Een terminaal zieke man heeft aangeboden om de eerste persoon in de wereld te worden om een hoofdtransplantatie te ondergaan.
Valery Spiridonov, 30, heeft een zeldzame spier aandoening, de ziekte Werdnig Hoffman.
Hij heeft zichzelf nu naar voren gebracht om de eerste operatie in zijn soort te ondergaan nadat Dr. Sergio Canavero beweerde dat hij de mogelijkheden heeft om iemands hoofd eraf te snijden en te bevestigen aan een gezond lichaam.
De heer Spiridonov, een computer wetenschapper in Vladimir, 120 mijl van Moskou, vertelde MailOnline: 'Mijn beslissing is definitief en ik niet van plan om van gedachten te veranderen.
'Ben ik bang? Ja natuurlijk ben ik dat. Maar het is niet alleen heel eng, maar ook erg interessant.
Maar je moet begrijpen dat ik niet echt veel keuze heb. Als ik deze kans niet probeer, zal mijn lot zijn erg verdrietig zijn. Met elk jaar wordt mijn toestand steeds erger. '
Dr Canavero verwacht zijn plannen voor een hoofd transplantatie later dit jaar aan te kondigen.
In de meest elementaire begrippen, zou de procedure o.a. betekenen dat het ruggenmerg wordt vastgelijmd.
Zodra het allemaal is dichtgenaaid, zou de patiënt voor gedurende vier weken in coma gebracht worden zodat het hoofd er niet af kan vallen.
Mr Spiridonov toegevoegd: "Ik kan mijn lichaam nauwelijks beheersen. Ik heb hulp nodig elke dag, elke minuut. Ik ben nu 30 jaar oud, hoewel de mensen zelden leven tot hun 20e levensjaar met deze ziekte."
Foto's van Mr. Spiridonov en originele artikel hier.
Ik vind het maar bizar en vraag me af in tot hoeverre dit echt waar is. Een hoofd vastlijmen aan een gezond lichaam? Bizar.