M.u.v van de parken waar dieren wel de ruimte hebben natuurlijk.
En circussen daar hoef ik hopelijk niks over uit te leggen.

Zijn er meer mensen die het "boycotten"?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thats_Me schreef:Jammer dat je boycot. Circussen ok, kan ik nog iets van snappen maar dierentuinen zijn er juist voor educatieve doeleinden. Doordat wij zien wat voor beesten er op deze aardbol voorkomen beseffen ook veel meer mensen dat we ze moeten beschermen. Zoudenmdierentuinen er niet zijn dan wisten we er ook niets van en waarom zou je iets moeten beschermen wat je niet kent?
Cinnepin schreef:Circussen moet ik ook niks van hebben. Toen er eens 1 in deze woonplaats was ging ik bij de stalling van de paarden kijken, dieren zaten onder de littekens. Olifanten stonden op een veldje ( beter dan aan de ketting maar toch ) stereo type gedrag te vertonen.
Dierentuinen, ik kom er eigenlijk nooit, maar zoals in Ouwehand bij Rhenen heb je dus b.v het berenbos, waar ze ernstig mishandelde beren opvangen uit het buitenland, die je echt niet meer in de natuur kunt uitzetten! Dat vind ik wel goed! Wij allemaal geven onze paarden ook niet de ruimten die ze in de natuur zouden hebben ( geen enkel dier eigenlijk die door mensen gehouden worden ).
MarlindeRooz schreef:Thats_Me schreef:Jammer dat je boycot. Circussen ok, kan ik nog iets van snappen maar dierentuinen zijn er juist voor educatieve doeleinden. Doordat wij zien wat voor beesten er op deze aardbol voorkomen beseffen ook veel meer mensen dat we ze moeten beschermen. Zoudenmdierentuinen er niet zijn dan wisten we er ook niets van en waarom zou je iets moeten beschermen wat je niet kent?
Onzin, educatieve doeleinden? Dierentuinen draaien gewoon winst hoor.
We hebben tegenwoordig zoveel techniek, zoals TV's en internet. Daar heb ik meer van geleerd dan van dierentuinen. En ja, wij hadden vroeger een abbo op Emmen.
Eoweyn_x schreef:Ik vraag me weleens af waarom die er zijn, die fokprogramma's. Dieren kunnen veelal niet uitgezet worden en om ze dan maar enkel in de dierentuin te zien? Dat vind ik een beetje krom eerlijk gezegd
Thats_Me schreef:Eoweyn_x schreef:Ik vraag me weleens af waarom die er zijn, die fokprogramma's. Dieren kunnen veelal niet uitgezet worden en om ze dan maar enkel in de dierentuin te zien? Dat vind ik een beetje krom eerlijk gezegd
Dat is het niet je hebt een gezonde genenpool nodig. Dus ja, je moet ook onderling uitwisselen. Er zijn wel projecten op dieren uit te zetten terug in het wild. Er zijn al veel projecten met succes geslaagd. en sommige projecten zijn ook prachtige kapstokken om natuur, andere dieren en de mens te helpen. Er komt zoveel bij kijken.