V&D in de problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 19:47

Zijn er nog meer mensen die de soap rondom de V&D volgen? Zit me hier echt te verbazen over het management daar. Eerst eenzijdig de lonen verlagen en boos worden als de medewerkers daar niet mee akkoord gaan, dan vervolgens voorstellen om dan maar de huur niet meer te betalen 8)7

Niet dat ik er nou zo vaak kom, en als ik er kom is het om de koffie bij La Place, maar toch.

FelineNanet

Re: V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:49

Ik werk bij V&D dus volg het via media en vanuit het bedrijf zelf :)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:51

Geen huur meer betalen? Hoe lang willen ze dat volhouden?

LadyKantje

Ik heb er ook wel het een en ander over gehoord inderdaad.
Dat het overgenomen is door een Amerikaanse firma die vervolgens panden, die eigendom waren van V&D, verkocht heeft voor meer winst. Het gevolg was dat ze fiks huur moeten betalen voor sommige panden.

Dit is trouwens van horen zeggen, ik heb op dit moment geen zin om de precieze feiten op te zoeken zodat wat ik zeg waar is. Genoeg anderen die het doen, dus dan mag ik dat ook wel eens een keertje. :Y)

fokfanaat

Ik vraag me in dit geval af of en hoeveel het management ook loon inlevert?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:52

Ik snap v&d wel, maar snap ook dat medewerkers geen salaris willen inleveren en huurders hun huur willen hebben.

Maar als v&d failliet gaat, dan is er helemaal geen salaris en geen huurinkomsten meer. Lijkt mij toch echt erger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:53

Ik werk er ook ja. Maar ik verbaas me over sommige dingen ook ja.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:53

Ik heb het inderdaad vernomen. Ik kom er weleens in Utrecht maar vind de winkels altijd zo onlogisch en chaotisch ingedeeld en de verzendkosten te duur:-)

Ik hoop voor het personeel dat er een oplossing komt, die niet ten koste van hen gaat.

Misschien wel Esther, maar 7% loon inleveren is best veel geld als je uitgaat van medewerkers met een fulltime baan, krijgen nu ook geen 7% korting op hun hypotheek omdat ze bij de v&d werkzaam zijn.
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 03-02-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:55

Ben afgelopen donderdag begonnen met mijn bijbaantje daar..
Geweldige timing dus :Y)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:58

Het management is ook erg verbazingwekkend. Er wordt veel te veel gedaan zonder daadwerkelijk naar de winkels, winkelplaats en personeel te kijken en dat is zonde, want er kan veel meer worden uitgehaald. Het is zeker de laatste tijd (sinds het van Sun capital is) veel meer gaan lijken op een Amerikaans bedrijf, wat dus niet past in Nederland. Sun Capital is ook vrij Amerikaans door er snel de stekker eruit te willen trekken, zonder verder te kijken waar de problemen liggen. V&D is voor hun een druppel water in een emmer van een liter, niet meer en niet minder dan 'gewoon' en investering en zo'n klein iets daar willen ze niet voldoende/geen moeite in steken. Ik zou het zonde vinden als ze het op een faillissement aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:06

En wij hebben sinds gisteren een oud directielid van V&D die nu onze algemeen directeur wordt... -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:07

ik kom alleen bij hun toiletten en la place... heb er geloof ik ooit eens een horloge gekocht verder nooit iets. zou het dus niet echt missen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:12

Ik vind v en d een hele leuke winkel. Wel wat prijzig, maar veel verschillende dingen en ik vind niks echt lijken op de v en d.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:22

Ik vind het ook wel een beetje raar dat de V&D zomaar minder huur gaat betalen en loon verminderd. Als ik een maand krap bij kas zit kan ik het toch ook niet maken om geen huur of hypotheek te betalen? Als dat lang duurt wordt je gewoon op straat gezet hoor. :') rare redenering van de V&D.

Zelf kwam ik er vroeger (10-15 jaar geleden) wel wat vaker. Daarnaast kocht er ook wel schoolspullen maar dat doe ik nu ook bij de action. Ik kom er tegenwoordig alleen voor La place en de toiletten. Ow en ik kijk bij de Jane Norman kleding waarvan ik sommige dingen wel leuk vind maar ik hang het altijd terug omdat het zo duur is. xD Heb er welgeteld twee shirtjes van en alleen omdat ze super afgeprijsd waren. Verder vind je er misschien inderdaad teveel. De afdeling inrichting en andere kleding etages sla ik altijd over.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:55

Ja ik volg het ook. Ook i.v.m. mijn werk, al heb ik er nog niet direct mee te maken gelukkig.

