Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 22:44

http://politiek.eenvandaag.nl/tv-items/ ... erliezers_

Naar aanleiding van dit artikel.
Wat vinden jullie hiervan ?

'Overspel, het familiespel met alleen maar verliezers!' Binnenkort zullen in heel Nederland borden langs de weg hangen met deze tekst. De SGP maakt vandaag in EenVandaag bekend op welke poster de keuze is gevallen. De borden worden opgehangen door de SGP, want die partij maakt zich zorgen over het aantal echtscheidingen. Volgens komt dat mede door websites als “Second Love”.

Heb respect voor elkaars mening & Geloof

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door OutOfTheWood op 18-06-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zoe

Re: Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:46

Of dit echt helpt vraag ik me af, maar vind het wel opvallen dat vreemdgaan en scheidingen steeds normaler lijken te worden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:48

Ik vind de borden waaruit ze zouden kiezen alledrie lelijk, maar ik kan wel in de actie komen. Waarom zou je wel reclame mogen maken voor overspel zoals Second Love doet, maar daar geen tegengeluid tegen mogen laten horen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:49

Ik ben absoluut tegen de SGP maar hier hebben ze wel een punt.
Ik heb niets tegen open relaties. Mits beide partijen hiermee akkoord gaan.

Maar overspel als in dat een van de twee denkt in een monogame relatie te zijn is inderdaad als er kinderen in het spel zijn een uitermate verdrietige aangelegenheid.

En het klinkt als een cliché maar de kinderen zijn dan hierin het kind van de rekening.

Om nu dit soort site's te verbieden gaat mij te ver. Maar een discussie hierover is zeker op z'n plaats.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:52

Het zou fijn zijn als politieke partijen hun geld en energie eens staken in dingen die echt belangrijk zijn zoals de zorg en het onderwijs. Volgens mij is daar nog genoeg werk te doen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:53

Blue_Eyes schreef:
Ik vind de borden waaruit ze zouden kiezen alledrie lelijk, maar ik kan wel in de actie komen. Waarom zou je wel reclame mogen maken voor overspel zoals Second Love doet, maar daar geen tegengeluid tegen mogen laten horen?

En dat is denk het enige juiste antwoord. Als second love mag, mag dit ook. Ieder zijn mening :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:57

Zie liever dit dan die reclame van second love 8)7 Wist niet wat ik hoorde toen ik dat spotje voor het eerst op de radio hoorde...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:59

troi schreef:
Het zou fijn zijn als politieke partijen hun geld en energie eens staken in dingen die echt belangrijk zijn zoals de zorg en het onderwijs. Volgens mij is daar nog genoeg werk te doen.

Ik vind dit zeker wel een belangrijk thema, één dat zelfs invloed heeft op zorg en onderwijs. Alleen gaat zo'n campagne niet helpen ben ik bang.

Tegenwoordig worden we op onze wenken bediend. We hoeven niet eens meer naar de supermarkt voor de boodschapjes, computers doen alles wat we van ze vragen, als kind al hebben we elk een eigen tv en een eigen willetje dat vaak zijn zin krijgt. Hoe goed leren we met conflicten omgaan als we zelden conflicten tegen komen?

En dan komen we een partner tegen, die na de eerste verliefdheid toch ook eigen belangens heeft die niet altijd overeen komen met de onze. Ja dat is lastig, we weten niet hoe er mee om te gaan. Het is niet meer 'LEUK'. Dus is het al gauw; 'Game Over' voor de relatie.

