Moet de koning belasting betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moet hij betalen?

Ja.
135 (77%)
Nee.
33 (18%)
Alleen vrijwillig.
3 (1%)
Weet niet.
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 174

papagroom

Moet de koning belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 09:09

Laatst bijgewerkt door papagroom op 20-06-15 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Re: Moet de koning belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:14

Iedereen moet inleveren , dus hij ook.....en dan te bedenken dat zijn werkpaleis aan de begroting van 33 miljoen tekort heeft van maar liefst 24 miljoen. Omdat de schoorstenen niet goed meer zijn. Zal vast iets genuanceerder zijn .......maar het idee alleen al.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 09:28

Een ding mogen we niet vergeten.
Hij levert meer op dan dat hij kost.
Beschouw Nederland als een winkel,en Wim Lex als de winkelier...jij koopt je spullen ook liever bij iemand die je graag mag,en hij is in het buitenlando ongekend populair...wat dat betreft mogen we absoluut niet klagen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:30

Tja qua belasting: mij maakt het geen flaus aus eerlijk gezegd...iets met vestzak - broekzak.... :)

Je moet je "koningshuis" als je het hebt wel goed onderhouden maar soms lijkt er wel wat teveel gepamperd en vertroeteld te worden en lijkt het wat dubieus of het wel nodig is om iets vanuit de samenleving te bekostigen zeg maar.

Maar je weet toch ook niet alle details waardoor ze tot bepaalde besluiten komen dus dan is het ook lastig oordelen denk ik dan maar :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:40

Lijkt me een beetje omslachtig, geld geven en het vervolgens deels afnemen, geef dan gewoon belastingvrij minder geld zoals nu. Scheelt weer handelingen en dus geld.

Ik vind het juist goed dat we als land af willen van dat onzinnige geschuif met geld (toeslagen vs belasting betalen), laten we dat dan niet extra gaan invoeren voor één familie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:06

Ja. Hij krijgt ook alle andere Nederlandse toeslagen/uitkeringen zoals kinderbijslag en later AOW. Dus gaat hij bovenop zijn buitensporig hoge inkomen maar eens belasting betalen. Is wel zo eerlijk.
Als iemand hier hetzelfde verdient als de koning gaat hij ook voor de bijl bij de belastingdienst. Om hetzelfde te verdienen moet je zo verschrikkelijk hard werken, een geweldig bedrijf (vaak met buitenlandse goede contacten) opzetten en kun je het als opperhoofd van zo'n bedrijf ook niet permiteren een nare rotman/vrouw te zijn.
Maar wel grof belasting betalen? Het is dan gewoon niet fair als de koning dat niet hoeft.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:12

Misschien moet iedereen zich eerst eens goed laten informeren wat hij precies krijgt en wat hij daarvan zelf ook moet betalen. Is iedereen die hier reageert daarvan op de hoogte?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:58

Yessy schreef:
Lijkt me een beetje omslachtig, geld geven en het vervolgens deels afnemen, geef dan gewoon belastingvrij minder geld zoals nu. Scheelt weer handelingen en dus geld.

Ik vind het juist goed dat we als land af willen van dat onzinnige geschuif met geld (toeslagen vs belasting betalen), laten we dat dan niet extra gaan invoeren voor één familie.

Dat dus. Wat een gedoe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:07

Ja. Ik ben anti koningshuis. Ze kosten ons teveel, ik vind de benaming uitkering ook fout. Een uitkering krijg je als je niet in dienst bent.
Met de belasting betalen leren de prinsesjes ook dat ze niet alles krijgen maar dat er ook dingen betaald moeten worden met het belastinggeld

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:23

Denk je dat ze die kinderen daarmee gaan vermoeien dan? De oudste is 11. Ze zijn nog een beetje klein om al in grotemensenzaken als de belastingaangifte te duiken... (die paps en mams overigens vast niet zelf op een avondje samen achter de pc doen).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:25

Nee, hoeft van mij niet. Veel te omslachtig; hij wordt betaalt vanuit die kas en moet het dan ook weer teruggeven. Kort die beste man dan gewoon :+

Purny, ze betalen wel gewoon btw natuurlijk. T is niet dat als ze naar de AH gaan, ze opeens de btw niet hoeven te betalen daar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:28

purny schreef:
Ja. Ik ben anti koningshuis. Ze kosten ons teveel, ik vind de benaming uitkering ook fout. Een uitkering krijg je als je niet in dienst bent.
Met de belasting betalen leren de prinsesjes ook dat ze niet alles krijgen maar dat er ook dingen betaald moeten worden met het belastinggeld

Ik ook!

