NS voert actie met toeters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

NS voert actie met toeters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 21:17

5 voor 9, sta op het station om naar school te gaan.
Ik zie wat conducteurs en machinisten, ze kletsen samen met een kopje koffie op het perron.

Dan wordt er omgeroepen:"Dames en heren, door een protest van de treinmedewerkers zullen om 09:00 enkele machinisten gaan toeteren. Dit kan voor geluidsoverlast zorgen".
Nou prima, om 09:00 een fluitje en daar gingen ze. Niet 1, maar 5 treinen toeteren alsof hun leven er van af hangt. 5 minuten lang, mijn oren dichtgedrukt en mensen maakten filmpjes en opnames.

Het treinpersoneel is boos. Ze vragen aandacht. Ze worden in elkaar geslagen omdat ze een boete krijgen, omdat ze door overmacht niet op tijd komen..

Vorig weekend nog, en zelfs vanmorgen kreeg er een treinmedewerker klappen..

Ik vond het een goede actie. Ondanks dat ik nog steeds een piep hoor..

Het is toch belachelijk, elke dag 2 medewerkers, hetzij geweld of het zijn spoorlopers..

Iris82

Re: NS voert actie met toeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:20

Mijn werk zit redelijk dicht in de buurt van het spoor. Om 9u stonden we met een groep naar buiten te kijken. Het was inderdaad een flink kabaal want we hoorden het erg goed zelfs met de ramen dicht.

Ik vind het ook vreselijk wat de conducteurs overkomen is. Het waren ook niet een beetje klappen he, die mevrouw van vorige week had meerdere breuken in haar gezicht. :=

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:22

Iris82 schreef:
Mijn werk zit redelijk dicht in de buurt van het spoor. Om 9u stonden we met een groep naar buiten te kijken. Het was inderdaad een flink kabaal want we hoorden het erg goed zelfs met de ramen dicht.

Ik vind het ook vreselijk wat de conducteurs overkomen is. Het waren ook niet een beetje klappen he, die mevrouw van vorige week had meerdere breuken in haar gezicht. :=

Waarom een giechelende smiley? :?

Voor de rest geef ik ze geen ongelijk! +:)+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:27

Smileymiscommunicatie. Dat is in mijn optiek geen giechelende smiley.
Hij heeft ook zo'n lekkere dubbele betekenis als je er met je cursor op blijft hangen.

Nouja, zo dan... :\

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 23:30

Snapte m Iris!
Ja, echt verschrikkelijk, stond tijdens die toeters om me heen te kijken en dacht; t zou toch wat zijn als iemand op dit station nu een conducteur slaat, of het hele alfabet naar m toe schreeuwt. Mij hebben ze wel aan t denken gezet!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:34

Mij doet het er vooral aan denken hoeveel mensen eigenlijk niet goed bij hun hoofd zijn, ik bedoel je kan toch geen normaal mens zijn als je zomaar iemand in elkaar kan slaan voor wat dan reden ook. Zo'n mensen horen eigenlijk niet in de maatschappij.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:31

Deze brief is geschreven door een collega

Citaat:
Zomaar een brief aan de reiziger.

Naar aanleiding van de zoveelste mishandeling van een collega.

Beste reiziger,

Het doet mij pijn, heel veel pijn, om weer te moeten lezen dat een gewaardeerde collega door u mishandeld is.
Door u, want u bent de reiziger, en ook al heeft u er persoonlijk niets mee te maken, ik zet u als reiziger even in het daglicht als bedrijf, zoals u mij, de NS medewerker, ziet als NS.

Als u thuis komt en verneemt, dat keer op keer een vriend of familielid is afgeblaft, bespuugt, bedreigd of het ziekehuis is ingeslagen, hoe zou u dat vinden?

Heeft u enig idee hoevaak dit voorkomt en wat het met de betrokken personen én het gezin doet?
Dat papa of mama huilend op de bank zit omdat ze door u als prutsmuts is uitgemaakt, dat uw vieze spuug in het gezicht zit of dat papa of mama in het ziekenhuis ligt omdat ze haar werk gewoon deed.
Hoe legt u dat uit aan de kinderen, hoe legt u dat uit.

