Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suuskipje schreef:Wat bedoel je precies met dat je 2x je eigen risico moet ophoesten?
Als er namelijk een ziekenhuiscode geopend wordt die doorloopt tot in 2015 dan is alsnog het eigen risico van 2014 van toepassing. Zorgverzekeraars kijken namelijk naar de eerste datum van de code.
Suzanne F. schreef:Het vrijwillig verhogen van het eigen risico vind ik ook geen goed initiatief. Dat zouden ze moeten afschaffen.
Daphna schreef:@Tieme, Ik heb dit jaar geen zorg uit het basis pakket gebruikt. Dus dit jaar geen eigen risico betaald. Als ik toch gebruik ga maken van zorg in 2014 dan betaal ik het eigen risico is 2014. Als er een vervolg nodig is in 2015, moet ik in 2015 ook dan eigen risico voor 2015 gaan betalen.
Anoli schreef:Suuskipje schreef:Wat bedoel je precies met dat je 2x je eigen risico moet ophoesten?
Als er namelijk een ziekenhuiscode geopend wordt die doorloopt tot in 2015 dan is alsnog het eigen risico van 2014 van toepassing. Zorgverzekeraars kijken namelijk naar de eerste datum van de code.
Dat is niet altijd zo. Bij mijn mdder houden ze zich er wel netjes aan en bij mijn vader doen ze het dus in beide jaren rekenen.
Suuskipje schreef:dat is dus de vraag. Ze zijn in contact daarovet met de zorgverzekeraar.Anoli schreef:Suuskipje schreef:Wat bedoel je precies met dat je 2x je eigen risico moet ophoesten?
Dat is niet altijd zo. Bij mijn mdder houden ze zich er wel netjes aan en bij mijn vader doen ze het dus in beide jaren rekenen.
Maar dan openen ze voor je vader een nieuwe code dan?
_Annemiek schreef:Ik heb alleen een basis verzekering,vind het eigen risico veel te hoog,al vraag ik me soms af of ik mijn eigen risico niet beter omhoog kan gooien tot 800euro,kan iemand mij daar wijs uit geven?
Ikga niet vaak naar de dokter en ha zit in basisverzekering.
Denk dat ik mn zorgverzekeraar even bel.
Tieme schreef:Suzanne F. schreef:Het vrijwillig verhogen van het eigen risico vind ik ook geen goed initiatief. Dat zouden ze moeten afschaffen.
waarom?? Als je alles goed uitzoekt dan weet wat de risico's zijn dan zie ik het probleem niet. er zijn er vele die niet nadenken en het alleen verhogen omdat ze dan lage premie betalen. maar er niet bij nadenken dat ze evt eigen risico dan zelf moeten betalen. ze hebben dit dan niet achter de hand gehouden en kunnen het vervolgens niet betalen. tja, dat is gewoon dom....