Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ik heb vandaag gelezen hoe dat meisje aangevallen wordt op Facebook... vreselijk en triest. Sommige mensen zijn echt zo dun, en het is erg grof om dat als lelijk te bestempelen, of haar een wandelende kleerhanger te noemen. Je zegt toch ook niet over mensen dat ze een aangeklede walrus zijn? Als het over een te dik model was gegaan was de wereld te klein geweest.
Een ander punt is dat ze misschien anders gecast hadden kunnen hebben, en of het wenselijk is om hele dunne mensen te gebruiken in de campagne. Want mensen spiegelen zich eraan, en voor velen is dit gewicht niet zo gezond meer. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat gewicht van nature hebben lelijk zijn of ziek zijn. Of raar. Ik vraag me echt af waar dat soott reacties vandaan komen en het is erg kwetsend voor het meisje, en andere dunne mensen.
moonfish13 schreef:Het eerste wat in mijn hoofd rondflitste bij het zien van de foto was een foto genomen bij Auschwitz.
Dan hoef ik niet te vertellen over wat voor foto ik het heb denk ik.
Dat vind ik best erg om dat te moeten zeggen.
Over mooi of lelijk: te mager moet gewoon niet geaccepteerd worden bij modellenwerk.
Zeker niet bij de grote namen.
Bij plussize of min size vind ik het anders, dan benader je echt die doelgroep.
Jolien87 schreef:Sheran schreef:Ik heb vandaag gelezen hoe dat meisje aangevallen wordt op Facebook... vreselijk en triest. Sommige mensen zijn echt zo dun, en het is erg grof om dat als lelijk te bestempelen, of haar een wandelende kleerhanger te noemen. Je zegt toch ook niet over mensen dat ze een aangeklede walrus zijn? Als het over een te dik model was gegaan was de wereld te klein geweest.
Een ander punt is dat ze misschien anders gecast hadden kunnen hebben, en of het wenselijk is om hele dunne mensen te gebruiken in de campagne. Want mensen spiegelen zich eraan, en voor velen is dit gewicht niet zo gezond meer. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat gewicht van nature hebben lelijk zijn of ziek zijn. Of raar. Ik vraag me echt af waar dat soott reacties vandaan komen en het is erg kwetsend voor het meisje, en andere dunne mensen.
Voor de dame in kwestie is het natuurlijk triest als ze zo wordt afgebrand, mits ze zelf niet voor dat figuur heeft gekozen. Dat is natuurlijk de vraag. Maar dat ze vervolgens wordt gecast zeg wel iets over de mensen die haar eruit pikken. Hiermee wordt een statement neergezet.
Sheran schreef:En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.
Wendy schreef:Sheran schreef:En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.
En waar gebruiken ze te dikke mensen als voorbeeld dan?
Want dat is juist het punt, dat ze een veel te dun model neerzetten als voorbeeld.