Chinese maatregel: we knuppelen je hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Chinese maatregel: we knuppelen je hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 17:51

Excuses als het verkeerd geplaatst is.
Blijkbaar is er een nieuwe Chinese maatregel...

Chinese maatregel: maak je hond af, ander knuppelen wij hem dood

De autoriteiten van een Chinees district geven hondenbezitters een onmogelijke keus. Doe zelf je hond weg of de autoriteiten sturen mensen naar je huis om de hond voor de deur af te maken. De officiële reden voor deze maatregel is het beschermen van "een hygiënische omgeving en het dagelijks leven".

Zelfs in een land waar het hebben van honden streng geregeld is, is dit wel een heel extreme maatregel. Zo is er in het centrum van sommige grote steden een verbod op het houden van honden hoger dan 35 centimeter. Zwerfhonden worden alleen gedood na een uitbraak van hondsdolheid. Een ziekte waaraan jaarlijks 2000 Chinezen overlijden.

"Niemand mag thuis een hond houden. Zorg hier zelf voor, anders sturen wij mensen naar je huis die ter plekke de hond doodslaan." Dit staat in een waarschuwing die bij de ingangen van appartementencomplexen in het Dayang New District is bevestigd.

"Honden poepen overal en vallen mensen lastig", zegt een medewerker van de autoriteiten in het Dayang New District. "Er werd veel geklaagd over de honden, dus we waarschuwen de hondenbezitters om een conflict te voorkomen." Volgens de medewerker was een meerderheid van de inwoners van het district voor het plan om alle honden af te maken.

Activisten

Dierenactivisten maken zich boos over deze extreme maatregel, omdat er geen regels zijn over loslopende honden of het opruimen van hondenpoep. Ook vinden ze het tegenstrijdig dat er wel regels zijn om bedreigde diersoorten te beschermen, maar deze vorm van dierenmishandeling is toegestaan.

Bron: NOS http://nos.nl/artikel/2057153-chinese-maatregel-maak-je-hond-af-anders-knuppelen-wij-hem-dood.html

Aanvullend artikel http://www.theguardian.com/world/2015/sep/11/dog-club-death-china-officials-jinan

Hier gaat je hart toch van huilen ;( Hoe is het mogelijk dat autoriteiten dit ongestraft kunnen beslissen?
Laatst bijgewerkt door BaileyMix op 11-09-15 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Re: Chinese maatregel: we knuppelen je hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:54

Huh waaat... En er is geen manier om dus wel een hond als huisdier te hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:58

Oookee?! Dat is wel een hele vreemde maatregel van de autoriteiten!

Is toch niet normaal als je afscheid moet nemen van je hond 'omdat hij daar niet als huisdier mag zijn'.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:00

Nieuwe maatregel: we knuppelen verstand in de kop van die Chinezen 8)7

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:04

China is sowieso een belachelijk land als het aankomt op dierenwelzijn en rechten. (Boycot op het hele land..!)
Honden zorgen voor slechte hygiëne? Belachelijk, hygiëne is als overheid op hele andere manieren te regelen. In dit geval mogen dieren weer boeten een probleem dat door de mens veroorzaakt is. Net als het zwerfhonden probleem, belachelijk gewoon.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:05

Verbaasd me niks, ze beslissen daar toch ook al dat gezinnen maar één kind mogen? In China denkt de overheid voor de burgers, een eigen mening hebben wordt ook niet zo gewaardeerd... :')
(om over de Tibetanen, sloppenwijken en het wegstoppen van gehandicapten maar te zwijgen..)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:07

Ik vind het belachelijk en onvoorstelbaar! :x
Meer kan ik er niet op zeggen. :r

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:07

Wat een bezopen en belachelijke bedoeling zeg, jemig. 8)7

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:09

Kijk, die autoriteiten zou ik zo kunnen vermoorden -:(- met een glimlach
Reden om dus niet naar China te gaan,of een andere dictatuur, ik neem aan dat je in europa hier geen zorgen om hoeft te maken,hier zijn we meer beschaafd en bovendien hebben we democratie.
Ben eerlijk gezegd niet verbaasd, nog arme mensen nog dieren worden daar slecht behandeld. Die autoriteiten gaat het alleen maar om geld |o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:10

Honden poepen overal en vallen mensen lastig

En de mensen die andere mensen Lastig vallen.. Gaan die ook weg? :P

Vind het best bizar.. Maar goed, alles wat ik over China weet vind ik bizar :')

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:22

Katten en vogels zijn de volgende dus?

