"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 14:33

Shadow0

Re: "Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:40

Ja, zeker opmerkelijk. Dit is namelijk niet afkomstig van het Clingendael-instituut, en het heeft ook geen wetenschappelijke waarde, maar is gewoon een persoonlijke mening van iemand (die toevallig bij dat instituut werkt.) Er zijn wel meer mensen die van mening zijn dat Wilders gelijk heeft. Het is niet het terrein van de schrijver - hij heeft dus ook niet meer kennis om erover te oordelen dan een willekeurig ander iemand.

Inhoudelijk rammelt het verder nogal, de argumenten zijn ronduit flut. (Overigens - iedereen in de politiek gelooft in een 'maakbare samenleving' - ook Wilders meent dat zijn handelen invloed uitoefent op hoe de samenleving er uiteindelijk uitziet. Ook de VVD meent bepaald gedrag te bevorderen en ander gedrag af te remmen door hun beleid. Het idee van de maakbare samenleving is nogal essentieel voor de hele politiek.)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:11

Typisch, dat ik nu dit topic tegen kom, terwijl ik nog geen 5 minuten geleden dit filmpje tegen kwam, die mijn mening hierin perfect uitlegd.

https://www.facebook.com/video.php?v=73 ... nref=story

Vind het dus ook zeer opmerkelijk, ik ga hierin met ShadowO mee, en ook dat is opmerkelijk, want dat komt niet zo heel vaak voor :+
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-01-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:16

uiteraard heeft Wilders gelijk en hij krijgt het niet.....En ik wens je veel energie toe TS...want iedereen gaat dit als het even kan ontkrachten.En jou wordt straks verweten dat je laag opgeleid bent,extreem recht,populistisch....dat de man van Cingendaal dit onder dwang heeft moeten zeggen en noem maar op :+

Oja...en je gaat niet onderbouwd reageren..wedden?
Succes TS.Mijn zegen heb je.Ik stem al jaren Wilders,weet ook zelfs zijn partijprogramma en snap het ook nog,en dat met mijn beperkte verstand :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:18

Typische reactie? Waarom meteen zo fel geerke?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-01-15 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:20

Niemand wil het toegeven, maar Wilders heeft wel gelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:23

Shiloh schreef:
Typisch, dat ik nu dit topic tegen kom, terwijl ik nog geen 5 minuten geleden dit filmpje tegen kwam, die mijn mening hierin perfect uitlegd.

Vind het dus ook zeer opmerkelijk, ik ga hierin met ShadowO mee, en ook dat is opmerkelijk, want dat komt niet zo heel vaak voor :+

Goed filmpje!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:27

net een grote kleuterklas.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:27

Shiloh schreef:

denk je dan dat dit topic anders gaat lopen en dat de mensen die het met Wilders eens zijn normaal benaderd gaan worden? :7
Zo ja kom ik er op terug...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:30

Hahaha...geerke heeft wel gelijk!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:31

geerke schreef:
Shiloh schreef:

denk je dan dat dit topic anders gaat lopen en dat de mensen die het met Wilders eens zijn normaal benaderd gaan worden? :7
Zo ja kom ik er op terug...

Je realiseert je dat je met deze opmerkingen zelf al de toon zet? Niemand had er zelfs nog maar op gezinspeeld...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:33

Shiloh schreef:

Sooo, wat ongelofelijk vooringenomen :oo En wat een hypocrisie, om al die beschuldigingen te uiten terwijl in hun eigen land er staten zijn waar vrouwen ondertussen gedwongen worden om nog eens verkracht te worden als ze een abortus willen ondergaan.

Hij verwoordt het trouwens ontzettend goed, maar die interviewers doen echt hun uiterste best om hem woorden in de mond te leggen en zijn echt geirriteerd dat het ze niet lukt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:34

Vreemde redenering om maar meteen fel te worden.

Dat is net zoiets als een hond die wel eens bijt, maar gelijk slaan, omdat je weet dat hij gaat bijten, en hij juist doordat je slaat inderdaad bijt.

