EskeGirl schreef:Ik ben christelijk maar vrij opgevoed, en toen ik de evolutietheorie leerde vond ik dat zoveel logischer klinken. Ook de Big Bang theorie, of oersoep of iets in die richting vind ik logischer klinken dan een god die de aarde zou hebben gemaakt (en alles verder? waarom is de aarde zo speciaal uit honderden miljarden planeten en sterrenstelsels?)
Wie zegt dat de goden van de oude Grieken en Germanen niet dé goden waren, die van de Egyptenaren, Maya's, Hindoeïsme, Aztecen (point: er is al ongeveer godsdienst of vorm hiervan sinds de mens oud is, en die godsdiensten veranderen steeds).
Op het moment zeg ik daarom: ik ben agnostisch, ik geloof dat je het bestaan van god niet kan bewijzen noch ontkennen.
Als mensen in een god willen geloven? Ga je gang, weet zelf wat je geloofd, maar probeer andere niet onder dwang te bekeren.
Ik geloof niet specifiek in een god, omdat in zeg 15000 jaar van de mensheid er al zoveel soorten 'godsdiensten' zijn geweest.
ja, duidelijk! Nou ik bekijk het zo, de aarde is speciaal omdat de aarde ook al miljarden jaren oud is, eerst een eenheid had van lava, magma en vulkanen, en door evolutie langzaam is geworden zoals het nu is. Ik geloof ook dat mars en jupiter enz. zo kunnen worden, het duurt alleen miljarden jaren om de planeten net zo speciaal als onze planeet te krijgen.
Mensen zijn onzeker, bang, weten niet wat het sterrenstelsel en onze ruimte te betekenen heeft en daarom hebben ze een verhaal verzonnen die de meesten van ons doet geloven dat de wereld is geschapen door een machtige god, ik en zelf ook protestants opgevoed en heb vroeger toen ik klein was ook altijd geloofd, maar doe dit nu niet meer. Ik vind het wel interessant allemaal hoor!