Meisje (12) probeert moeder te vergiftigen om iPhone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Meisje (12) probeert moeder te vergiftigen om iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 01:25

tsjah....het eerste wat ik dan denk is.....wat moet een meiske van 12 met een Iphone......het tweede wat ik denk is.....niet leuk,maar om dr nou aan te geven bij de politie.....
Dat zijn mijn gedachten als ouwe ouderwetse kerel,maar hoe denken de bokkertjes daar over?

Citaat:
BOULDER, COLORADO -
Een Amerikaans meisje van twaalf heeft tot twee keer toe haar moeder proberen te vergiftigen omdat die haar iPhone had afgepakt.

Foto: Bloomberg
De eerste keer bood het kind haar moeder een smoothie aan met een flinke scheut bleekmiddel. De vrouw rook wel iets vreemds maar dacht dat het meisje het glas niet goed had schoongespoeld. Ze werd na het drinken van het sapje ziek.
De tweede keer bracht het meisje een karaf water naar de slaapkamer van de moeder met daarin weer bleekmiddel. De moeder merkte de geur op en confronteerde haar dochter. Het meisje zei toen dat ze haar moeder wilde vermoorden omdat ze haar iPhone had afgepakt.
De politie heeft het kind opgepakt nadat de moeder aangifte had gedaan, aldus Amerikaanse media.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2383 ... witterfeed

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:29

Zo jong en zoiets doen :n

Ze heeft toch wel door dat als ze bleekmiddel gebruikt haar moeder ervan "dood" kan gaan. Dit was dus een bewuste keuze. Voor een telefoon :n
Laatst bijgewerkt door chimello op 21-03-15 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:30

Poging tot moord, mag wat mij betreft wel lekker zitten.
En hoe kan je na dit je dochter vertrouwen als ze je iets probeert te flikken?

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:31

Hoe bedenk je het in godsnaam als 12-jarige. Ik snap dat ze het niet leuk vind als haar iphone afgepakt wordt, maar om dan je moeder maar te vergiftigen?!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:32

Ik gaf haar niet aan maar liet haar opnemen, die is flink van het padje af en wil zelf graag nog wat langer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:34

Als ouder heb je toch ook behoorlijk gefaald als je kind zo over de emmer gaat om een telefoon en dan ook nog eens zoiets bedenkt -O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:40

Gloa schreef:
Als ouder heb je toch ook behoorlijk gefaald als je kind zo over de emmer gaat om een telefoon en dan ook nog eens zoiets bedenkt -O-

Das wel kort door de bocht om dat zo te stellen.
Wellicht staat ze onder druk van klasgenootjes of heeft ze een stoornis. Maakt haar actie niet goed maar om zo te concluderen dat de moeder gefaald heeft :n

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:40

Ben het met je eens dat 12 jaar voor een i phone erg vroeg is.
Zeker omdat blijkt dat ze er nu al zo aan verslaafd is dat ze bereid is haar moeder te vermoorden.

Maar waarom geen aangifte doen? Vind het juist goed dat moeders het zo serieus opneemt. Dochter mag best weten dat haar daden consequenties hebben. Misschien denkt ze volgende x iets beter na.....

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:43

Voor het zelfde geld heeft ze dat van het internet af. Ik vind het al heel wat dat de moeder de telefoon had afgenomen, dat durft de gemiddelde ouder geloof ik niet eens meer.

Maar echt te vreemd voor woorden. Zo zie je maar weer hoe belangrijk die telefoon is voor dat kind. Belangrijker dan je eigen moeder blijkbaar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:46

kimmie1 schreef:
Ik gaf haar niet aan maar liet haar opnemen, die is flink van het padje af en wil zelf graag nog wat langer mee.

Via aangifte en de rechter kan je behandeling afdwingen (gesloten inrichting, e.d.), dat gaat privé niet lukken. Komt bij dat zo'n kliniek niet voor niks werkt en maar weinigen de financiële middelen hebben om die rekeningen te blijven betalen.

PureSG

Re: Meisje (12) probeert moeder te vergiftigen om iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:57

Jeetje, bizar.
Als ouder-zijnde weet ik niet wat ik zou doen. Ik vind aangifte vrij radicaal, maar anderzijds mogen er natuurlijk wel (flinke) consequenties aanzitten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 04:33

Misschien heeft ze al op een andere manier hulp proberen te krijgen maar werd ze niet echt serieus genomen.
En daarom deze soort van wanhoopsdaad maar begaan.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:53

Je bent gewaarschuwd, ppg :D

geen smoothies aannemen van je kids :9k

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:06

Er is natuurlijk meer aan voorafgegaan. Moeder pakt de telefoon waarschijnlijk niet zonder reden af en het kind zal al pisst geweest zijn voordat moeder die maatregel nam.
Maar wat ben je ver weg als je je moeder wilt vermoorden!!!!!
En of ik mijn kind zou aangeven? Ik denk wel dat dat de beste manier is om hulp te krijgen....
Bizarre situatie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:13

Wat een verknipt kind zeg, heel knap dat de moeder aangifte gedaan heeft. Weinig mensen geven hun eigen kind aan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:16

Ik verwacht dat er een stuk meer aan dit verhaal vast zit dan dat wij lezen. Ik denk niet dat het zo zwart/wit is, dat is het doorgaans zelden. Maar dat het meisje en moeder dringend hulp nodig hebben is duidelijk :j

Dit zal voor moeder de reden zijn geweest, althans kans is zeer groot..

tamary schreef:
kimmie1 schreef:

Via aangifte en de rechter kan je behandeling afdwingen (gesloten inrichting, e.d.), dat gaat privé niet lukken. Komt bij dat zo'n kliniek niet voor niks werkt en maar weinigen de financiële middelen hebben om die rekeningen te blijven betalen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:19

Sodeknetter, 't moet niet gekker worden daar in Amerika. Trap onder haar reet kan ze krijgen en die Iphone zag ze van mij nooit weer.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 08:42

janouk schreef:
Je bent gewaarschuwd, ppg :D

geen smoothies aannemen van je kids :9k

Als die helemaal uitzichzelf iets in de keuken doen is dat sowieso verdacht Janouk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:48

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:50

:D dat bedoel ik! Haha als ze zomaar iets voor je gaan maken, is het echt heel verdacht }:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:13

Wow..
12 jaar en dan al tot zo iets in staat..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:18

Ik kan me niet voorstellen dat ze zich echt goed gerealiseerd heeft wat ze nou helemaal aan het doen was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:26

Je vindt het overdreven dat ze aangifte gedaan heeft?
Als poging tot moord geen goede reden is om je kind mee te laten nemen door politie, wat dan wel?
Lijkt me dat ze goed wist wat ze deed als ze zegt haar te willen vermoorden als ze er mee geconfronteerd wordt. Wordt een leuk mens straks, dat kind!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:28

Mijn kids hebben ook een Iphone, maar wel een 2de (3de) handsje (een 4 gekocht voor 50E op MP).
Snap niet dat ze te jong zou zijn voor een Iphone, maar niet voor een ander merk?!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:28

Serieus voor een telefoon... Geen woorden voor. Poging tot moord. Ze deed het bewust. Dus ja de moeder heeft het juiste gedaan. Laat dat kind maar de ernst van de zaak in zien.