UWV vergoedt opleiding tot helderziende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

UWV vergoedt opleiding tot helderziende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 11:37

'UWV vergoedt opleidingen tot helderziende'

AMSTERDAM -
Als je werkzoekend bent, kun je je bij het UWV laten omscholen tot helderziende. De opleidingen tot bijvoorbeeld spiritueel belconsulent of hypnotiseur worden al jarenlang door de uitkeringsinstantie vergoed. Dat blijkt uit onderzoek door Reporter Radio (Radio 1), schrijft het AD vrijdag.

Volgens het onderzoek hebben sinds 2008 tientallen werkloze 50-plussers gebruik gemaakt van de mogelijkheden. Het gaat om bijna 1000 euro per persoon. Dit zijn de kosten per cursus.

Stichting Paradidakt leert werklozen hoe ze zogeheten tarotkaarten en engelenkaarten kunnen leggen. Ook gaan cursisten naar de Ardennen voor reïncarnatiesessies en leren deelnemers hoe ze in een glazen bol moeten kijken.

Het UWV zegt in het AD dat er niets mis is met de opleidingen. Ook Paradidakt ziet geen reden te stoppen. „Wij kunnen werklozen, die op de reguliere arbeidsmarkt niet zo veel kans meer hebben, een zinvolle invulling geven aan hun bestaan”, aldus een woordvoerster.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24148826/___Vergoeding_voor_helderziende___.html

Geen idee waarom dit door de Telegraaf zo prominent benoemd wordt. Echte helderzienden wisten dit natuurlijk allang.... _O-

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:41

Het is toch al 1 april geweest? :o?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:42

Ik denk dat ik me ook maar ga aanmelden :') _O-

Maar is dit serieus echt waar? :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:43

Ja ze verwachten wel dat UWV helderziend is, maar als er dan een opleiding vergoedt wordt voor helderziende dan is het ineens raar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:43

Whut?! :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:44

Mijn eerste gedachte was 'besteden we hier serieus geld aan?' maar eigenlijk is het niet zo'n gek idee. Er zijn nog steeds heel veel mensen die wel geloven in tarotkaarten, horoscopen en glazen bollen dus als er vraag is naar 'helderzienden' en er valt geld mee te verdienen, dan hoeven die mensen geen ww uitkering meer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 11:45

NathalietjeB schreef:
Ik denk dat ik me ook maar ga aanmelden :') _O-

Maar is dit serieus echt waar? :=

Als ik lieg, dan lieg ik in comissie, ofwel: het werd mij verteld als 'waar'. Het krantebericht lijkt ook 'legit'.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:46

nou het verbaast me niets .... regels zijn regels en tja als dat ook een officiële opleiding is is het mogelijk anders niet!

Heb helaas al te veel met deze instantie te doen gehad, idioot is het wel!!!

Anoeska

Re: UWV vergoedt opleiding tot helderziende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:48

Als mensen er later goed geld mee kunnen verdienen, dan lijkt het me prima dat UWV werkzoekende daarmee op weg helpt. Of je er nou in gelooft of niet. Geld is geld!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:49

Ik vind het slim. Het is een beperkte investering met daarna baangarantie.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:50

Ik hoorde op de radio dat er dus mensen zijn die, deze op leiding gedaan hebben en €0,29 per minuut verdienen. Prima dan toch? :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:02

Met die gave ben je toch geboren?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:04

Ik "zie" hier een gevalletje geldverspilling... :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:10

nelis schreef:
Ik "zie" hier een gevalletje geldverspilling... :+

Nope. Als het echt alleen maar om geld gaat, is dit juist heel zinvol. Illusies verkopen is de belangrijkste economische activiteit op het moment, dus dit is een bijzonder logische opleiding.

Pas als je na gaat denken of een maatschappij waarin we bezig zijn met anderen geld af te troggelen door dat soort misleiding en schijn wel zo goed is, kun je je afvragen of dit nou echt zinvol is.

Het is mij in elk geval niet duidelijk waarom we werken als misleidende waarzegger moreel beter vinden dan niet werken. Maar het UWV (en heel veel mensen) denken daar duidelijk anders over.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:11

Belachelijk

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:14

Eerst wilden ze de 50 plussers gaan korten op hun uitkering, nu dit weer.
Volgens mij slingeren ze ideetjes de media in om te kijken wat de reacties daarop zijn van het Plebs.
Wij dus.
Nou, hiero een heel simpele reactie: zorg gewoon voor werk waar die mensen al jaaaaaaren ervaring in hadden/hebben en dat verrijkt ieder bedrijf.
Niks geen gekke cursussen aanbieden, maar gewoon als UWV zelf actief banen bij bedrijven gaan zoeken voor die mensen!
Daar heeft NL BV wat aan!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:15

Haha what's next? Vacatures bij de belastingdienst om van afstand je door de uwv betaalde opleiding te gebruiken om fraudeurs op te speuren?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:31

MarvanTom schreef:
Nou, hiero een heel simpele reactie: zorg gewoon voor werk waar die mensen al jaaaaaaren ervaring in hadden/hebben en dat verrijkt ieder bedrijf.
Niks geen gekke cursussen aanbieden, maar gewoon als UWV zelf actief banen bij bedrijven gaan zoeken voor die mensen!

