Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:03

Jolien87

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:05

Ik vind sowieso dat de 'voorbeeldmodellen' wel wat meer spek op de botten mogen krijgen, dus goeie zaak dat dit verboden wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:05

Ik ben het met je eens.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:07

Ik vind haar er inderdaad erg dun uit zien. Ik vind het dan ook zeker goed dat ze hier een stokje voor hebben gestoken.
Je ziet het natuurlijk heel veel, die dunne modellen. Het moet niet zo zijn dat iedereen straks gaat denken dat ze er zo uit moeten zien

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:08

Benen? Het lijken eerder bonestaken... Dit model op deze foto ziet er ongezond dun uit. Mee eens..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:10

ieeeeeeeeee OMG eng :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:12

Ik heb vandaag gelezen hoe dat meisje aangevallen wordt op Facebook... vreselijk en triest. Sommige mensen zijn echt zo dun, en het is erg grof om dat als lelijk te bestempelen, of haar een wandelende kleerhanger te noemen. Je zegt toch ook niet over mensen dat ze een aangeklede walrus zijn? Als het over een te dik model was gegaan was de wereld te klein geweest.

Een ander punt is dat ze misschien anders gecast hadden kunnen hebben, en of het wenselijk is om hele dunne mensen te gebruiken in de campagne. Want mensen spiegelen zich eraan, en voor velen is dit gewicht niet zo gezond meer. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat gewicht van nature hebben lelijk zijn of ziek zijn. Of raar. Ik vraag me echt af waar dat soott reacties vandaan komen en het is erg kwetsend voor het meisje, en andere dunne mensen.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 03-06-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:13

Ik vind haar er ook ongezond dun uitzien, maar of dat nou een reden is om zoiets te verbieden.. Ongezond dikke mensen worden immers ook niet uit een blaadje verbannen.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:13

Ik heb niet eens gekeken naar het model zelf. Dat nodigt de foto ook niet uit. De foto is gewoon onwijs lelijk. Ik snap ook niet zo goed waar ze de aandacht nou op willen hebben..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:14

xCarpediem schreef:
Ongezond dikke mensen worden immers ook niet uit een blaadje verbannen.

Of van de tv. DAT zouden ze nou eens moeten doen....

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:15

Dit meisje wordt verbannen omdat ze 'ongezond dun' wordt benoemd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook schrok toen ik de foto zag. Aan de andere kant ben ik dan weer benieuwd, wat vinden jullie van Tess Munster, wie model is geworden met een BMI van 42? Als we het dan toch hebben over 'ongezond'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:16

Sheran schreef:
Ik heb vandaag gelezen hoe dat meisje aangevallen wordt op Facebook... vreselijk en triest. Sommige mensen zijn echt zo dun, en het is erg grof om dat als lelijk te bestempelen, of haar een wandelende kleerhanger te noemen. Je zegt toch ook niet over mensen dat ze een aangeklede walrus zijn? Als het over een te dik model was gegaan was de wereld te klein geweest.

Een ander punt is dat ze misschien anders gecast hadden kunnen hebben, en of het wenselijk is om hele dunne mensen te gebruiken in de campagne. Want mensen spiegelen zich eraan, en voor velen is dit gewicht niet zo gezond meer. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat gewicht van nature hebben lelijk zijn of ziek zijn. Of raar. Ik vraag me echt af waar dat soott reacties vandaan komen en het is erg kwetsend voor het meisje, en andere dunne mensen.