Ik vind het de groots mogelijke onzin.

Omdat je in een bepaalde familie geboren ben mag je het land regeren. Niet ondaat je heel slim bent of omdat je dat heel goed kan. Neeeeeee,...omdat je in een bepaalde familie geboren bent.

Doe mij maar het systeem zoals in Duitsland. Veel goedkoper en werkt blijkbaar beter. (in Duitsland draait de economie altijd net effe beter als hier.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:29

Goh... Ik denk niet dat WA naar de appie gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:30

purny schreef:

Nee dat laat hij iemand doen. En dat kost bovenop de boodschappen....geld. (als in een salaris)

Afschaffen die handel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:33

Ja ze mogen ook de hoogste belasting betalen, naar hun inkomen. Extra schijf hoger nog wel :))
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 20-06-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:34

Jammer dat sommige mensen zomaar de historie van ons land willen verloochenen. En regeren doet de koning niet hoor, dat doet de regering :)*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:35

Ach als ik zie hoe leuk de kinderen het hebben met de koningsspelen, veel mensen genieten van Koningsdag en hoe trots veel mensen op oranje zijn... Vind ik een president maar wat saai. Wim-Lex en maxima zijn wel een goed visitekaartje :)
Die 6 euro dat het per persoon per jaar kost, ach...

Ik vind het altijd wel wat hebben een koningshuis :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:35

Vala schreef:
Jammer dat sommige mensen zomaar de historie van ons land willen verloochenen. En regeren doet de koning niet hoor, dat doet de regering :)*

Als koning zijnde moet je juist denken aan de historie behouden zonder dat het volk eronder lijd. Helaas lijden wij er nu allen onder. Mooie historie hoor! +:)+
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 20-06-15 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:36

NatasjavE schreef:
purny schreef:

Nee dat laat hij iemand doen. En dat kost bovenop de boodschappen....geld. (als in een salaris)

Afschaffen die handel.

En dan moeten al die mensen die voor het koningshuis werken betaald worden... door de overheid. Uit de WW. Nu doen ze er tenminste nog wat voor :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:37

Ik ook, ik ben trots op dat we een koningshuis hebben. En dat eeuwige gezeik om dat geld...en nog beweren dat de economie beter zou gaan zonder het koningshuis...Nee dan heb je het echt begrepen :n
Lijden onder het koningshuis? Serieus? Die 6 euro per jaar? Ze leveren juist veel geld op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:39

Nee zonder koningshuis kunnen we niet, maar ze mogen best eens wat investeren met belasting betalen. Zou een hoop geldproblemen oplossen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:40

Of ie wel of geen belasting moet betalen heb ik geen mening over geloof ik... Over die verbouwing vind ik héél raar.
Ja, een bouwproject kan tegenslag hebben en daardoor duurder uitvallen, maar 33 miljoen? :n

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:40

Het koningshuis en het idee vind ik ook erg mooi. Moeten we zeker aanhouden. Maar het geld dat er nu aan op gaat, aan onzin dingen, dat moet stoppen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:41

Vala schreef:

We zijn ook een tijd lang een republiek geweest. Ook dat is historie.

Als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding wint een president.

Ik heb liever dat het geld wat de koning en zijn familie meer kost als een president gaat naar gezondheidszorg, onderwijs of defensie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:42

Blue_Eyes schreef:
En dan moeten al die mensen die voor het koningshuis werken betaald worden... door de overheid. Uit de WW. Nu doen ze er tenminste nog wat voor :+

Er is werk zat. Gaan ze maar wat anders doen(we moeten met z'n alle nu langer werken...remember.)