Bij een aanslag op het hoofdkantoor van het satirische blad Charlie Hebdo in Parijs zijn doden en gewonden gevallen. Het Franse persbureau AFP meldt dat er 12 doden zijn en dat cijfer is inmiddels bevestigd door president Hollande. Onder de doden zijn twee politiemannen, waarschijnlijk de twee bewakers van het pand.
Volgens de Franse president "is er zonder twijfel sprake van een terroristische aanslag". Volgens NOS-correspondent Frank Renout zijn er ook zwaargewonden, hoeveel is nog niet duidelijk.
Ik snap echt niet dat er nog mensen bij Hebdo willen werken. Dit is het zoveelste voorval. Bijzonder triest voor alle betrokkenen.
Jannepauli
Geplaatst: 07-01-15 14:41
... omdat ze zich de mond niet willen laten snoeren door deze extremisten? Zie mijn onderschrift ..
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 07-01-15 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 07-01-15 14:46
Jannepauli schreef:
... omdat ze zich de mond niet willen laten snoeren door deze extremisten? Zie mijn onderschrift ..
En dat vervolgens bekopen met je leven? Liever niet denk ik.
Anoniem
Geplaatst: 07-01-15 14:47
Een vreselijke terreurdaad. Laten we vooral geen (ver)oordelende en kwetsende opmerkingen maken naar andere bevolkingsgroepen. Elke groep kent helaas zijn of haar extremisten... Wel heel eng dat het extremisme behoorlijk in opkomst lijkt en daarmee onschuldige slachtoffers maakt om statements te maken.
Daantjuh88
Geplaatst: 07-01-15 14:47
Verschrikkelijk, waar gaat dit nog heen!
janouk
Blogger
Geplaatst: 07-01-15 14:50
Verschrikkelijk laffe daad.
Furrow
Geplaatst: 07-01-15 14:53
Wat vreselijk!
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-01-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
chanicha
Geplaatst: 07-01-15 14:59
Ze schoten gewoon een agent neer op straat! 12 doden nu, ze hebben echt nergens respect voor die lui en willen alleen maar angst zaaien maar op deze manier zaai je alleen maar nog meer haat.
Dat filmpje van die soldaat heb ik ook gezien. Dan ben je wel koelbloedig als je zo'n weergaloos iemand door het hoofd schiet... Verschrikkelijk!
Wat moeten je beweegredenen zijn om dit te kunnen... Ik ben ook weleens kwaad, maar met zoveel dood en verderf zaaien los je niks op lijkt me.
poetser
Geplaatst: 07-01-15 15:26
Als ik jullie zo hoor kan ik het beter niet opzetten, mijn 3 jarig zoontje zit tv te kijken, maar is dit ook afkomstig van de IS?
Verschrikkelijk wat er gebeurt is. Ik snap niet hoe die terroristen denken, ten eerste al dat er altijd onschuldige mensen het slachtoffer zijn en ten tweede, beseffen ze niet dat ze zo alleen maar meer haat veroorzaken? Want ook de goede moslims zijn de dupe van hun daden, ook zij worden hierop aangekeken.
Van de week liep er een ouder koppel voor mij op straat, bij iedere moslim die ze passeerde waren ze bang dat hij/zij een bom bij hadden.
LadyKantje
Geplaatst: 07-01-15 15:35
Over deze mensen wil ik maar een klein aantal woorden vuil maken, maar gezien de censuur van bokt moet ik het misschien maar laten. (En hoewel ik het zeer ernstig vind, moest ik wel even lachen om de ava van de TS. Die is erg synchroon met het onderwerp. )
Tijdschrift ligt natuurlijk wel al minstens tien jaar onder vuur voor het plaatsen van zeer satirische cartoons. Begrijp me niet verkeerd, als Journalistiek studente ben ik absoluut pro vrijheid van pers, maar je moet de beer ook niet porren denk ik dan maar zo... Vind dat je als tijdschrift er ook niet mee weg kan komen om constant racistische en beledigende opmerkingen en cartoons kan plaatsen over een hele specifieke bevolkingsgroep en verwacht dat daar niemand tegen in opstand komt.
Neemt niet weg dat zo'n terroristische aanslag verschrikkelijk is en dat het absoluut nooit had mogen gebeuren natuurlijk...
Isis heeft een tijdje geleden gedreigd met een aanslag op Parijs, zou dit het dan zijn?
BaileyMix
Geplaatst: 07-01-15 15:53
Emma, in opstand oké, dat is al lachwekkend maar nog acceptabel. Maar een aanslag!? Nee hoor, juist blijven porren want aan dit soort lui moet je geen millimeter toegeven.
Vreselijk nieuws, vooral dat filmpje van die politie agent... Afschuwelijk.
Anoniem
Geplaatst: 07-01-15 15:55
Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.
eclair98
Geplaatst: 07-01-15 15:56
Ik had het gehoord op de radio ja Ik hoorde ook dat de agent die werd doodgeschoten nog zijn hand oprichte Heeft iemand de filmpjes gezien?
Thesserd
Geplaatst: 07-01-15 15:56
Wat is er toch mis met die mensen dat ze om een paar cartoons mensen moeten vermoorden Die lui zijn echt zo snel op hun pikkie getrapt.
Charlie Hebdo maakte allerlei spotprents, ook over de paus e.d. Waarom moeten uitgerekend extreme Moslims nou weer het vuur openen... Google Charlie Hebdo en je ziet allerlei prents, zeker niet alleen over Mohammed.
Vrijheid van meningsuiting is steeds verder te zoeken.
Echt verschrikkelijk voor de slachtoffers en vooral nabestaanden
Ben het er overigens zeker niet mee eens dat we maar moeten stoppen met grapjes over Mohammed, iedereen moet zijn of haar mening mogen geven. Ook over de Islam. Het is aan die terroristen om zich aan te passen, niet aan ons. Straks mogen we zeker nooit meer grapjes over de Islam maken omdat we anders vermoord worden?