Hilarische facebook evenementen, grappig of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Hilarische facebook evenementen, grappig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 22:54

Misschien is het sommigen fanatieke facebookers al opgevallen: Er is een social media hype aan de gang als het gaat om evenementen.
Waar het eerst nog begon met Project X achtige taferelen en massaal verstoppertje spelen bij de IKEA heeft internet het nu gericht op andere, serieus bedoelde evenementen, en in het bijzonder paard gerelateerde evenementen (al heb ik ook Sloveense Panfluitdingen en Cavia trimmen voorbij zien komen, maar die leken mij in eerste instantie al niet serieus).

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik, als natuurlijk echte paardenliefhebster, de reacties op de pagina's hilarisch vind. Ze zijn creatief, grappig en soms ontzettend vergezocht. En nog veel grappiger vind ik de mensen die gaan lopen zeuren en zelfs echt boos worden (capslock aan), want dat heeft natuurlijk alleen maar averrechts effect :+ . Enige puntje vind ik dat het kennelijk zo is dat er in een geval een complete bedrijfspagina is gekopieerd, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Tegen de vele paardenliefhebbers die erg kwaad worden op dit soort grappen zou ik graag willen zeggen dat ze het gewoon moeten negeren of, nog beter, erom moeten lachen. Alsof er verder geen grappen worden gemaakt over voetbal, hockey of golf.

Hoe denkt bokt hierover? Zijn jullie de mensen die erom lachen, of de mensen die met capslock aan berichten plaatsen?

Sorry als er trouwens al een topic over is, kon er nog niks over vinden

Seltje

Re: Hilarische facebook evenementen, grappig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:56

Ik vind het wel grappig, maar er zijn grenzen, ik vind dat er op sommige pagina's te ver wordt gegaan (verschrikkelijk wansmakelijke foto's van dode paarden horen er in mijn ogen niet bij)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:57

Ik vond project X hilarisch; jammer dat vandalisme het heeft verpest. Maar ik kan er zeker om lachen. Dat idee van met z'n allen verstoppertje spelen ook :')

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:59

Ik werd laatst uitgenodigd voor iets als Pannekoeken frisbeeën in het Vondelpark ofzo :') Geniaal natuurlijk.

Foto's van dode paarden vind ik ook wel ver gaan ja. Maar capslock berichtjes....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:00

Ik mis bij veel mensen de zelfspot.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:00

verstoppertje spelen is wel maf bij de ikea.. maar kan begrijpen dat de winkel er minder blij mee is.

dat hele project x zal ik nooit snappen.. waren ook lui van stal heen.. en die waren heel snel weer thuis.

edit ideeen zoals pannoekoeken frisbieen is wel grappig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:01

Heb je voorbeelden? Ik kom zoiets nooit tegen op Facebook eigenlijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:03

Doel je op Studioshoot met je paard?

Tja, ik vind het vooral sneu dat een serieus evenement verpest wordt door een paar lolbroeken, waardoor het escaleert. Dan zijn sommige grappen best leuk, maar ongepast. Diegene die het evenement aanmaakte mag terecht gefrustreerd zijn vind ik.

(Zie nu inderdaad foto's van dode paarden en seks met paarden, tja, hoog niveau..)
Laatst bijgewerkt door Selina op 21-05-15 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:04

Als de IKEA nu slim is stellen ze 1 dag een pand beschikbaar om dit uit te voeren. Kunnen ze entreegeld vragen en krijgen ze veel gratis publiciteit.

Ik heb zelf geen facebook dus ik kom dit niet tegen maar zulke dingen lijken me wel hilarisch :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:07

Het moet natuurlijk wel grappig blijven, sommige reacties gaan echt te ver.

Als voorbeeld, dit is dus studioshoot met je paard (pas op, tussen de grappige reacties staan helaas ook de onsmakelijke :( )
https://www.facebook.com/events/418983901607191/

Dit is dus een kopie pagina van het origineel, vandaar dat ze ook rechtelijke stappen gaan nemen. Snap dat het dan inderdaad frustrerend is. Aan de andere kant is het wel heeeel veeel publiciteit.

Deze gaat over panfluiten... weet nog steeds niet of het in eerste instantie serieus bedoelt was :+
https://www.facebook.com/events/391392911053910/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:07

Haha, ik had direct door waar het over ging :P
De paarden fotoshoot.
Sneu voor de maakster van de officiele facebookpagina. Echt niet tof als zoiets door een paar verprutst wordt..
Maar ik kan smakelijk lachen om de nieuwe pagina, sommige grappen zijn zoo vergezocht. En Darude met Sandstorm vergeet ik ook niet meer :=

Maar ook ik vind het jammer dat er foto's van dode paarden geplaatst zijn, foto's van seks met paarden en capslockdiscussie-ruzies, maar het is internet en je kunt het niet tegengaan. Want dan blijf je bezig.

