Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiave schreef:Ik ga enerzijds mee met Merula, maar anderzijds... Ik vind het jammer als ik iemand zie lopen die helemaal bedekt is onder een hoofddoek en ik alleen nog ogen zie. Vind het een beetje onpersoonlijk en misschien wat kleinerend tegenover de vrouw met de hoofddoek. Verder respecteer ik ieders godsdienst en uitingen daarvan, maar ik vind het gewoon een beetje jammer.
Merula123 schreef:Artikel 1 uit de grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Artikel 6 uit de grondwet:
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Ik denk dat je hieruit mijn mening wel kan opmaken.
Heike schreef:Ook bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden trouwens.
Jessix schreef:Maar waarom wil je perse die vrouw zien? Voel je je bedreigt als je geen gezicht ziet? Ik kan me daar dan weer niet bij voorstellen.
Het maakt mij niet hoe iemand zich kleed en om welke reden dat is.
Chiave schreef:Heike schreef:Ook bivakmutsen en integraalhelmen worden verboden trouwens.
Een intergraalhelm redde het leven van mijn oudere broer bij een motorongeluk. Moet er niet aan denken wat er gebeuren zou zonder die helm...
Avelienvd schreef:Integraalhelm wordt niet op die manier verboden Chiave.
Maar wel het dragen ervan in bijvoorbeeld scholen, bepaalde gebouwen etc.
Maar dat is nu ook al, enkel wordt de boerka/niqaab daar aan toegevoegd.
Jij gaat toch ook niet naar het gemeentehuis met je integraalhelm op om even je legitimatie te halen bijvoorbeeld?
Sheran schreef:Leg de relevantie eens uit tussen artikel 1 en dit verbod? Ik zie hier namelijk geen discriminatie op grond van godsdienst.
janderegelaa schreef:De Boerka is dé onderdrukking van de vrouw door de man. Hou toch op over geloof etc. Nergens in de Koran straat dat vrouwen er zo bij moeten lopen. Heel goed dat Nederland in navolging van België, Frankrijk en Spanje dit besloten heeft. En nog beter om te horen dat het in Italië en Duitsland ook gaat gebeuren.
Merula123 schreef:janderegelaa schreef:De Boerka is dé onderdrukking van de vrouw door de man. Hou toch op over geloof etc. Nergens in de Koran straat dat vrouwen er zo bij moeten lopen. Heel goed dat Nederland in navolging van België, Frankrijk en Spanje dit besloten heeft. En nog beter om te horen dat het in Italië en Duitsland ook gaat gebeuren.
Dat is ook wel weer waar, maar zouden die vrouwen dan geen problemen krijgen als dit verbod er komt?