Roken moet verboden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roken zou verboden moeten worden

ja
209 (41%)
nee
254 (49%)
maakt mij niet uit
46 (9%)

Totaal aantal stemmen: 509

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:14

Oke dit is een stelling wat wij kregen bij mij op school tijdens Nederlands

Wat vinden jullie?
De meningen in me klas waren allemaal anders dus daarom vraag ik me af wat jullie vinden.

Mij maakt het niet uit.

kohtje

Re: Roken moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:16

Al heb ik een hekel aan roken vind ik niet dat het verboden moet worden.
Wel fijn dat het op een hoop plaatsen niet meer mag.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:16

Ik vind niet dat het verboden moet worden. Ik vind dat je zelf mag kiezen of je wel of niet rookt. Ik rook wel dus ik denk dat de mensen die roken zoiezo niet willen dat het verboden wordt :P
Maar ik vind het niet erg om buiten te roken en als mensen het niet fijn vinden dat ik rook, rook ik ook niet in hun buurt of ik ga even ergens anders staan.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:18

Onzin. Ik vind het wel goed dat je niet meer mag roken in openbare gebouwen e.d. maar verbieden? Nee gaat mij veel te ver. We leven in een vrij land en mensen zijn wijs genoeg om daar zelf een keuze in te maken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:20

Drugs en drank ook verbieden dan, en vette hap. Maar wel goed dat ze het beperken zodat anderen er zo min mogelijk last van hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:22

Ik gun iedereen dat hij wil en kan stoppen met roken.

Maar bij dit soort stellingen vind ik het altijd lastig om een grens trekken: welk ander gevaarlijk of risicovol gedrag moet dan ook voor een verbod in aanmerking komen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:24

Als sigaretten verboden zouden worden zou ik ook de supersmoker enzo verbieden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:25

Lastig, van mij mag het alleen is het niet haalbaar. Ik kan er niet tegen krijg het er stik benauwd van. Ik ben al blij dat er op veel plaatsen een rookverbod is. Alleen het nadeel daarvan is dat je soms door een rookwalm ergens naar binnen moet zo smerig en buiten op een terrasje zitten ook daardoor zowat onmogelijk is geworden omdat alle rokers buiten zitten.

Zou mooi zijn als je alleen nog op eigen terrein en in je eigen auto zou mogen roken of met toestemming op het terrein van een andere partikulier.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-12-14 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:26

Ben het met Maureen95 eens. Ik rook ook buiten als ik bij mensen ben die niet roken of als ze er last van hebben, geen probleem. Verbieden heeft geen zin en zal ook niet gebeuren aangezien de regering er zoveel aan verdient.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:27

Roken levert de staat een heleboel geld op.
Als het verboden wordt vrees ik dat iedereen meer moet gaan betalen om de tekorten bij te vullen die daar door ontstaan.
Dus nee, laat mensen maar roken.
Ben wel blij met het rookverbod in restaurants enzo.

PenP2014

piezze schreef:
Drugs en drank ook verbieden dan, en vette hap.

:)) en vrijheid van meningsuiting.

Roken gaat niet verboden worden. Levert de staat fijn veel centjes op.

Sababber

Ik zou het toch best fijn vinden als mensen Met bepaalde gezondheidsklachten een melding op legitimatie zouden krijgen dat ze niet meer mogen roken. Ik hoor vaak genoeg dat een arts zegt dat ze moeten stoppen maar dat ze dat niet doen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:29

Nederland kan ook op andere manieren geld krijgen en mensen die door roken ziek zijn geworden en niet meer in staat zijn om te werken krijgen gewoon geld. en wij moeten voor dat geld werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:30

Oneens. Er word al ons zoveel opgelegd en dan nog het stoppen met roken? Het is een enorme spekking voor de staatskas dus van mij mag er gerust op los gestoomt worden.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:30

karuna schreef:
Lastig, van mij mag het alleen is het niet haalbaar. Ik kan er niet tegen krijg het er stik benauwd van. Ik ben al blij dat er op veel plaatsen een rookverbod is. Alleen het nadeel daarvan is dat je soms door een rookwalm ergens naar binnen moet zo smerig en buiten op een terrasje zitten ook daardoor zowat onmogelijk is geworden omdat alle rokers buiten zitten.

