Alle info over de paardenbeul!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rachelle_

Alle info over de paardenbeul!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:54

Zoals ik en vele andere paardenbezitters en -liefhebbers weten is er al enige tijd een paardenbeul actief in Nederland.

"Het aantal onopgeloste ernstige mishandelingen van paarden is inmiddels de honderd gepasseerd, waarvan meer dan tien in 2015." Dit staat op de website van Hart van Nederland. Afgelopen week zijn er WEER paarden mishandeld. Dit keer in Steenwijkerwold en De Basse.

Is het niet te gek voor woorden dat deze paardenbeul keer op keer weer toe kan slaan zonder dat er tot op heden ook maar echt actie ondernomen wordt? De politie is uiteraard meerdere malen ingeschakeld, maar naar mijn mening doen die veel te weinig.

Ik ben van mening dat deze beul z.s.m. moet worden opgepakt en daarom wil ik alle informatie over de beul graag bijeen proberen te krijgen. Dus iedereen die info heeft over de beul...

Nico_lette

Re: Alle info over de paardenbeul!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:56

Ik vind 't afschuwelijk dat iemand dit kan doen... Ik vind het al zielig als mensen een paard een keiharde klap geven.. Ik volg en hoop dat de dader(s) snel gevonden worden.. Die mogen ze van mij urenlang martelen en dan ook nog ff de doodstraf geven
Sorry hoor maar..

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 14:58

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:58

En hoe zie je dit voor je dan... wat zijn je middelen m.b.t. de info. die jij krijgt?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:00

_Rachelle_ schreef:
Zoals ik en vele andere paardenbezitters en -liefhebbers weten is er al enige tijd een paardenbeul actief in Nederland.

"Het aantal onopgeloste ernstige mishandelingen van paarden is inmiddels de honderd gepasseerd, waarvan meer dan tien in 2015." Dit staat op de website van Hart van Nederland. Afgelopen week zijn er WEER paarden mishandeld. Dit keer in Steenwijkerwold en De Basse.

Is het niet te gek voor woorden dat deze paardenbeul keer op keer weer toe kan slaan zonder dat er tot op heden ook maar echt actie ondernomen wordt? De politie is uiteraard meerdere malen ingeschakeld, maar naar mijn mening doen die veel te weinig.

Ik ben van mening dat deze beul z.s.m. moet worden opgepakt en daarom wil ik alle informatie over de beul graag bijeen proberen te krijgen. Dus iedereen die info heeft over de beul...

En hoe meer van dit soort topics en nieuwsberichten/facebooksites. Hoe meer deze mensen door gaan. Denk dat ze het allemaal gewoon voor de kik doen. En dat het in het nieuws komt.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:01

Ook in midden Nederland is er zo'n mafkees actief. Vorige week Amersfoort dacht ik en afgelopen maandag in Soest.
Verschrikkelijk.

Alleen vraag ik me wel af wat je met dit topic wilt bereiken.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:04

Ik denk dat het belangrijk is om alle info te verzamelen. De politie is nu telkens bezig met 'afzonderlijke cases', terwijl de beul(en) door heel het land actief zijn.. Ik zeg niet dat dit topic tot de oplossing leidt, maar misschien dat het een bijdrage kan leveren als alle informatie gebundeld wordt..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:06

Maar hoe wil je deze info vrijgeven aan politie dan? Ga je dan regelmatig de politie informeren?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:13

Weet je,er zijn téveel FB pagina's over de paardenbeul w.b.t. info geven.
Vele zien zowat bij elk mens dat bij paarden staat te kijken of even stond langs een weiland,een verdachte.
Zo krijg je veel verschillende uiterlijken en verschillende auto's/voertuigen/fietsen.PProbeer daar maar eens wat uit te halen.
Er is al heel lang Dierenleed Preventie,zij staan in combi met politie,dierenpolitie en DB.
En daar zou alle info heen moeten gaan!

