Hijskraan valt op huis bij huwelijksaanzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Hijskraan valt op huis bij huwelijksaanzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 16:52

OMG, dit wil je toch niet meemaken? ;(

Afbeelding

Een man uit IJsselstein wilde vanochtend op originele wijze zijn vriendin ten huwelijk vragen, maar dat ging niet zoals hij wilde. Het was de bedoeling dat hij, hangend in een bakje onder een hijskraan, voor haar slaapkamerraam zou verschijnen, maar de kraan was niet goed gezekerd en viel om.

De pogingen om de hijskraan te verwijderen zijn in volle gang
Bij het bergen van de kraan, een paar uur later, ging het opnieuw mis. De kraan viel weer op het huis, met nog meer schade tot gevolg. De hoogwerker heeft bij de eerste klap al een gat van minstens een meter geslagen. De schade werd bij de tweede val nog groter. Het huis is tijdelijk onbewoonbaar en ook de twee woningen ernaast zijn ontruimd.

Aanzoek
De man wilde zijn vriendin verrassen met het aanzoek, vertelt Stefan Slootjes, eigenaar van Slootjes Kraanbedrijf: ,,Hij wilde in een bakje voor haar raam komen te hangen, een mooi plaatje voor haar draaien en haar dan ten huwelijk vragen.''

De actie mislukte echter faliekant: ,,Het bakje moest steeds schuiner, en uiteindelijk zijn we iets te ver doorgeschoven. Waarschijnlijk stond de kraan niet helemaal goed gezekerd en is hij daardoor omgevallen.'' Volgens buurtbewoners was er door geparkeerde auto's in de straat weinig ruimte, waardoor de poten van de hijskraan niet goed uitgezet konden worden.

De man heeft zijn aanzoek niet op de geplande wijze kunnen doen. Een nieuwe manier om zijn vriendin ten huwelijk te vragen had hij gauw bedacht: ,,Hij zou het binnen nog even opnieuw vragen,'' weet Slootjes. Volgens brandweerwoordvoerder Jelle Mulder heeft aanstaande bruid ja gezegd, ondanks de omvallende kraan. In overleg met politie heeft stel besloten gepland reisje door te laten gaan. Het stel is inmiddels vertrokken naar Parijs.

Geen gewonden
Het incident in de Maria van Henegouwenstraat gebeurde vanmorgen rond 8.45 uur. Er zijn geen gewonden gevallen, aldus Slootjes. ,,De mensen in het huis waar de kraan opviel waren wel thuis, maar zijn niet geraakt.'' Burgemeester Marianne Kallen is ter plekke en praat met getroffen bewoners.

Het bedrijf van Slootjes hielp belangeloos mee met de actie. ,,Het was een leuke opdracht, waarvoor de klant niet hoefde te betalen. We waren een paar straten verderop gaan staan zodat het niet op zou vallen.'' Over de schade maakt hij zich geen zorgen: ,,Daar zijn we voor verzekerd, dus dat zal goed opgelost worden.''

De brandweer is bezig met het weghalen van de gekantelde kraan. Dat wordt gedaan met een tweede hijskraan. De eerste poging mislukte om de kraan op te tillen mislukte: de lus waarmee de kraan vast zat schoot los, waarna de kraan opnieuw op het huis viel. De brandweer gaat nu samen met een bergingsbedrijf een nieuwe poging wagen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... _campaign=
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 13-12-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Re: Hijskraan valt op huis bij huwelijksaanzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:57

:= := :=

Ik las het vanmiddag inderdaad. Moest er stiekem wel om lachen O:)
Vind het tof dat ze toch ja gezegd heeft en dat ze nu op weg zijn naar Parijs, al lijkt dat laatste mij niet zo handig met het schadeherstel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:58

HorseyDude schreef:
De eerste poging mislukte om de kraan op te tillen mislukte: de lus waarmee de kraan vast zat schoot los, waarna de kraan opnieuw op het huis viel. De brandweer gaat nu samen met een bergingsbedrijf een nieuwe poging wagen.

Dit maakt het wel heel erg :')

Dan word je niet vrolijk wakker nee! Hoop dat alles met de schade goed komt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:58

Je zal die achterburen maar zijn.... Dan ben je echt niet jarig, vlak voor de Kerst. Bah bah... Kan die man niet direct iets aan doen natuurlijk en de verzekering zal het wel regelen... Maar je bent er wel mooi klaar mee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:59

Ik had het al op het nieuws gehoord alleen nog geen fotos gezien. Grote fout van het kraanbedrijf zeg, poe ze mogen van geluk spreken dat er geen slachtoffers gevallen zijn en er alleen materiele schade is.

