Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Rachelle_ schreef:Zoals ik en vele andere paardenbezitters en -liefhebbers weten is er al enige tijd een paardenbeul actief in Nederland.
"Het aantal onopgeloste ernstige mishandelingen van paarden is inmiddels de honderd gepasseerd, waarvan meer dan tien in 2015." Dit staat op de website van Hart van Nederland. Afgelopen week zijn er WEER paarden mishandeld. Dit keer in Steenwijkerwold en De Basse.
Is het niet te gek voor woorden dat deze paardenbeul keer op keer weer toe kan slaan zonder dat er tot op heden ook maar echt actie ondernomen wordt? De politie is uiteraard meerdere malen ingeschakeld, maar naar mijn mening doen die veel te weinig.
Ik ben van mening dat deze beul z.s.m. moet worden opgepakt en daarom wil ik alle informatie over de beul graag bijeen proberen te krijgen. Dus iedereen die info heeft over de beul...
Cas123 schreef:Ik vind ook dat de politie te weinig doet... ik vind het een goed idee van dit topic.
_Rachelle_ schreef:Snooki bedankt voor je bijdrage! Ik denk alleen dat dit soort 'standaard politieonderzoek' weinig oplevert.. Daar hebben we tot op heden iig nog maar weinig van gemerkt. Ook zie je ook hier weer dat de politie slechts een mogelijk verband legt tussen 2 gevallen van mishandeling. Terwijl er al meer dan 100 mishandelingen hebben plaatsgevonden...
FriesWytske schreef:Denk je nu echt dat de politie alles wat ze evt. weten naar buiten brengen. Zo ja, dan ben je niet goed wijs. De politie brengt alleen dingen naar buiten die ze naar buiten willen brengen.
antje_vip schreef:En als er iemand betrapt wordt, mag die gewoon weer gaan!![]()
http://www.bitmagazine.nl/blog/britt-de ... handelaar/
Maar zo reageert politie altijd... Mijn broertje was ook in elkaar geslagen door een groep, komt de politie, de getuigen zeggen: Kijk daar lopen de daders. Het slachtoffer was spoorloos. Politie zegt: Oke, leuk, maar wij vertrekken weer zonder enige actie te ondernemen.Een misdrijf wat in een half uur opgelost had kunnen worden, wil de politie graag 1½ jaar mee bezig zijn (zo lang heeft de berechting geduurt, ook nog strafvermindering wegens de tijdsoverschrijding).
Sorry voor dit offtopic verhaal, maar geeft wel weer hoe de politie handelt en wat je aan ze hebt
antje_vip schreef:En als er iemand betrapt wordt, mag die gewoon weer gaan!![]()
http://www.bitmagazine.nl/blog/britt-de ... handelaar/
Maar zo reageert politie altijd... Mijn broertje was ook in elkaar geslagen door een groep, komt de politie, de getuigen zeggen: Kijk daar lopen de daders. Het slachtoffer was spoorloos. Politie zegt: Oke, leuk, maar wij vertrekken weer zonder enige actie te ondernemen.Een misdrijf wat in een half uur opgelost had kunnen worden, wil de politie graag 1½ jaar mee bezig zijn (zo lang heeft de berechting geduurt, ook nog strafvermindering wegens de tijdsoverschrijding).
Sorry voor dit offtopic verhaal, maar geeft wel weer hoe de politie handelt en wat je aan ze hebt