Jammer want de gevolgen zijn niet te overzien en bij de volgende partner houdt de verliefdheid ook geen stand.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:02

troi schreef:

Als naar mijn ervaringen kijk binnen de zorg en onderwijs, zit daar toch een hoop scheidings- en relatieproblematiek bij hoor. Kinderen met problemen door slechte relaties en scheidingen, schuldhulpverlening na financiële situaties na scheiding, in verslavingszorg kom je regelmatig als trigger voor gebruik slechte relaties en scheidingen tegen...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:03

Brrr SGP, mijn nekharen staan meteen overeind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:08

troi schreef:

Volgens mij begint al het werk bij het begin; een gezond gezin als hoeksteen van de samenleving :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:09

Hoe verzinnen ze het. De straten worden onveilig, er ligt een religieuze dreiging op de loer, het onderwijs is om te huilen, bejaarden worden 1 keer per week gewassen.
Kortom: van gemeenschapszaken (zaken van en voor ons allemaal) word een potje gemaakt.
Dus wat gaat politiek Nederland nu doen? Zich bemoeien met onze privézaken. Wellicht een nieuwe kans om er een potje van te maken.
Alsof de SGP in staat is jou en mij tegen te houden bij wat we wel en niet doen binnen onze relatie. Absurd. :n

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:11

Hoe leuk deze campagne ook klinkt, als iemand behoefte heeft het buiten de deur te gaan zoeken zal die niet van gedachte veranderen door een poster. Als je niet kunt communiceren in je relatie gaat het mis, via second love of via de kroeg op de hoek.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:12

Palmera schreef:
Hoe verzinnen ze het. De straten worden onveilig, er ligt een religieuze dreiging op de loer, het onderwijs is om te huilen, bejaarden worden 1 keer per week gewassen.
Kortom: van gemeenschapszaken (zaken van en voor ons allemaal) word een potje gemaakt.
Dus wat gaat politiek Nederland nu doen? Zich bemoeien met onze privézaken. Wellicht een nieuwe kans om er een potje van te maken.
Alsof de SGP in staat is jou en mij tegen te houden bij wat we wel en niet doen binnen onze relatie. Absurd. :n

Als het aan de SGP ligt, willen ze daar wel toe in staat zijn hoor.
:')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:27

Malloten. Niet al te massaal op stemmen svp.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:31

Boras schreef:

En waarom dan niet?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:34

troi schreef:

Ja de SGP heeft met zijn ene zetel ook echt al zijn tijd nodig om het hele land te regeren :o? :+ . Iedereen weet toch dat de SGP alleen een beetje in de kamer zit om ouderwetse dingen te roepen net als de PVVD er alleen in zit om een ongelofelijke hoeveelheid domme kamervragen te stellen over hoeveel kippen er op een stok passen. Dat soort partijen zitten een beetje in hun hoekje en roepen hun rare mening en echt een keer in de 5 jaar weten ze met die ene stem net een dingetje er wel of niet door te krijgen.

Overigens lijkt het me onzin dat we plots allemaal gaan scheiden omdat we meer vreemd gaan. We zijn toch altijd al met zijn alle vreemd gegaan, in paleizen waren er toch altijd hele vleugels voor minnaressen ed. Het is niet dat we plots 15 jaar geleden ontdekt hebben dat je piemel er toch niet afvalt als je hem in de verkeerde vrouw steekt :? . Het is om allerlei redenen gewoon veel makkelijker geworden om uit elkaar te gaan dan vroeger, volgens mij heeft dat niet perce te maken met dat we het nu zoveel vaker willen maar dat het ook gewoon kan als je het wil.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 18-06-15 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:38

Brainless schreef:
Boras schreef:

En waarom dan niet?

Dat kun je vast zelf wel bedenken,

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 06:41

Boras schreef:

Als je geen zinvolle reden hebt om je mening / uitspraak te onderbouwen dan ben je wel een heel zwakke stemmer ( mocht je al stemmen )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 06:59

Ik kan een partij die zo denkt over de rechten van de vrouw gewoon niet serieus nemen.