Maar een ding is wel duidelijk, orgineel is het wel met het bakje in huis vallen en ze zullen het nooit meer vergeten. :')

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 16:59

Ik moest er wel mee lachen..
Er zijn geen gewonde gevallen, maar het blijft natuurlijk knap banketstaaf dat je een kraan huurt en die op het huis van de buren valt.

Vooral als de bergers hem nog een keer laten vallen :')

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:00

Ik las al dat hij een verpletterende indruk maakte :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:00

Weer iets anders dan met de deur in huis vallen. :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:01

Oh wat erg maar ook ik kon m'n lach niet inhouden, je zou bijna denken dat er een hogere macht aan het werk is en wil voorkomen dat die 2 in het huwelijksbootje stappen :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:03

dat was vanmiddag ook op de radio.
het is wel heel erg maar ik vind het toch een beetje grappig
:=

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:03

Stiekem erg moeten lachen om dit nieuws :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:09

Wel een leuk verhaal voor de kleinkinderen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:11

Lekker voor schut :+ Denk dat ik niet zo heel erg blij was geweest als dat mijn huis was..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:14

*proest* nee dat wil je echt niet meemaken!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:15

Verschrikkelijk voor de eigenaar van het huis zeg, het zal je dak maar zijn! Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

Maar verder...

janouk schreef:
Ik las al dat hij een verpletterende indruk maakte :D

:D :D :D

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:17

Nou idd, het zal je huis maar zijn, en dan vertrekt diezelfde leuke buurman die die ravage veroorzaakt heeft gewoon doodleuk naar Parijs. 8)7

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:18

Izep schreef:
Nou idd, het zal je huis maar zijn, en dan vertrekt diezelfde leuke buurman die die ravage veroorzaakt heeft gewoon doodleuk naar Parijs. 8)7

Ja, dat dacht ik ook! Het is niet zijn schuld natuurlijk maar dan nog... Je kent die mensen en je hebt ze een erg nare kerst bezorgd. Jammer dat ten huwelijk vragen altijd steeds gekker moet. Wat is er mis met een romantisch etentje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:22

Izep schreef:

Niet de buurman, maar de kraanverhuurder veroorzaakt de ravage. Zij zijn verantwoordelijk voor het (niet) verzinken van de kraan. En dan nog? Had de buurman eigenhandig had dak moeten repareren?

Voor hetzelfde geld zijn ze allemaal rotgeschokken maar heeft de buurman na een goed gesprek gezegd dat ze vooral lekker moeten gaan genieten in Parijs van hun verloving? :)

Ik vind het idee alleen niet zo romantisch. Zou keihard in lachen uitbarsten denk ik. Een huwelijks aanzoek met een hijskraan.. :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:25

Een aanzoek om nooit te vergeten. Wel lekker vrij spel voor inbrekers nu. Die weten precies waar ze moeten zijn. Eigenaren zijn immers toch niet thuis :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:30

Zijn inmiddels 6 huizen ontruimd in de buurt... zou zelf niet zo lekker weg gaan op deze manier eerlijk gezegd, maar goed ieder zo zijn ding natuurlijk/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:32

Hoorde het op de radio inderdaad, wat een prutswerk joh :+

Balen voor de bewoners zeg... :(:)

Vraag me wel een beetje af hoe dat werkt voor de verzekering...als het hijskraanbedrijf zelf de poten niet goed uitschuift / door duidelijke eigen fout die kraan omvalt...betalen ze dan zo makkelijk..? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:36

Ik hoop dat de vrouw 'ja' gezegd :')

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:45

Ik reed er vanmiddag langs, wat een ravage is dat zeg...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:48

Izep schreef:

Dat zal ook vast wel gebeurd zijn na overleg met gedupeerden die waarschijnlijk een tijdelijke woning en of hotel krijgen....

Sjonge wat een zure opmerkingen. Het is gewoon een bedrijfsongeluk en erg vervelend voor alle betrokkenen maar kwaad in elkaars richting blijven kijken zal niemand bij gebaat zijn. En als het bedrijf WA verzekerd is dan zal de verzekering gewoon uitbetalen al is zou het een menselijke fout zijn....

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:49

Ohh ... dat lijkt me nou écht een droom die in een nachtmerrie is omgetoverd :=
Hier schrik ik dus van :|

Gelukkig wel goed verzekerd! Anders heb je een mislukt huwlijksaanzoek én grote schulden :=