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:31

Vogels wel katten zijn er al in de babi pangpang

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:32

ziamara schreef:
vogels zijn de volgende dus?

Ooit is daar besloten de huismus uit te roeien -> gevolg: enorme plagen met sprinkhanen die alle gewassen op aten -> gevolg: miljoenen doden door hongersnood.

Het is echt het land van de absurde maatregelen. Ik vind hun geschiedenis enorm boeiend en ik sta open voor alle andere culturen, alleen maar interessant, maar China vind ik compleet idioot.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:36

Oh ja jullie hebben idd gelijk, vogels waren ze al mee bezig >;)

De droeftoeters.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:40

Ik vond het al een walgelijk land. Vooral de steden dan. Dus het verbaast me niks eigenlijk....

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:48

Wat erg zeg.Hopenlijk kunnen ze die honden ergens verstoppen. Ze zullen op het platteland toch wel honden mogen hebben, die heb je toch nodig als waakhond? :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:08

Bah, ik vind echt erg naar en het zijn ook rare mensen, die de meest idiote en vreselijkste dingen met de dieren uithalen, zo ontzettend bizar.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:12

Helemaal eens. Bizar en verschrikkelijk. Wat een land...
Maar wist je dat in Zwitserland ook hond op het menu staat? :x

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:13

wat een walgelijk land zeg.

Dieren moeten daar idd boeten, voor wat de mens heeft aangericht.

die autoriteiten moeten met de knuppel gelijk gemaakt worden -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:28

Citaat:
"Niemand mag thuis een hond houden. Zorg hier zelf voor, anders sturen wij mensen naar je huis die ter plekke de hond doodslaan." Dit staat in een waarschuwing die bij de ingangen van appartementencomplexen in het Dayang New District is bevestigd.

Lijkt mij dus meer een ding van de appartementenbeheerder dan van de overheid.

In de Engelse tekst lees ik dat het gaat om 1 bepaald district. Nog steeds niet goed, maar het ligt dus wel wat genuanceerder dan 'alle Chinezen gaan alle honden laten doodknuppelen'.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:37

Floortz schreef:
Helemaal eens. Bizar en verschrikkelijk. Wat een land...
Maar wist je dat in Zwitserland ook hond op het menu staat? :x

Dat van dat er honden op het menu staat in Zwitserland, staat me ergens vaag bij, ik had het ergens gelezen op het internet, was het helemaal vergeten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:43

Goof schreef:
ziamara schreef:

Ooit is daar besloten de huismus uit te roeien -> gevolg: enorme plagen met sprinkhanen die alle gewassen op aten -> gevolg: miljoenen doden door hongersnood.

Het is echt het land van de absurde maatregelen. Ik vind hun geschiedenis enorm boeiend en ik sta open voor alle andere culturen, alleen maar interessant, maar China vind ik compleet idioot.

ik vind alleen de chinese keuken lekker...zonder hond.

Honden zijn niet hychienisch volgens dat district.Mensen gelukkig wel :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:45

Dat ze ze eten lijkt me niet zo relevant. Lammetjes zijn ook schattig.

Maar doodknuppelen vind ik nogal overdreven :=
Ook een hondenverbod snap ik nog wel, maar dan wel gewoon via een registratie systeem waarbij je gewoon geen nieuwe meer mag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:32

Goof schreef:
ziamara schreef:

Ha ja dat is waar ja.. Elke Chinees moest actief meehelpen door de mussen weg te stampen. Konden ze een boete boor krijgen als ze dat niet deden. :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:37

wat was er mis met musjes?