Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillsil schreef:Hahah eens alleen uhh ik weet dan alleen niet hoe het weer moet aanpassenGa even kijken of het lukt
Maar bij 'ja' bedoel ik dat je voor een zwarte piet bent en bij 'nee' wil je van zwarte piet af..
edit: Gelukt (volgens mij)
Blijheid schreef:Sinterklaas is een kinderfeest. Ik denk dat het de meeste kinderen geen bal interesseert of Piet zwart/wit/paars met stipjes is. Als andere mensen er wel écht last van hebben dat Piet zwart is, vind ik het prima om dat aan te passen.
Tradities mogen best meegroeien met de tijd, Piet heeft inmiddels ook geen roe meer om kinderen te slaan.
Dus, ik zeg ja wel Pieten (Hoe komende pakjes anders bij de kinderen? Moet die goede oude Sint zelf door de schoorsteen), maar niet persé (alleen) zwarte
Citaat:Zelf zeg ik ja tegen zwarte piet omdat ik het zie als een kinderfeest, een traditie. Zwarte Piet is niet zwart omdat het een donker persoon is maar omdat hij steeds door de schoorstenen gaat om pakjes te bezorgen. In mijn ogen heeft dit dus niets met discriminatie te maken. Die gekleurde pieten maken het voor mij meer een carnavalsoptocht dan een Sinterklaasfeest
_Yasmine_ schreef:Het is pas Augustus! Het grote intertoys boek is nog niet eens binnen!
Solaria_Liz schreef:Jemig. Moet dit ieder jaar weer terug komen?
Goof schreef:Solaria_Liz schreef:Jemig. Moet dit ieder jaar weer terug komen?
Inderdaad![]()
TS; jouw vraag is al zo vaak voorbij gekomen:
Pandameisje @ [NM] Zwarte piet of kleurtjes piet wat is jou mening
Appelmoes_11 @ [NM] Zwarte Piet is racisme
Leandra @ [NM] Zwarte Piet, discriminerend of niet?
sannedeedee1 @ [JH] zwarte piet vanaf 2015 verboden
Bij deze enkele (zeer) uitgebreide topics over jouw vraag. Lees en zie hoe bokt erover denkt.