ja geen geld dan voor honden een beetje fatsoenlijk te voeren, dus hebben wij dat gedeelte over genomen...
weg doen van de honden was geen optie dat was het enige wat diegene had om die moeilijke maanden door te komen...
beetje dubbel dus...