Ziekenhuis word onthouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ziekenhuis word onthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:38

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:42

Veel, ik begreep dat enkel zijn schildklier gecontroleerd is.
Dat is echt te debiel voor woorden, ik heb zelf ook de ervaring dat als je eerst psychische problemen hebt dat ze dan vervolgens het fysieke helemaal laten voor wat het is.
Dan gooien ze het onder stress of andere onzin, gevolg is dat ik met een ziekte zit waar ik waarschijnlijk nooit meer af kom, gevalletje foutje bedankt!

XxLMMxX

Re: Ziekenhuis word onthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:44

Ik hoor dit soort dingen vaker helaas

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:52

Het is te schandalig voor worden dat iemand met het "label psychisch" niet verder wordt onderzocht. Het zal wel in zijn hoofd zitten, dit wordt veel te vaak door artsen gezegd. Al zal het psychisch zijn, dan heeft deze jongen alsnog hulp nodig. Deze jongen en zijn familie moet volgens mijn mening onnodig lijden.....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:57

Zerline schreef:
Het is te schandalig voor worden dat iemand met het "label psychisch" niet verder wordt onderzocht. Het zal wel in zijn hoofd zitten, dit wordt veel te vaak door artsen gezegd. Al zal het psychisch zijn, dan heeft deze jongen alsnog hulp nodig. Deze jongen en zijn familie moet volgens mijn mening onnodig lijden.....

Het slaat echt nergens op, ik kreeg ten gevolge van een ziekte dus last van angsten en depressies.
Dat was gewoon het gevolg van een bacterie die er zelfs berucht om is, maar wat tussen je oren zit kan dus wat betreft veel te veel artsen dus geen oorzaak in je lijf hebben! :Z

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:02

Het is op SBS6. Die kan ik (dus ikzelf. Niet jij of een ander) serieus nemen. Huisgenoot vroeg aan mij: is dit nieuws?

Maargoed. Ik vermijd ook graag dat programma of die van rtl4

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:05

eenitraM schreef:
Het is op SBS6. Die kan ik (dus ikzelf. Niet jij of een ander) serieus nemen. Huisgenoot vroeg aan mij: is dit nieuws?

Dus omdat jij SBS6 niet serieus kan nemen mag die jongen zorg onthouden die hij nodig heeft?
Wat moeten ze dan als ze nergens voet aan de grond krijgen, toekijken hoe die gozer een keer het hoekje om gaat?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:12

moonfish13 schreef:
eenitraM schreef:

Dus omdat jij SBS6 niet serieus kan nemen mag die jongen zorg onthouden die hij nodig heeft?
Wat moeten ze dan als ze nergens voet aan de grond krijgen, toekijken hoe die gozer een keer het hoekje om gaat?

Het viel ons op hoe die jongen in beeld werd gebracht. Camera in vogelvluchtperspectief er op. Je zag nog net niet de donshaartjes. Verschrikkelijk gefilmd. Ik zeg niet dat hij zomaar afgeschreven mag worden, dat zijn niet mijn woorden := maar de manier waarop hij in t nieuws komt dat gaf bij ons de bedenkingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:31

Sja je moet wat, als je enkel zegt help mijn kind is zo ziek, en we hebben hulp nodig komt het zeer, zeer waarschijnlijk alsnog niet aan.
Je krijgt niet vaak de kans op zendtijd, en ik kan me zo voorstellen dat je zo'n kans met beide handen aangrijpt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 00:54

Er bestaan psychiatrische instellingen die een unit hebben voor mensen met èn psychische èn lichamelijke problemen... ik zou die jongen daarom in de auto stoppen en het in een andere stad proberen... want als je eenmaal in 1 bepaald ziekenhuis de reputatie hebt "het tussen de oortjes te hebben" loop je inderdaad het risico daar niet meer terecht te kunnen. Dat het een SBS6 item is zegt verder niet alles. Er zijn ook Bokkers met een psychiatrisch etiketje die ook niet serieus werden genomen toen ze lichamelijke klachten hadden en zich bij een ziekenhuis meldden. Daar heb je echt geen SBS6 voor nodig.

Ik hoop voor die ouders dat hun zoon gezien wordt door een arts die de titel "arts" wel waardig is, en verder kijkt dan zijn neus lang is.
Gelukkig bestaan er artsen die wèl naar het nieuws kijken, ook al is het "maar" SBS6, en zulke items trekken hun aandacht best wel, vooral als twitter en de rest van internet ook ingeschakeld wordt.
Ik heb tenminste een bekende psychiater wel eens over bepaalde schrijnende gevallen horen praten die in de media aan bod waren gekomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:51

moonfish13 schreef:
eenitraM schreef:

Nee dat niet, maar dan denk ik dat er bepaalde feiten worden achtergehouden om het nieuws wat sappiger te brengen.
Kom op zeg, dit geloof je toch zelf niet :?

Ik neem hvnl ook niet bijster serieus :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:55

Ik wil het verhaal van het ziekenhuis ook wel horen. Nu hoor je het eenzijdig verhaal en HVNL neem ik sowieso niet erg serieus. :x

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:58

Dan laat je je toch ook wel erg makkelijk afschepen? Ik denk dat mijn ouders het ziekenhuis hadden verbouwd als ze mij niet opnamen als zij dat noodzakelijk achten.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:02

Ik vind apart, ik werd een keer opgenomen zonder dat ik het wilde. Was ik in het ziekenhuis werd ik door de artsen voor gek verklaard dat ik me had laten opnemen :?