Het is een grote Hype geworden,een klopjacht,wat ik uiteraard wel begrijp,maar het is fout.
Als iedereen nou eens extra zijn/of haar ogen open zet,extra oplet als die langs een weiland komt,dan is de kans groter dat er écht een verdacht persoon gezien word,die dus IN het weiland loopt.Je hoeft er niet gelijk op af te stappen,maak een filmpje of foto en blijf het een poosje in de gaten houden.

Dé paardenbeul van Nederland heeft geen vast patroon en is daarom ook heel moeilijk te pakken.Het enige patroon wat die wel heeft,is het snijden in de geslachtsdelen,dat is zijn vaste patroon.

By the way,als iedere paarden eigenaar zich nou eens aanmeld bij Dierenleed Preventie,is het waarschuwen van de eigenaar [of niet eigenaar] en omgeving ook een stuk makkelijker.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:22

Ik snap dat er inderdaad veel verschillende topics en facebookpagina's zijn met verschillende verhalen. Daarom heb ik dit topic ook geopend. Om alle info op 1 bult te gooien.

Ik denk inderdaad ook dat weinig mensen erop af zouden stappen. Zou ik eerlijk gezegd ook niet doen. Eerder als hij bezig is de politie bellen en direct laten komen zonder dat je de dader eerst zelf confronteert...

Echter denk ik ook dat als je een (vaak niet al te scherp of van te veraf gefilmd) filmpje van een 'willekeurig menspersoon', die in een weiland een paard van achteren snijdt of steekt met een scherp mes ook niet heel ver komt.. Tenzij hij/zij echt specifieke kenmerken heeft, maar het lijkt me dat diegene die wel bedekt oid... De persoon op het filmpje kan dan iedereen zijn?

Het is een lastig verhaal, maar ik vind dat deze persoon gewoon z.s.m. opgepakt moet worden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:24

Ik ben van mening dat hoe meer media aandacht, hoe groter de kick voor de beul.
En daarbij is het naar mijn idee niet iemand die in z'n eentje werkt.

Maar wat wil je dat de politie doet? Bij iedere paard/stal een bewaker neer gaan zetten? Aan gezien het door half nl gaat is er helaas geen andere oplossing.
Plus dat er met enige regelmaat zonder enige duidelijke verklaring personen/auto's aangewezen als "mogelijke dader"zonder dat er maar iets onderbouwd kan worden. Ja degene/auto stond vlakbij een weide te kijken.....

Neemt niet weg dat het niet erg is dat er van die mafkezen rondlopen en zeker gepakt moeten worden, want het zal je paard maar wezen waarbij het gebeurt.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:25

Ik denk ook zeker niet dat de beul alleen te werk gaat.. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:25

Ik vind ook dat de politie te weinig doet... ik vind het een goed idee van dit topic.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:26

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:29

Snooki bedankt voor je bijdrage! Ik denk alleen dat dit soort 'standaard politieonderzoek' weinig oplevert.. Daar hebben we tot op heden iig nog maar weinig van gemerkt. Ook zie je ook hier weer dat de politie slechts een mogelijk verband legt tussen 2 gevallen van mishandeling. Terwijl er al meer dan 100 mishandelingen hebben plaatsgevonden... :(

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:30

ja klopt, is erg jammer maar wel goed dat ze het toch wel serieus nemen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:33

Denk je nu echt dat de politie alles wat ze evt. weten naar buiten brengen. Zo ja, dan ben je niet goed wijs. De politie brengt alleen dingen naar buiten die ze naar buiten willen brengen.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:37

Ik hoop dat ze meer weten want dit moet echt gestopt worden. Denk dat toendertijd die Brit Dekker er dicht bij is geweest.

trouwens ik kreeg bericht vorige week van mijn vriendin uit limburg dat ze daar het ponytje van haar nichtje ook hebben toegetakeld, is de politie gaan zoeken met een helikopter

http://www.bitmagazine.nl/artikelen/pol ... urg/40193/
Laatst bijgewerkt door Cherdenise op 19-06-15 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:38

Ik zeg niet dat de politie informatie naar buiten moet brengen. Ik zeg alleen dat ze tot op heden nog weinig effectief werk hebben geleverd... De beul is nu al zo'n 2 jaar actief en loopt nog steeds vrij rond..