Voor de dame in kwestie is het natuurlijk triest als ze zo wordt afgebrand, mits ze zelf niet voor dat figuur heeft gekozen. Dat is natuurlijk de vraag. Maar dat ze vervolgens wordt gecast zeg wel iets over de mensen die haar eruit pikken. Hiermee wordt een statement neergezet.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:16

Het is dat deze mevrouw ''haute couture'' draagt en geen grijs wit gestreept uniform...
Ze is zo mager dat je bijna zou zeggen dat ze een paar maanden in Bergen-Belsen gezeten heeft.
Vind het terecht dat deze advertentie niet mag, dit model heeft een ongezond figuur en geeft een slecht voorbeeld voor de gewone jonge vrouw.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:17

Ik vind de reclames waarin je "beach body ready" moet worden wel daadwerkelijk storend, het ideaalbeeld mag best een beetje realistisch blijven he :=

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:17

Eerlijk.. ik ben zelf bijna zo mager (als ik niet even mager ben) en ben hier niet blij mee.. ik vecht iedere dag om bij te komen en loopt niet met mn lichaam te koop. Liever eerst wat kilo's bij, voelt ook veel aangenamer gewoon.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:18

Het eerste wat in mijn hoofd rondflitste bij het zien van de foto was een foto genomen bij Auschwitz.
Dan hoef ik niet te vertellen over wat voor foto ik het heb denk ik.
Dat vind ik best erg om dat te moeten zeggen.

Over mooi of lelijk: te mager moet gewoon niet geaccepteerd worden bij modellenwerk.
Zeker niet bij de grote namen.
Bij plussize of min size vind ik het anders, dan benader je echt die doelgroep.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:20

moonfish13 schreef:
Het eerste wat in mijn hoofd rondflitste bij het zien van de foto was een foto genomen bij Auschwitz.
Dan hoef ik niet te vertellen over wat voor foto ik het heb denk ik.
Dat vind ik best erg om dat te moeten zeggen.

Over mooi of lelijk: te mager moet gewoon niet geaccepteerd worden bij modellenwerk.
Zeker niet bij de grote namen.
Bij plussize of min size vind ik het anders, dan benader je echt die doelgroep.

Plussize is toch maatje 36/38? :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:21

En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:21

Azmay schreef:
Ik vind de reclames waarin je "beach body ready" moet worden wel daadwerkelijk storend, het ideaalbeeld mag best een beetje realistisch blijven he :=

Wat dat betreft kan ik beter met een gróte boog om het strand heen deze zomer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:22

Jolien87 schreef:
Sheran schreef:

Voor de dame in kwestie is het natuurlijk triest als ze zo wordt afgebrand, mits ze zelf niet voor dat figuur heeft gekozen. Dat is natuurlijk de vraag. Maar dat ze vervolgens wordt gecast zeg wel iets over de mensen die haar eruit pikken. Hiermee wordt een statement neergezet.

Klopt, en daar ben ik het dan ook inderdaad niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:22

Vd week zei mijn vriend.... Over een foto van een "vol slanke" vrouw die een titel pluszise model kreeg.

"Kijk nou dit noemen ze een pluszise model!!!! :wow: "

Hij was zó verbaasd want het was gewoon een normaal slanke vrouw in zijn ogen.
Imo zouden ze dát beeld, als "normaal" moeten maken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 17:23

Azmay, ja zoiets. :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:23

Sheran schreef:
En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.

En waar gebruiken ze te dikke mensen als voorbeeld dan?
Want dat is juist het punt, dat ze een veel te dun model neerzetten als voorbeeld.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:25

Persoonlijk zie ik liever dit meisje dan de deelnemers van Obese in een blaadje. :j
Sneu dat dit meisje zo afgebrand wordt zonder dat mensen de achtergrond weten. Er zijn ook mensen die simpelweg niet aan kúnnen komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:27

Wendy schreef:
Sheran schreef:

En waar gebruiken ze te dikke mensen als voorbeeld dan?
Want dat is juist het punt, dat ze een veel te dun model neerzetten als voorbeeld.

Neem die clip van 'all about that bass' bijvoorbeeld. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik het eens ben met de reclame, ik vind het alleen erg hoe men praat over het figuur van het meisje. Ik ben het ermee eens dat een iets dikker model een handigere keuze was geweest misschien.