Lees net een artikel dat er weinig bekend is over de rechtzaak van gisteravond, ze wilden nog weinig loslaten. Vrijdag wordt als het goed is duidelijk of de 4 grote panden moeten worden ontruimd..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:20

Ik heb nog een pakketje dat terug moet en die ga ik vanavond direct maar eens terugsturen :+

Ik kom er nu nooit meer eigenlijk, vroeger veel vaker. Maar ik kom sowieso niet zo vaak meer in de binnenstad van Groningen. Het zou jammer zijn als het failliet gaan, maar ik denk ook dat de V&D het voor een groot deel aan zichzelf te wijten heeft. Oudbollig assortiment, online is een drama (app en laptop synchroniseren niet, wat je op de laptop besteld is in de app niet zichtbaar bijvoorbeeld).
Ik vind de winkels vaak onoverzichtelijk.

Ik zag trouwens gisteren in EditieNL dat ze ergens nog gewoon bezig zijn een nieuw filliaal in te richten :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:25

Hoe zit dat eigenlijk als je 7% salaris inlevert en vervolgens krijg je nog ontslag door faillissement?

Want je krijgt dan toch x aantal maanden een percentage van je laatst verdiende loon?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:28

Als ze vrijdag de grote panden moeten ontruimen is het met ze gedaan hoor.

Moet zeggen dat ik bijna nooit bij de V&D kom. La Place om te lunchen, maar de winkel zelf vind ik rommelig. En te kleine collecties per merk. Ene moment sta ik op de jong volwassene afdeling en 3 passen later sta ik tussen de bejaardenkleding.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:41

Caesar: dat is het punt dus, als de werknemers nu loon moeten inleveren, werkt dat door in hun uitkering bij een faillisement.

Vind vooral de communicatie erg bijzonder: er wordt niet overlegd met het personeel of de vastgoedeigenaar, alles wordt maar opgelegd vanuit het management. Dat is toch geen zakendoen :?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:26

Merk dat ik door dit hele gedoe de V&D bewust vermijd. Kwam er altijd graag, maar ben zo bang dat als je nu iets koopt en ze gaan morgen failliet dat je, je spullen niet terug zou kunnen brengen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:57

Ik werk bij la place.
V&D zit echt al jaren in de problemen, echt al heel lang voor het van sun capital werd.
Al die veranderingen door de jaren heen waren allemaal pogingen om uit de rode cijfers te komen.
Wat mijn colega's van de winkel moeten inleveren is 5,8% plus voor sommigen toeslagen die ze kregen omdat er al eens wat veranderd was in het contract, de oude banketstaaf dagen moeten ook worden ingeleverd wat voor 1 van mijn colega's 5 dagen en een ander 6 dagen per week is, die moeten ze dus gewoon weer gaan werken voor dus minder salaris.
Ik vind het echt allemaal heel erg, en in de kantine word over bijna niks anders gesproken.
Er word nu ook in de media heel veel geschreven wat niet waar is wat mijn collega's nog meer twijfels geeft, op een gegeven moment weten wij ook niet meer wat waar is en wat niet waar.
Op dit moment word er nog niet over faillissement gesproken en ik hoop van harte dat het niet zo ver komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:06

Foaly schreef:
Zijn er nog meer mensen die de soap rondom de V&D volgen? Zit me hier echt te verbazen over het management daar. Eerst eenzijdig de lonen verlagen en boos worden als de medewerkers daar niet mee akkoord gaan, dan vervolgens voorstellen om dan maar de huur niet meer te betalen 8)7

Niet dat ik er nou zo vaak kom, en als ik er kom is het om de koffie bij La Place, maar toch.

Ze kunnen het gewoon niet betalen. Het volgende concern wat in Nederland op t randje balanceert, naast bijv Hema.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:53

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:06

Stapels cadeaukaarten worden er nu ingeleverd, en je merkt bij de klanten dat er ook geen vertrouwen meer is.

Man rekende kleding af en vroeg hoe het zat met ruilen, tsja gewoon binnen 30 dagen
Vroeg hij: en als jullie er dan niet meer zijn?

En dat was mijn tweede werkdag, stond met m'n mond vol tanden toen ik het hoorde van m'n collega.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:19

Ik zou niet het erg jammer vinden als v&d zou verdwijnen.
Ik koop er graag baby- en kinderkleding. Ik heb geen andere winkel kunnen vinden met zoveel keus, zowel betaalbaar als duurder. En la place is favoriet (maar wel erg prijzig).