:?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:35

Shadow0 schreef:
Hij verwoordt het trouwens ontzettend goed, maar die interviewers doen echt hun uiterste best om hem woorden in de mond te leggen en zijn echt geirriteerd dat het ze niet lukt.

Goed he :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:36

ach...ik volg vaker Wilders-topics.Dan weet je ongeveer hoe het verloopt :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:41

Tja, als je dan altijd meteen zo reageert vraag je er wel om natuurlijk. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen dat ik daar zo over denk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:45

Ik ben geen fan meer van Wilders. In sommige dingen heeft hij echt wel gelijk, maar ik vind hem veel te Extreem. Zeker zijn gedrag naar de islamitische bevolking doet mij zeer lijken op het gedrag van ene Adolf H in zijn begin jaren.

Ik zal later meer uitleggen, schrijft niet zo lekker op mijn mobiel...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:51

heidy_wilco schreef:
Ik ben geen fan meer van Wilders. In sommige dingen heeft hij echt wel gelijk, maar ik vind hem veel te Extreem. Zeker zijn gedrag naar de islamitische bevolking doet mij zeer lijken op het gedrag van ene Adolf H in zijn begin jaren.

Ik zal later meer uitleggen, schrijft niet zo lekker op mijn mobiel...

de jodenhaat van nu(want die is er...)is binnengehaald door de huidige regeringleiders van Europa.
Ook allemaal Hitlers?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:53

Nou, ik vind de huidige leider van Hongarije bijvoorbeeld ook erg eng, en ook aardig in die richting gaan ja.

Maar het zijn geen Hitlers, dat zegt heidy_wilco ook niet, ze zegt dat het gedrag voor haar doet lijken op die van hitler, is toch wel een significant verschil.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:58

Ik hoop dat mensen nadenken wat ze gaan stemmen in maart...wilders is het ook niet helemaal met bepaalden uitspraken..maar denk ook dat het vaak uit zijn verband word getrokken..
Hij is niet tegen alle moslims...en ze hoeven van hem niet allemaal nederland uit..
Maar wel die moslims die het verzieken voor de mensen die hier zich wel aanpassen ,en een leuk leven willen opbouwen..

nu met de vvd en pvda gaat nederland kapot...Schoenenreus en nog meer winkels kunnen inpakken...go wat gaat het toch weer goed met nederland |(

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:09

Geerke mag dan fel zijn, maar let op ... ze krijg gelijk ...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:12

Op bepaalde vlakken ben ik het met Wilders eens, maar zijn centrale punt klopt gewoon niet... Hij is in z'n geheel anti Islam, wat ik persoonlijk belachelijk vindt. Ik zie dat als een soort van gemakkelijke oplossing om een klein deel binnen de Islam af te straffen. Net als dat je bijv. uitgaanscentra gaat verbieden omdat er zo vaak wat mis gaat. 8)7 Zoiets pak je gericht aan.

Dat vertelt die meneer in Shilo's filmpje idd ook heel goed. Ben benieuwd wat Wilders daar op te zeggen zou hebben :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:13

Shiloh schreef:

Dat filmpje! _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:49

Frozen schreef:
nu met de vvd en pvda gaat nederland kapot...Schoenenreus en nog meer winkels kunnen inpakken...go wat gaat het toch weer goed met nederland |(

Nou geloof ik niet dat ik het verlies van de Schoenenreus het meest zorgelijk vind... maar verder, ja. Deze regering doet het land flink kwaad. Maar bedenk wel dat Wilders meestal gewoon meestemt met de VVD en zich helemaal niet sterk maakt om bv de mensen in de zorg aan het werk te houden (wat hij wel had beloofd.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:55

Ik hoop maar één ding, dat er straks in Maart de bevolking van Nederland nu echt eens laat merken dat ze het niet met het huidige beleid eens zijn. Maar dat zal wel weer niet gebeuren want er word toch weer op het oude vertrouwde gestemd en ondertussen maar schreeuwen en klagen. Doe er dan iets aan en nee, dat hoeft geen stem voor Wilders te zijn. Oppositie partijen genoeg.