Steeds meer mensen reageren negatief op de hoofddoekjes en kleding van onze medelanders...maar hoe reageren ze op een oerhollandse non

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Het zou mij aan mijn edele derrière oxideren wat voor haarbedekking men heeft. Of het nou een pruik is, zakdoek, pet, hoofddoek of kap van habijt.
verootjoo schreef:Punz schreef:Volgens mij is de non toch zo goed als uitgestorven?
Meen je dit nou? Er zijn nog zo'n 150 kloosters en er treden ook nog steeds nieuwe zusters/broeders inhoewel het wel steeds minder wordt, zijn ze er echt nog wel.
Shenavallie schreef:Een non werkt niet bij de gemeente achter de balie en daar zit het verschil waarschijnlijk in. Wat iemand draagt, moet iemand helemaal zelf weten. Alleen in publieke winkels/gebouwen/balies is het niet wenselijk, dan dient men neutraal te zijn. Althans, dat is waar de hele discussie rondom hoofddoeken en gelaatsbedekking over gaat.
Shenavallie schreef:Een non werkt niet bij de gemeente achter de balie en daar zit het verschil waarschijnlijk in. Wat iemand draagt, moet iemand helemaal zelf weten. Alleen in publieke winkels/gebouwen/balies is het niet wenselijk, dan dient men neutraal te zijn. Althans, dat is waar de hele discussie rondom hoofddoeken en gelaatsbedekking over gaat.
Sammie schreef:Oerhollandse non? Volgens mij is een non katholiek = Italië/ Vaticaanstad..
Nederland is behoudens de zuidoostelijke provincies en hier en daar een 'dwars dorpje' veelal protestants en daar doen ze niet aan nonnen.