En ik vind zeker niet dat politieke partijen zich hoeven te bemoeien met hoe ik mijn persoonlijke leven inricht.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:03

Ik geloof niet zozeer dat de vele echtscheidingem te maken hebben met zulke sites. Wel denk ik dat er een toename is sinds er überhaupt internet is, maar of dat significant is? Denk eerder dat het moraal is veranderd en dat vrouwen zelfstandiger zijn geworden en dus onafhankelijker. Vtoeger was scheiden bijna een schande. Nu wordt het bijna gezien als een teken van sterk zijn (voor jezelf kiezen). Mensen anno nu worden veel meer verleid en verward met luxe, dromen, etc. We weten veel beter hoe het gtoene gras bij de buren eruit ziet (hoewel dat plaatje vaak niet klopt)

Los van dit kan ik me wel in de boodschap van de sgp vinden, maar vind ik tegelijkertijd dat er schrijnendere en zorgelijkere maatschappelijke thema's zijn die de aandacht verdienen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:59

Azmay schreef:
Hoe leuk deze campagne ook klinkt, als iemand behoefte heeft het buiten de deur te gaan zoeken zal die niet van gedachte veranderen door een poster. Als je niet kunt communiceren in je relatie gaat het mis, via second love of via de kroeg op de hoek.

Dat denk ik ook niet.

Maar je zou wel de discussie op gang kunnen brengen hier door. Dat mensen voordat ze in een vaste relatie stappen praten over hoe zij dat willen. Open of gesloten.

Niet als er jonge kinderen zijn stiekem er naast wat doen maar er open over zijn.

Iemand zei niet te veel stemmen op deze partij? Joh,...ik zou op geen enkele manier op een christelijke partij stemmen. Zeker niet op de SGP.

Denk inderdaad ook dat vreemdgaan van alle tijden is. Of het meer of minder is geworden weet ik niet. Denk wel dat de moraal langzaam wat verschuift en dat het wel normaler wordt gevonden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:03

Martinklok schreef:
Boras schreef:

Als je geen zinvolle reden hebt om je mening / uitspraak te onderbouwen dan ben je wel een heel zwakke stemmer ( mocht je al stemmen )

Jij weet waar de SGP voor staat? :').
Zo ja, dan vind ik jouw reactie zelf zwak. Het is vrij logisch dat het grootste deel vrouwen en mannen niet op de SGP stemmen. Als het aan de SGP ligt, verliezen vrouwen een boel rechten. Behalve het aanrecht natuurlijk.
Er moet een scheiding zijn tussen kerk en staat.
Ik bedank ervoor op zondag in mijn nette pak naar de kerk te gaan. Ik doe die dag liever mijn boodschappen. Naar het plafond staren, vind ik nog interessanter, dan in pak naar de kerk verplicht gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:39

Vreemdgaan en affaires zijn van alle tijden. Met het internet wordt het wel makkelijker gemaakt om buiten de deur te loeren. Maar volgens mij zijn er geen cijfers bekend hoeveel van de online flirts ook echt uitlopen op een ontmoeting. Ik denk dat veel mensen gewoon op zoek gaan naar wat aandacht en complimentjes.

Ik ben blij dat de moraal tegenwoordig anders is en scheiden wordt geaccepteerd. Waarom zou je ongelukkig getrouwd moeten blijven? Voor kinderen is een liefdeloos huwelijk of ouders die alleen maar ruzie maken ook niet bevordelijk. Het gaat vaak pas fout bij de scheiding zelf als ouders elkaar naar het leven gaan staan. Mijn ouders zijn ook gescheiden maar altijd heel netjes en respectvol tegen elkaar gebleven (voor zover de kinderen erbij waren) en kwamen ook zonder bezwaar tegelijk op verjaardagen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:43

Oh nee,...ik ben ook niet tegen een andere moraal hoor.

Maar ik vind wel dat bedriegen binnen een relatie niet kan. Dus of open en eerlijk of trouw zijn.

Het van twee walletjes eten omdat je zelf spanning wil maar bang bent dat je partner hetzelfde gaat doen als je er eerlijk over bent. Daar heb ik iets tegen.