Ik ben een mens, net als u.
Wij zijn vaders, moeders, zoons en dochters.
Ik werk voor mijn geld en was ooit trots op dit mooie bedrijf.
Ik maak geen vertraging, ik moeten er ook mee omgaan, net als u.
Ik veroorzaak geen sein en wisselstoringen, die dingen overkomt mij helaas ook, net als bij u.
Ik sloop geen materieel of maken daar een zooitje van, die treinen gaan weleens kapot en ik deponeer mijn afval in de afvalbak.

Ik heb net als u met deze ongemakken te maken, maar ik zal u nooit, nooit slaan, bespugen, bedreigen of uitkafferen.

Ook de vriendelijkste mensen hebben een grens en die grens is al overschreden.
Daarom deze brief aan u.
Denk na voordat u iets roept of schrijft over mij, denk na als u staat te koken als de trein telaat is of dat u telaat bent.

Denk alstublieft eens na, ik vraag dit aan u als mens.

Joep.

Dit is vanavond op facebook geplaatst door een andere collega

Citaat:
Nou zit je dan in de 303081 omdat de 3081 niet komt vanwege bedreiging van een collega op anna pauwlona,en het gaat maar door en door ,triest en maar weer praten

Het is gewoon te triest voor woorden allemaal. Maar dit is niet alleen een probleem alleen bij NS maar je ziet het door de hele samenleving. Het was ook een actie tegen geweld in al het OV, want ook mensen op de tram, bus en metro hebben het zwaar te verduren. En dan hebben we het nog maar even niet over ambulancepersoneel of brandweermensen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:37

Het is echt heel erg wat er allemaal gebeurd rondom de NS medewerkers.
Dit gebeurt bij zoveel mensen. Denk ook aan de hulpverleners, buschauffeurs, de mensen die voor een ander opkomen etc etc
Het is zo sneu dat een maatschappij zulke zieke geesten bevat :n.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:43

Ik woon naast Den Haag Centraal en werd er wakker van vanmorgen, schrok me rot joh! Na het openen van NU.nl kon ik pas rustig ademhalen haha! Kan me voorstellen dat het binnen het station echt oorverdovend was.

Vind het een mooie actie :j Heeft me wel aan het denken gezet. Vind het jammer dat zo'n actie nodig is in Nederland...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:56

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:19

Zo dan.. Die vrouw, een half jaar uit de running, omdat een idioot zn poten niet thuis kan houden..
Verschrikkelijk zeg.

Werk jij zelf ook bij de NS/trein Inoterry?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:29

Ik ben conductrice. Weet dus precies waar ze het over hebben. In het 'WTF momenten tijdens het boodschappen doen' werd een paar dagen terug een post geplaatst van iemand die beetgepakt door de vader van 2 schatjes van kinderen die haar kar omver hadden geramd,
Citaat:
Ook banketstaaf van die mevrouw in de Ikea.. Zoiets had ik bij de Hornbach.. Stond met een kar vol laminaat en nog meer spullen (best zwaar), komen er 2 kindjes langsrennen die mijn kar een flinke zet gaven. De helft van de lading viel eraf, dus ik was niet blij. Heb de kinderen hier nog vrij netjes op aangesproken.. Komt die moeder scheldend naar me toe. Haar kinderen moesten gewoon kind kunnen zijn, dat was ik toch immers ook geweest? Ehh, ja sorry, de Hornbach is geen speelplaats! Mevrouw riep haar man erbij, kast van een vent :P die pakte me beet en begon ook nog even te schelden. Ik kreeg mezelf wel los (handig, die verplichte agressietraining op het werk), maar er kwamen ook al wat medewerkers toe gesneld..

