Beagle van 38 kilo/85 pond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Beagle van 38 kilo/85 pond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 23:53

http://www.huffingtonpost.com/2015/01/0 ... _hp_ref=tw

Een eigenaar heeft haar hond afgegeven aan Animal Care and Control, waarna een stichting One Tail At A Time zich over de hond heeft ontfermd. Het arme dier moest via een karretje naar binnen worden gebracht, omdat het haast niet meer kan lopen.

Afbeelding

Ik heb nog nooit zo'n dikke hond gezien. Arm dier. Dit is een een vorm van verwaarlozing, te dikke honden. Dit is dan een extreem geval, maar je ziet wel vaker honden die waggelen met hun dikke buiken.. Maar op één of andere manier is sociaal meer geaccepteerd. Net zoals met paarden. Je ziet veel te dikke paarden, waar weinig van word gezegd want 'ze krijgen toch genoeg voer' en dus is het goed.. Zonder te beseffen dat te dik zijn ook hele nare gevolgen kan hebben.

SavannahNx

Re: Beagle van 38 kilo/85 pond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:55

omg. zeker een vorm van verwaarlozing! zo kunnen ze zichzelf oa. ook niet meer schoonhouden enzo. heel sneu, hoop dat t goedkomt met m!

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:58

wauw... die kan wel een weekje zonder eten :+
even zonder dollen.. dit is geen fotoshop? :wow:

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 23:58

Nee, als je op de link klikt, is er ook een filmpje waarin hij loopt met extra ondersteuning via een sjaal/doek om zijn middel.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:13

Hoe kan je het nu zo ver laten komen als eigenaar :?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:19

Absurd, het filmpje heb ik nog niet gezien, maar die foto zeg... jeetje. Hoe zou dat dier er van binnen aan toe zijn, het dier is compleet uit verhouding.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:22

Jezus...

Die weegt gewoon het driedubbele van wat ze eigenlijk horen te wegen!!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:28

Hoeft niet perse verwaarlozing te zijn ... denk eens aan een geval van iemand alleen, die alleen zijn hond heeft en denkt hem zo juist te verwennen ... hier kunnen ook 'goede' bedoelingen en veel liefde achter zitten, maar helaas met heel verkeerd resultaat.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 00:47

Ja, dat was het waarschijnlijk ook, maar dat is in mijn ogen ook een vorm van verwaarlozing. Was een ouder iemand alleen die haast zelf niet meer kon lopen. Dus gelukkig heeft ze de hond over gedragen. Maar had ze toch wat eerder moeten doen..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:59

Uch verschrikkelijk! Net zoals te dikke katten, zie je ook overal! Is toch schattig.. zijn ze zo lekker knuffelig! Ja ze kunnen zich niet meer bewegen _-:(

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:01

Aah het arme beest... Wat zal die een pijn in zijn lijf hebben zeg, ik hoop dat ze hem op kunnen knappen zonder dat ie doodgaat aan vetzucht :(:) Vaak is het lief bedoeld van een onwetende eigenaar, beest gewoon zo veel eten geven als ie op kan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:03

ElineS schreef:
Ja, dat was het waarschijnlijk ook, maar dat is in mijn ogen ook een vorm van verwaarlozing. Was een ouder iemand alleen die haast zelf niet meer kon lopen. Dus gelukkig heeft ze de hond over gedragen. Maar had ze toch wat eerder moeten doen..

Ja, zie je, heel zielig geval dus eigenlijk ....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:05

Pff, deze is hog erger dan Cody.
Ik volg zelf Cody, the overloved shiba op facebook, die ook veel te dik is en nu gecintroleerd met zijn baasjes aan het lijnen is. Hopelijk krijgen ze het beestje nog in een goede conditie...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:52

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:57

Ohh vreselijk... Ik hou mijn honden liever iets te dun.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:59

Jeetje, hoe kan je het zo ver laten komen :n

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:02

Echt wat walgelijk :( Beagles hebben al zo'n aanleg om aan te komen.
Dan Let je daar toch op??
Hoop dat dit beessie snel weer een normaal leven kan leiden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:06

Die weegt idd ernstig teveel.

Maar nu ik een labrador heb, merk ik dat mensen het gewoon vinden dat ze te dik zijn. Mijn lab zit goed op gewicht. Heeft een taille. En erg bespierd.

Maar hoevaak ik wel niet hoor dat die dan van veelste mager is. Of het is geen echte lab.

Papieren zeggen iets anders. Want het is een lab met stamboom. En dierenarts vind hem goed op gewicht.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:01

Voor het zelfde geld heeft het dier een flink schildklier probleem.
Mijn hond was in korte tijd erg gegroeid (10 kilo te veel, kon amper lopen/bewegen, was net een rolmops), men (vooral DA) dachten ook dat ik haar te veel eten gaf.
Mijn hond wou amper eten. Na een hoop gezeur en onderzoeken in een jaar tijd is gebleken dat het erg slecht werkende schildklier was. Als ik niet zo door gezet had was ze nu nog dikker geworden.
Kan bij deze hond ook het geval zijn. Veel dieren eigenaren (en DA's) zien dat haast niet. Word gauw op "te veel eten/weinig bewegen" gegooid.

Hoop dat deze hond weer op een goed gewicht komt. En er geen beroerde gevolgen aan overhoud.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:55

Zie in de Randstad ook veel hondeneigenaren met (veel) te dikke honden rondlopen, maar dit is wel heel extreem. Je kunt je hond beter iets schraal houden, dat is veel beter voor ze. Net als bij paarden, trouwens: veel paarden hier in Nederland zijn ook (veel) te dik, maar dat is weer een ander topic. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:59

love_western schreef:

Maar nu ik een labrador heb, merk ik dat mensen het gewoon vinden dat ze te dik zijn. Mijn lab zit goed op gewicht. Heeft een taille. En erg bespierd.

Maar hoevaak ik wel niet hoor dat die dan van veelste mager is. Of het is geen echte lab.

Papieren zeggen iets anders. Want het is een lab met stamboom. En dierenarts vind hem goed op gewicht.

Vooral Labradors zijn gevoelig om dik te worden en die zie je inderdaad erg veel hier. Of van die Boomer-hondjes: zitten meer op schoot, worden bijgevoerd met koekjes en krijgen (te) weinig beweging. Als een dier medisch iets mankeert, dan is het wat anders, maar het gros van wat je op straat ziet is gewoon te rijk geconditioneerd. Top dat je je hond in zo'n goede conditie houdt! +:)+

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:03

Die is echt zeer ernstig te dik... Echt zielig! Zie ook wel vaker te dikke katten en honden, maar zó ernstig gelukkig niet. Hoop dat ze de hond weer op een acceptabel gewicht krijgen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:10

Walgelijk...
Dit is gewoon pure mishandeling. Maar ik zie veel te vaak te dikke honden.
Ik zie een dier liever iets aan de dunne kant.
Arm beesie

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:12

love_western schreef:

Ik zie het inderdaad heel erg veel, en inderdaad vooral bij labradors! Lopende rollades, niet overdreven. Ik kan me niet voorstellen hoe die eigenaren dat normaal kunnen vinden.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:16

Wat een zielig ding zo, dacht dat de hond van onze buren dik was, maar dit slaat alles.
love_western schreef:

Dit hebben wij ook gehad, erg actieve hond, redelijk brede borstkas en dan een slanke 'taille' mensen vonden haar ook vaak te dun en ingevallen. Ze doet nu iets minder(wordt 15) en is iets aangekomen, nu vinden ze haar een mooie hond.