Albino's in Tanzania

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Albino's in Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:55

Ik zat net met stijgende verbazing naar een item in het RTL nieuws te kijken, over albino's in Tanzania. Ze hebben daar een soort 'kamp' (een betere benaming kan ik niet vinden) met hoge muren er omheen en een groot hek dat op slot kan.
Ouders kunnen daar hun albino kinderen afstaan, als ze dat niet doen, worden de albino kinderen vermoord. En het ergste: er worden drankjes gemaakt van lichaamsdelen van de vermoorde kinderen. Verschrikkelijk.

Ik kreeg een brok in m'n keel van het feit dat de vader wegloopt en het albinokind krijsend van verdriet toekijkt en bij het hek staat.

Wat vindt bokt hiervan?

Dit is het bijbehorende artikel: http://www.rtlnieuws.nl/columns/column/ ... raumatisch

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste- ... o-afgehakt

romyyxv

Re: Albino's in Tanzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:57

Whut?
Daar had ik echt nog nooit var gehoord..
Wat verschrikkelijk zeg... Ik snap niet dat ze dat zo kunnen doen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:58

Het gaat er daar niet anders aan toe dan heel veel jaren geleden in Nederland. Het wijkt af van het 'normale'. Dat wordt niet begrepen en is eng.
Heel erg naar en ontzettend verdrietig

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:59

Apart dat de kampen overvol zitten. Ik wist niet dat er zoveel albino's waren daar. Dacht altijd dat dit een zeldzaamheid was.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:01

De kinderen worden daar gebracht om te 'beschermen'. veel mensen geloven dat lichaamsdelen van die kinderen helen en goed zijn voor je.

Het is verschrikkelijk.. denk niet dat die kinderen het prettig hebben ook al zitten ze enigszins beschermd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:06

Jeetje zeg! Wat heftig!
Over 'achter gesloten deuren' gesproken. Dit moet anno 2015 toch niet meer mogelijk kunnen zijn.

DaphneR93

Het is echt te bizar voor woorden. Dat dat nog bestaat anno 2015. Ik heb het afgezet, kan er niet naar kijken.

Anoli

Ik heb net met open mond zitten kijken. Vond het verschrikkelijk om dat kind zo te zien, helemaal overstuur :(:)

Wist niet dat er zoveel albino's waren/zijn in Afrika, en al helemaal niet dat er zo met ze om gegaan wordt. -O- Ben er echt van geschrokken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:08

Heb net ook gekeken. Echt verschrikkelijk!! Hopen dat ze snel terug kunnen naar hun ouders!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:10

Oh god, net gezien.... Vreselijk, door bijgeloof nog wel! Dit mag toch niet meer kunnen.. Kind stond te krijsen bij het hek, je hart breekt echt als je dat ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:11

Ik ben ook ontzettend geschrokken.. Kreeg er ook echt een brok van in m'n keel. Je kinderen zijn toch heilig, zou je zeggen.. Hoe lelijk m'n kind ooit zou zijn, ik zou het never nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om het weg te stoppen in een kamp.
Cas123, als ze terug gaan naar hun ouders worden ze opgehaald en vermoord, omdat de lichaamsdelen geschikt zijn voor een of ander toverdrankje wat medicijnmannen maken.. Thuis zijn ze dus helemaal niet veilig. 't Is echt niet te bevatten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:15

Maar die vader bracht het ook niet weg omdat het lelijk was, maar omdat hij simpelweg zijn eigen familie niet kon vertrouwen. Als hij zijn kind bij zich hield zou het vermoord kunnen worden door zijn eigen familie.

Wat ik mij afvraag, dat kamp is voor kinderen. Je hoorde ook dat er nu een paar 18 jarige bij zaten, maar wat als die ooit te oud worden en de "buitenwereld" weer in moeten. Dan zijn ze toch nog niet veilig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:21

Nee, zijn ze ook eigenlijk niet...
Ik denk dat je gewoon ten dode opgeschreven bent als je in Tanzania geboren wordt als albino. Vroeg of laat zijn ze allemaal aan de beurt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:30

wat een naar artikel om te lezen, arme kinderen. :n
Ik vroeg me ook af wat er na de leeftijd van 18 gebeurd maar ik denk niet dat het ineens veilig is.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:32

Wat heftig dit!
Je kunt het je haast niet indenken dat dit gewoon gebeurd. Echt verschrikkelijk :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:34

Dit is al jaren een probleem, heel tragisch. Fijn dat er wel beschermde plekken zijn. Vreselijk voor de kindereN...

Daarnaast heb je het probleem dat ze vreselijk snel verbranden, oogklachten krijgen etc. Want daar heb je nu eenmaal geen zonnebrand zo te koop. Heel treurig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:39

Is inderdaad al heel erg lang een probleem... Net zoals down syndroom kinderen, autisten, schisis kinderen etc... Heel triest.

Maar als je ziet op wat voor niveau de mensen daar denken, is dit niks verbazingwekkends. Het is bijna niet te geloven hoe weinig ontwikkeld ze daar zijn. Er moet nog heel wat gebeuren wil het daar net zo ontwikkelen als hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:42

Mja, daarom is het voor ons ook zo schrikwekkend. Ik was er niet van op de hoogte dat dit zo'n issue is in Tanzania en schrok me echt kapot..

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:43

Wij hadden op mijn werk (COA) laatst een albino man uit Nigeria. Daar is de situatie net zo. Deze man durfde ons niet eens te vertellen dat hij uit Nigeria kwam en hield een paar weken lang stug vol dat hij uit Marokko kwam. ook als volwassen man liep hij nog groot gevaar in zijn land.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:43

Wat verschrikkelijk...
Hoop toch echt dat het bijgeloof snel verdwijnt maar dat zal voorlopig niet gebeuren...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:49

Een van de laatste afleveringen van Peter R. de Vries ging ook over het gebruiken van lichaamsdelen van kinderen in toverdrankjes in Afrika (in dit geval Malawi). Niet zozeer per sè over albino's, maar het schijnt dus dat ze niet alleen albino's gebruiken, maar dat je daar als kind sowieso niet veilig bent.

edit: ik kan het stukje wat ik bedoel niet precies vinden, maar dit gaat over kinderen die van hekserij beschuldigd worden, en is daar enigzins aan verwant.

https://www.youtube.com/watch?v=9JntYR7sGrk

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:53

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:56

Schokkend! Dit roept om een geldinzamelingsactie zodat die kinder in betere omstandigheden kunnen leven...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:59

Renee1991 schreef:
Mja, daarom is het voor ons ook zo schrikwekkend. Ik was er niet van op de hoogte dat dit zo'n issue is in Tanzania en schrok me echt kapot..

Niet alleen in Tanzania helaas... Vrijwel overal in Afrika is dit een probleem -O-

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:00

Afschuwelijk!! Ik ben inderdaad wel heel erg benieuwd naar wat er precies met deze kinderen gebeurd als zij 18 jaar zijn. En als er zo erg in wordt geloofd dat deze kinderen bepaalde krachten beschikken en dus dood moeten, wie betaald dat het eten in de tehuizen?