Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Mijn werk zit redelijk dicht in de buurt van het spoor. Om 9u stonden we met een groep naar buiten te kijken. Het was inderdaad een flink kabaal want we hoorden het erg goed zelfs met de ramen dicht.
Ik vind het ook vreselijk wat de conducteurs overkomen is. Het waren ook niet een beetje klappen he, die mevrouw van vorige week had meerdere breuken in haar gezicht.
Citaat:Zomaar een brief aan de reiziger.
Naar aanleiding van de zoveelste mishandeling van een collega.
Beste reiziger,
Het doet mij pijn, heel veel pijn, om weer te moeten lezen dat een gewaardeerde collega door u mishandeld is.
Door u, want u bent de reiziger, en ook al heeft u er persoonlijk niets mee te maken, ik zet u als reiziger even in het daglicht als bedrijf, zoals u mij, de NS medewerker, ziet als NS.
Als u thuis komt en verneemt, dat keer op keer een vriend of familielid is afgeblaft, bespuugt, bedreigd of het ziekehuis is ingeslagen, hoe zou u dat vinden?
Heeft u enig idee hoevaak dit voorkomt en wat het met de betrokken personen én het gezin doet?
Dat papa of mama huilend op de bank zit omdat ze door u als prutsmuts is uitgemaakt, dat uw vieze spuug in het gezicht zit of dat papa of mama in het ziekenhuis ligt omdat ze haar werk gewoon deed.
Hoe legt u dat uit aan de kinderen, hoe legt u dat uit.
Ik ben een mens, net als u.
Wij zijn vaders, moeders, zoons en dochters.
Ik werk voor mijn geld en was ooit trots op dit mooie bedrijf.
Ik maak geen vertraging, ik moeten er ook mee omgaan, net als u.
Ik veroorzaak geen sein en wisselstoringen, die dingen overkomt mij helaas ook, net als bij u.
Ik sloop geen materieel of maken daar een zooitje van, die treinen gaan weleens kapot en ik deponeer mijn afval in de afvalbak.
Ik heb net als u met deze ongemakken te maken, maar ik zal u nooit, nooit slaan, bespugen, bedreigen of uitkafferen.
Ook de vriendelijkste mensen hebben een grens en die grens is al overschreden.
Daarom deze brief aan u.
Denk na voordat u iets roept of schrijft over mij, denk na als u staat te koken als de trein telaat is of dat u telaat bent.
Denk alstublieft eens na, ik vraag dit aan u als mens.
Joep.
Citaat:Nou zit je dan in de 303081 omdat de 3081 niet komt vanwege bedreiging van een collega op anna pauwlona,en het gaat maar door en door ,triest en maar weer praten
Citaat:Ook banketstaaf van die mevrouw in de Ikea.. Zoiets had ik bij de Hornbach.. Stond met een kar vol laminaat en nog meer spullen (best zwaar), komen er 2 kindjes langsrennen die mijn kar een flinke zet gaven. De helft van de lading viel eraf, dus ik was niet blij. Heb de kinderen hier nog vrij netjes op aangesproken.. Komt die moeder scheldend naar me toe. Haar kinderen moesten gewoon kind kunnen zijn, dat was ik toch immers ook geweest? Ehh, ja sorry, de Hornbach is geen speelplaats! Mevrouw riep haar man erbij, kast van een ventdie pakte me beet en begon ook nog even te schelden. Ik kreeg mezelf wel los (handig, die verplichte agressietraining op het werk), maar er kwamen ook al wat medewerkers toe gesneld..
Ess_Ramona schreef:Ik ook niet.
Jammer dat mensen hun woede niet kunnen beheersen. Een boete is kl*te, maar gooi dan even hard je flesje op de grond, of stuur een boos berichtje ofzo.
Dat zou ik doen.
Maar ga geen mensen aanvallen.
langua schreef:Ess_Ramona schreef:Ik ook niet.
Jammer dat mensen hun woede niet kunnen beheersen. Een boete is kl*te, maar gooi dan even hard je flesje op de grond, of stuur een boos berichtje ofzo.
Dat zou ik doen.
Maar ga geen mensen aanvallen.
Maar waarom een "boos berichtje" wanneer je zelf fout bent? Daarbij is NS heel schappelijk. Bel je de klantenservice, heb je een grote kans dat de boete eraf wordt gehaald.