Lees net het berichtje van MayDayParade over het pannekoekenfrisbieen, g e w e l d i g!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:13

Ilse_123 schreef:
Het moet natuurlijk wel grappig blijven, sommige reacties gaan echt te ver.

Als voorbeeld, dit is dus studioshoot met je paard (pas op, tussen de grappige reacties staan helaas ook de onsmakelijke :( )
https://www.facebook.com/events/418983901607191/

Dit is dus een kopie pagina van het origineel, vandaar dat ze ook rechtelijke stappen gaan nemen. Snap dat het dan inderdaad frustrerend is. Aan de andere kant is het wel heeeel veeel publiciteit.

Deze gaat over panfluiten... weet nog steeds niet of het in eerste instantie serieus bedoelt was :+
https://www.facebook.com/events/391392911053910/

Ik was wel nieuwsgierig want ik had nog niets gezien ervan. Klik ik de 1e link aan heb ik m al afgewezen :')
Vind het maar een rare bedoening. Maar dat is nu eenmaal in deze tijd. Je zet zo snel vanalles en nog wat op het internet..

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:17

Ik heb even die paardenfotoshoot-pagina bekeken, maar ik snap de grap eigenlijk niet? Of is het een letterlijke 'shoot' dat ze dat bedoelen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:18

Ik vond hem deze keer niet zo grappig. Heel veel mensen hebben ook de Facebook pagina van de huishoudbeurs verpest, maar dat is zo'n groot evenement dat het sowieso wel door gaat. Zo'n klein bedrijf en dan zo'n klein evenement gaan dit waarschijnlijk afzeggen omdat ze bang zijn dat er te veel mensen op af zwermen. En dat vind ik dan wel redelijk sneu voor de mensen die hier wel naar uitkeken en die serieus van plan waren om hierheen te gaan.

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:24

Dit is dus zo typisch Facebook... Wat begint met een grapje, eindigt straks in doodsbedreigingen. Zo jammer dat er mensen zijn die weer te ver gaan, en de rest daar in mee slepen. Ik snap ook niet dat Facebook niets aan dit soort achterlijke pagina's doet hoor. Je maakt mij niet wijs dat Facebook dit nog niet weet, het is ondertussen al heel vaak gerapporteerd. Zal wel aan mij liggen.. :=

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:27

Ik snap ook echt de lol niet van een random pagina compleet te gaan verzieken.
Kracht van de sociale media en studenten die niet willen studeren tijdens de blok, dan krijg je zoiets...
Dit belooft een interessante blokperiode te worden, paasvakantie was ook behoorlijk creatief met de gone-viral-snapchataccounts :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:28

Ik heb me kapot gelachen _O-
En de evenementen die ik voorbij zie komen joh.. Inderdaad panfluiten, paardrijden in het maanlicht, workshop konijnen en cavia's trimmen, boswandeling voor poedels, telepathieworkshops via foto's van dieren, burrito's overgooien in het vondelpark..
Ik vind ze stuk voor stuk briljant :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:32

@Free2;Het was een pagina om reclame te maken voor een paarden fotoshoot, heel normaal dus. Maar er is een hele hype omheen ontstaan met een hoop grappen en grollen, dus de pagina werd verwijderd. Vervolgens hebben mensen dus een nieuwe pagina ervan gemaakt, puur voor de grap.

@Sanguine: Facebook is enorm groot, denk dat ze deze uiteindelijk wel gaan verwijderen, maar het gaat zo snel rond dat er elke keer weer dingen opduiken. De paardenshoot pagina bestaat pas een dag, zo snel kan het gaan.

Ik denk ergens dat het ergens wel goed is voor een kleiner bedrijf, ondanks het risico dat er teveel grappenmakers op afkomen. Tenslotte moet je een fotoshoot toch een beetje onderling afspreken, en nu zijn ze wel in een keer redelijk beroemd.

Boos op de grappenmakers reageren resulteert alleen maar in meer grappen, snap niet dat mensen de moeite nog nemen om serieus op die pagina's te reageren. Als je echt interesse hebt neem dan via de gewone site oid contact op, dat wordt voor de grappenmakers veel te persoonlijk dus dat zullen ze niet snel doen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:36

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:41

Het is natuurlijk sneu voor degene die het evenement organiseert, maar als je je een uurtje verveelt is het wel leuk om de reacties te lezen :')
Tussen alle ranzige foto's zit soms nog wel eens een leuke..
Afbeelding

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:44

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:47

Afbeelding

Ik vind sommige reacties echt hilarisch. :')

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:48

HAHAHAAHA _O_ kapotlachen :')

Jonge jonge jonge, da gaat nog wa worden tijdens de blok :')
Elke week een nieuwe facebooksensatie :')

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:49

Aan het begin zijn zulke dingen grappig, maar als de lol er al lang af is blijven er steeds een aantal diehards doorgaan die de pagina niet willen teruggeven aan de oorspronkelijke gebruikers en maar blijven spammen. Zo gaat het wel vaker met dat soort dingen.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:49

Afbeelding
_O- _O-