En er word ook geschreven over mensen die gewoon hun geld op de toonbank smijten en dan roepen wat ze willen hebben. Dit is dus precies wat er mis is met de samenleving op dit moment en precies waarom wij zoveel problemen hebben op de trein, tram, bus, metro, ambulance, enz... Er lopen steeds meer achterlijke figuren rond die alleen maar aan hun eigen ikke denken en hun medemensen niet meer als medemens zien. Het is dus niet alleen op de trein. Maar omdat wij in uniform lopen, vaak alleen zijn, en mensen moeten aanspreken op iets wat niet goed is, (meestal het niet hebben van een geldig vervoersbewijs), worden wij er eerder en erger mee geconfronteerd.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:37

Ik begrijp het sowieso niet Inoterry, het is toch te krom voor woorden dat jij ze aanspreekt op hún fout (het ongeldige/geen (is goedkoper) vervoersbewijs), die ze vaak ook nog heel bewust gemaakt hebben...maar JIJ bent fout en ze worden boos op jou.

Nee, soms snap ik mensen echt niet :n

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:41

Ik ook niet.

Jammer dat mensen hun woede niet kunnen beheersen. Een boete is kl*te, maar gooi dan even hard je flesje op de grond, of stuur een boos berichtje ofzo.
Dat zou ik doen :').
Maar ga geen mensen aanvallen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

Geweldige actie!

Ik kom uit een "treinfamilie", maar gelukkig hebben geen van allen nog zoiets meegemaakt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:42

Ik heb ooit klappen gehad van een man die vond dat ik hem met rust moest laten en er niks van mocht zeggen dat hij met zijn, zeer smerige, voeten op de bank zat. En het mooiste was nog dat er iemand vond dat het mijn eigen schuld was, ik had hem agressief benaderd. Toen ik vroeg wat hij daar mee bedoelde kwam hij er mee dat ik niet in mijn handen had moeten klappen om hem wakker te maken. Ehm, tsja, hoe had ik het anders moeten doen dan? Dacht je werkelijk dat ik zo'n smerig persoon met mijn handen wakker ga maken? Dat word dus nog sneller als agressief ervaren. En met zijn voeten op de bank was ook niet het eerste wat de beste man op zijn kerfstok had, hij had ook al zwaar seksistische gebaren gemaakt naar zowel mij als mijn machiniste. Maar volgens 1 reiziger bleef het toch echt mijn schuld en had ik die klappen echt kunnen voorkomen.....jaja 8)7 8)7 8)7 8)7

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:45

Ik vond het ook een hele goede actie, alleen zat ik gisteren in de trein naar school en heb die hele toeter niet gehoord ;).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:47

Dan zat je niet ergens voorin in de trein :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:48

teiger150 schreef:
Ik vond het ook een hele goede actie, alleen zat ik gisteren in de trein naar school en heb die hele toeter niet gehoord ;).

Had je de muziek aanstaan ofzo?
Volgens mij konden ze het een dorp verderop nog horen bij ons :').

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:52

Als je in een trein met airco zit en je zit vrij ver achteraan, hoor je het ook niet of nauwelijks :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:54

Ik zat inderdaad achterin de trein, en had mijn muziek wel aan maar niet zo hard. En toen begon iedereen opeens te praten en merkte ik op mijn mobiel dat het 3 over 9 was, en ik die hele toeter actie had gemist :+ ...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 12:54

Weer wat geleerd haha!

Moet zeggen dat de toeters van de Syntus en Arriva treinen wel wat scheller zijn dan die van de NS treinen..

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:03

Ess_Ramona schreef:
Ik ook niet.

Jammer dat mensen hun woede niet kunnen beheersen. Een boete is kl*te, maar gooi dan even hard je flesje op de grond, of stuur een boos berichtje ofzo.

Maar waarom een "boos berichtje" wanneer je zelf fout bent? Daarbij is NS heel schappelijk. Bel je de klantenservice, heb je een grote kans dat de boete eraf wordt gehaald.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:04

Er zijn op youtube wel filmpjes te vinden van de actie :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 13:06

langua schreef:
Ess_Ramona schreef:
Ik ook niet.

Maar waarom een "boos berichtje" wanneer je zelf fout bent? Daarbij is NS heel schappelijk. Bel je de klantenservice, heb je een grote kans dat de boete eraf wordt gehaald.

Ik bedoel boos berichtje naar vrienden enzo he.
Zo van:'Poep zooi, vergeten in te checken en nu een boete".

Ja het is eigen schuld, maar ook balen.