Waterschapsverkiezingen, ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij stemmen?

Ja
102 (65%)
Nee
41 (26%)
Weet ik nog niet
11 (7%)
Anders namelijk...
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 155

Iris82

Waterschapsverkiezingen, ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 22:18

Ik heb vandaag op de radio een uitgebreid item over de waterschapsverkiezingen. Helga van Leur probeerde uit te leggen waarom wij zouden moeten stemmen en wat de voordelen zouden zijn. Het had betrekking op verschillende keuzes die verschillende waterschappen zouden maken met betrekking tot het besteden van het geld. Moesten we het geld gebruiken om de dijken te verhogen of moesten we het geld gebruiken om gezond kraanwater te produceren? Ik mocht beslissen!

Maar waarom moet ik dit beslissen? Ik heb hier toch niet voor gestudeerd?
Dit is toch helemaal niet aan mij om te beslissen?

Ik ben nog steeds confused. :=

Inwonderland

Re: Waterschapsverkiezingen, ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:25

Het waterschap heeft op heel veel zaken invloed. Het doen van een kieswijzer geeft al een inkijkje in de standpunten van de partijen in jouw waterschap.

Sommige partijen willen de lasten verhogen en investeren in wandel en fietspaden.

Andere willen de lasten voor mensen in overstroom gebieden hoger maken zodat mensen die daar minder gebruik van maken dan anderen daardoor lagere lasten hebben.

Het is net als met politieke partijen, ze nemen bepaalde stellingen in en aan de hand daarvan wordt beleid gevormd.

Ik heb geen politicologie gestudeerd, maar ga altijd stemmen. Waterschapsverkiezingen zijn alleen nog minder sexy dan gemeenteraadsverkiezingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:35

Ik heb hetzelfde stuk gehoord op de radio, maar ik liep er niet warm voor. Ik was het hele onderwerp na een minuut alweer vergeten eigenlijk.