Ik geloof wel in zulke schrijnende situaties.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:39

Ik ben bang dat deze jongen eerst een zelfmoordpoging moet doen voor men hem serieus zal nemen. Begrijp me niet verkeerd ik hoop dat het zover moet komen voor deze jongen.
Ik verdenk de verzekeraars van weigeren van de opname. Er zullen genoeg vak idioten dokteren zijn die deze jongen maar wat graag willen onderzoeken. Voor een arts die van zijn/haar vak houdt is dit natuurlijke een reuze interessante case.
Maar het zal wel weer een geld kwestie zijn , de zorgverzekeraars hebben geen zin in langdurige ziekenhuis opname en allerlei dure tests en onderzoeken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:42

Nou als ik die ouders was had ik hem naar de SEH gebracht en pas weer mee terug genomen tot ze iets hadden gevonden
Hier laat je je toch niet mee naar huis sturen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:44

Ik heb het gezien gisteravond, vreselijk he.
Wat mij ook zo erg lijkt is dat je als ouder zo machteloos bent, al
weet ik wel dat mocht mijn dochter ooit iets overkomen * klopt af *, dan blijf
je toch niet thuis? Echt ik zou in de ruimte van de SEH gaan liggen met haar.
Serieus....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:47

Gillbo schreef:
Nou als ik die ouders was had ik hem naar de SEH gebracht en pas weer mee terug genomen tot ze iets hadden gevonden
Hier laat je je toch niet mee naar huis sturen.

Precies!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:53

Dit soort situaties zijn mij niet vreemd, en meer dan eens dat men dit niet serieus neemt. Ik geloof niet dat dit sappiger gebracht is, deze klachten en de pijn die hij heeft zijn echt hels. Instellingen als jeugdzorg zijn tot verschrikkelijke dingen in staat. Situatie: kind uit huis gehaald, ouders zouden kind ziek zijn aanpraten. Uiteindelijk hebben ouders van een doodziek kind, met positieve test op een ziekte via de rechter gelijk gekregen. De instelling heeft het kind 2!!!!! Weken haar eten ontnomen, want ze moest maar aan tafel komen zitten met eten. Beetje banketstaaf dat ze niet meer kon lopen, ach klein detail vergeten dat maakt niet uit.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:13

Moonfish sorry maar dat is echt een broodje aapverhaal. Mensen in instellingen hebben echt wel hart voor hun werk. En vergeten dat iemand niet kan lopen en daardoor 2 weken geen eten heeft gehad, dat maak je mij echt niet wijs

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:45

Mayflower_ schreef:
Ik wil het verhaal van het ziekenhuis ook wel horen. Nu hoor je het eenzijdig verhaal en HVNL neem ik sowieso niet erg serieus. :x

Verhaal van het ziekenhuis hoor je zelden, en dat is vanwege de privacy (tenminste, dat is hun officiele reden).

Maar het zou de eerste keer niet zijn dat de communicatie tussen ziekenhuis en families de mist in gaat.

Ook zoiets: pap krijgt herseninfarct. Haal "ja" en 'nee" door elkaar. Ambulance neemt hem niet mee, vanwege dat " nee" . :\
Maar als je een psychiatrisch etiketje hebt, nemen ze je mee tegen je zin. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:27

Gillbo schreef:
Moonfish sorry maar dat is echt een broodje aapverhaal. Mensen in instellingen hebben echt wel hart voor hun werk. En vergeten dat iemand niet kan lopen en daardoor 2 weken geen eten heeft gehad, dat maak je mij echt niet wijs

Toch is het echt gebeurd, en in nederland.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:30

Na 2 weken niet eten bij je bijna dood. Geen instelling die dat doet, dan moet er op z'n minst een arts bij zijn geweest. Daarnaast is het een zeer ouderwetse opvatting die geen professional meer zomaar kan hanteren. Kinderen die in een instelling verblijven worden sowieso gezien en inde gaten gehouden door een team van artsen/psychologen/begeleiders/dieetiste enz. EN die zouden allemaal een kind voeding weigeren??
Was jij hier zelf bij? Ik geloof er echt helemaal niks van

Ik vind het echt heel erg dat jij jeugdzorg hiervan beschuldigd, want als het echt zo is dan moet je een rechtszaak aanspannen.
Jeugdzorg mág vaak niet ingrijpen of moet juist ingrijpen vanwege de wet waar ze zich aan moeten houden.
Dus zeggen dat zij tot verschrikkelijke dingen instaat zijn vind ik wel een zeer zware beschuldiging.

Er wordt zo vaak achteraf geroepen: Jeugdzorg had veel eerder in moeten grijpen.
Maar als een kind dan uit huis gehaald wordt dan zijn ze ineens verschrikkelijke mensen??
Ik zeg liever een kind 10x te vaak voor niks uit huis plaatsen dan 1x te weinig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:36

Dit is dus gekomen omdat artsen vonden dat het tussen haar oren zat en haar ouders dit aanpraatten vond men. Gezien er bij die ziekte niet goede tests werden gebruikt had ze dus volgens artsen hier niks. Gevolg uit huis geplaatst en zoals ik al omschreef. Ze was dus inderdaad er erg slecht aan toe toen ze haar via de rechter terug kregen. Echt, niet alles wat onwaarschijnlijk lijkt is niet waar. Uiteindelijk hebben de ouders haar naar duitsland meegenomen naar een kliniek die wel weet hoe te behandelen, en gaat het veel beter met haar.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:39

Dan ben ik wel benieuwd welke ziekte dat kind had.