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:39

Snooki wat goed om te horen dat de politie uit Limburg het serieus neemt en met een helikopter te werk gaat!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:39

Cas123 schreef:
Ik vind ook dat de politie te weinig doet... ik vind het een goed idee van dit topic.

Maar wat wil je dan dat ze doen, en aanpakken?

_Rachelle_ schreef:
Snooki bedankt voor je bijdrage! Ik denk alleen dat dit soort 'standaard politieonderzoek' weinig oplevert.. Daar hebben we tot op heden iig nog maar weinig van gemerkt. Ook zie je ook hier weer dat de politie slechts een mogelijk verband legt tussen 2 gevallen van mishandeling. Terwijl er al meer dan 100 mishandelingen hebben plaatsgevonden... :(

Er zijn idd meer dan 100 meldingen, ik hoorde onlangs dat er daarvan 80 gevallen zijn waarbij het mogelijk is aangetoond door een voorwerp is aangebracht

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:43

FriesWytske schreef:
Denk je nu echt dat de politie alles wat ze evt. weten naar buiten brengen. Zo ja, dan ben je niet goed wijs. De politie brengt alleen dingen naar buiten die ze naar buiten willen brengen.

Vind het niet helemaal oke om iemand direct voor 'niet goed wijs' uit te maken.
Hier wordt bedoelt om meerdere verhalen misschien bij de politie in te kunnen leveren.

Het is lastig, aan de ene kant geef je hem misschien inderdaad een grotere kick..
Aan de andere kant kan je op zo'n manier meer mensen informeren en samenwerken. Het is gewoon lastig maar afwachten tot ze bij jou'n paard komen snijden zit denk ik ook niemand op te wachten :(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:48

En als er iemand betrapt wordt, mag die gewoon weer gaan! 8)7

http://www.bitmagazine.nl/blog/britt-de ... handelaar/

Maar zo reageert politie altijd... Mijn broertje was ook in elkaar geslagen door een groep, komt de politie, de getuigen zeggen: Kijk daar lopen de daders. Het slachtoffer was spoorloos. Politie zegt: Oke, leuk, maar wij vertrekken weer zonder enige actie te ondernemen. :O Een misdrijf wat in een half uur opgelost had kunnen worden, wil de politie graag 1½ jaar mee bezig zijn (zo lang heeft de berechting geduurt, ook nog strafvermindering wegens de tijdsoverschrijding).

Sorry voor dit offtopic verhaal, maar geeft wel weer hoe de politie handelt en wat je aan ze hebt +:)+

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:53

antje_vip schreef:

Maar zo reageert politie altijd... Mijn broertje was ook in elkaar geslagen door een groep, komt de politie, de getuigen zeggen: Kijk daar lopen de daders. Het slachtoffer was spoorloos. Politie zegt: Oke, leuk, maar wij vertrekken weer zonder enige actie te ondernemen. :O Een misdrijf wat in een half uur opgelost had kunnen worden, wil de politie graag 1½ jaar mee bezig zijn (zo lang heeft de berechting geduurt, ook nog strafvermindering wegens de tijdsoverschrijding).

Sorry voor dit offtopic verhaal, maar geeft wel weer hoe de politie handelt en wat je aan ze hebt +:)+

Precies, je hoort teveel van zulke verhalen!
Hierom een verzamel topic + fb groep, misschien als we alles bundelen dat ze een actie ondernemen.

Wat verschrikkelijk van je broertje trouwens :(

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:58

antje_vip schreef:

Wat erg dat het zolang heeft geduurd dat er gerechtigheid kwam zeg... Ongelofelijk! Maar helaas wel vaak de manier waarop het gaat bij de politie... :(

En wat dat betreft dat verhaal van Britt Dekker. Ik denk inderdaad dat het de enige manier is om de man op te kunnen pakken (als al dat bewijs nog niet genoeg is!). Hij zal op heterdaad betrapt moeten worden, dus als hij bezig is... Hoe vreselijk het ook is dat er nog meer paardenslachtoffers moeten vallen voordat hij gepakt kan worden...