Als het toch eens zo simpel zou zijn, passende arbeid voor iedereen....
Als die banen er waren, hadden we toch geen werklozen gehad?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:34

MarvanTom schreef:

Of nog eenvoudiger: zinvolle banen weer terug laten komen (zorg, onderwijs), en ons verder vooral niet meer zo druk maken over het vinden van banen voor iedereen, want zoveel werk is niet eens nodig. Gewoon focussen op een behoorlijke maatschappij, het werk dat daarvoor nodig is verdelen, en het werk dat niet nodig is hoeven we ook niet zo te pushen.

Er zijn op dit moment veel meer werklozen dan vacatures. Dat kunnen we ook gewoon accepteren. Uiteindelijk is een economie een balans. Werklozen kosten ons in die zin niet meer dan werkenden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:56

hoogendroog schreef:
MarvanTom schreef:

Als het toch eens zo simpel zou zijn, passende arbeid voor iedereen....
Als die banen er waren, hadden we toch geen werklozen gehad?

Werklozen zullen er altijd zijn.
Sommigen gewild, maar de meesten ongewild...

Ik erger me kapot aan die immer passieve houding van het UWV.
Dát zou eens aangepakt moeten worden!
Help die mensen nu eens een keer echt ipv weer een cursusje op de 'markt' te gooien waar niemand wat mee kan (worden)!

Net wat Shadow0 zegt: het is toch van de gekke dat er enorm gesnoeid wordt op zorg en onderwijs, terwijl die behoeften er duidelijk zijn?!?
Er zijn zoveel mensen ontslagen in de zorg, terwijl er oude en lichamelijk/ geestelijk beperkte mensen thuis, want dat moet van de regering: thuisblijven, enorm vervuilen/verslechteren qua gezondheid om dan alsnog in een hele slechte staat op een wachtlijst te komen voor een zorginstelling?!?
Zorginstellingen worden gesloten: kost te veel geld... WHUT!?! :x

Die ontslagen mensen uit de zorg hebben het al gezegd: DIT GAAT FOUT ZO!
Daar hoef je geen cursusje helderziende voor te nemen...

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:06

Gelukkig kunnen mensen dan voor zichzelf voorspellen wanneer ze een baan vinden.... _O-

Even zonder gekkigheid. Het UWV wilt niet door betalen als mensen een opleiding willen doen om hun kans op een baan te vergroten maar verwachten wel dat dit soort onzin je gaat helpen? Beetje jammer....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:11

Kiki1995 schreef:
Gelukkig kunnen mensen dan voor zichzelf voorspellen wanneer ze een baan vinden.... _O-

Even zonder gekkigheid. Het UWV wilt niet door betalen als mensen een opleiding willen doen om hun kans op een baan te vergroten maar verwachten wel dat dit soort onzin je gaat helpen? Beetje jammer....

Want? Deze mensen hadden een baangarantie na de opleiding...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:12

UWV : Uiteraard Wederom Verspilling.

2,5 jaar werkeloos en het UWV doet geen flikker voor je. Die hele club moeten ze gewoon opheffen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:30

Tja, ik ga never nooit van de diensten van die mensen gebruik maken... Maar ik zie geen reden voor het UWV om dat niet te vergoeden. Inderdaad, 100% baangarantie aan het eind en dus uiteindelijk veel minder kosten dan als ze die mensen nog jaren in de WW laten zitten. Andere opleidingen worden ook vergoed hoor, als ze aan de regels voldoen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:32

Ruud_O schreef:
UWV : Uiteraard Wederom Verspilling.

2,5 jaar werkeloos en het UWV doet geen flikker voor je. Die hele club moeten ze gewoon opheffen.

UWV : Uiteraard Wederom Verspilling. :')

Jij bevestigt, helaas voor jou, mijn mening. :(:)
Als NL BV wil dat er geld wordt verdiend (om de EU te betalen?), dan ga je dit soort onzincursussen toch niet aanbieden..?
Beschamend 1e klasse!

En waar halen ze die baangarantie dan vandaan?
Via een commerciële TV-zender?
Ik zit niet op een helderziende te wachten, hoor. _O-