Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eliine schreef:Walgelijk gewoon
En dan he als de witte neushoorns echt op zijn, over de rug van welk dier gaan ze dan hun geld verdienendiep triest is het
Riraito schreef:Zelfs al krijgen ze nageslacht, dan nog heb je last van inteelt. Dit wordt nooit meer een gezonde populatie...
Ailill schreef:Riraito schreef:Zelfs al krijgen ze nageslacht, dan nog heb je last van inteelt. Dit wordt nooit meer een gezonde populatie...
Er staat in het artikel dat er nog twee bestaan, ook zeggen ze dat dit mannetje de enigste is. Dan zijn er dus 4 vrouwtjes in totaal, alle 4 een jong (RL bevruchten is mogelijk, mits de locatie het toe laat. KI gaat denk ik lastig worden).
Nu ga ik even hardop fantaseren, stel nu dat het geluk aan onze zijde is en er worden 3 vrouwtjes geboren (okay, realistisch gezien 50/50). Stel nu dat die worden gekruist met een ander soort neushoorn, een die nauw verwant is. Ik weet dat dit bij katachtigen mogelijk is, zo ook bij beren en giraffen. Ook bij honden is dit mogelijk, zo ook bij katten en paarden (en ik dacht zelfs bepaalde dolfijnsoorten).
Een paar jaar na de eerste geboortes worden er weer 4 jongen geboren en het mannetje uit de eerste lichting is inmiddels ook vader geworden, nog eens 3 dieren waar weer op terug gefokt kant worden, enzovoorts.
Uiteraard komt hier een andere vraag om de hoek kijken; moet je dit überhaupt willen? Ik geloof heilig in natuurlijke selectie en battle of the strongest. Anderzijds zou deze diersoort - en vele andere diersoorten - nog gezond in aantal zijn, indien de mens zijn plaats zou kennen.
Palmera schreef:Walgelijk. Ik schaam mij om mens te zijn. Hoever willen we het laten komen op onze planeet.
Alles voor onszelf? Alles dood? Alles kapot?
Wij zijn de grootste en gevaarlijkste plaag op deze planeet.