Zou mooi zijn als je alleen nog op eigen terrein en in je eigen auto zou mogen roken of met toestemming op het terrein van een andere partikulier.

Hier ben ik het helemaal mee eens. En ja ik ben ook ontzettend allergisch voor rook.
Vind het ook erg asociaal, je hebt een verslaving, maar anderen hebben er last van! Ook als je niet allergisch bent, adem je wel de rook in wat slecht voor je is.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:31

Pandameisje schreef:
Nederland kan ook op andere manieren geld krijgen en mensen die door roken ziek zijn geworden en niet meer in staat zijn om te werken krijgen gewoon geld. en wij moeten voor dat geld werken.

Wil je graag nòg meer belasting en eigen risicos gaan betalen? Want dat is die andere manier waar het dan vandaan moet komen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:34

Ik vind het verschrikkelijk, roken. Maar ik vind niet dat ze het kunnen verbieden. Het is superfijn dat het op heel veel plaatsen niet meer mag, maar helemaal verbieden, nee dat vind ik niet kunnen. Dan moeten ze een hele hoop gaan verbieden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:37

Weet je hoeveel belasting rokers betalen := de staat heeft echt een probleem als iedereen zou stoppen :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:37

Ik rook niet, dus voor mij is het makkelijk te zeggen dat het verboden zou moeten worden. Enerzijds lijkt mij dit namelijk zo'n slechte maatregel nog niet, omdat je dan voorkomt dat mensen überhaupt beginnen. Mits zo'n regel tot in de puntjes gehandhaafd wordt, en daar zit het probleem. Ze krijgen het al niet voor elkaar om het verbod in café's goed door te voeren, laat staan een algeheel verbod. Reëler zou het in mijn ogen dan zijn om de accijns nog meer omhoog te gooien, het afkicken vanuit de overheid te ondersteunen en de verboden die er al gelden strenger aan te houden. Maar dat is weer een andere discussie :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:39

Tja het spekt het spaarpotje minder. Maar hoe zit dat met de verzekering?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:39

Sababber schreef:
Ik zou het toch best fijn vinden als mensen Met bepaalde gezondheidsklachten een melding op legitimatie zouden krijgen dat ze niet meer mogen roken. Ik hoor vaak genoeg dat een arts zegt dat ze moeten stoppen maar dat ze dat niet doen.

Want een arts moet gaan bepalen wie wel en niet mag roken? Hou eens op zeg... De arts kan het advies geven maar niet mensen dwingen om te stoppen... Gelukkig.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:40

verootjoo schreef:
Weet je hoeveel belasting rokers betalen := de staat heeft echt een probleem als iedereen zou stoppen :D

Misschien is het ook dat roken steeds duurder wordt, omdat een groot percentage van de nederlanders ìs gestopt? Om het weer te compenseren zegmaar? Ik weet t niet hoor, schoot me ineens te binnen na jou post haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:43

Iedereen zal door blijven roken hoeveel een pakje ook mag kosten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:49

Dan mogen ze alcohol ook verbieden want ik heb ook last van een dronken buurman of cafeganger die ik op straat tegenkom. Dit is zo'n discussie die heel lang voort kan duren omdat je voor en tegenstanders hebt.

edit, wat het duurder maken betreft gaan mensen hun rookwaar in het buitenland halen, betaal je een heel stuk minder dus niet echt een oplossing.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 03-12-14 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:50

door roken te verbieden en dus de verkoop van tabak mis je aan de ene kant heel veel geld in de staatskas en schep je aan de andere kant een nieuwe markt voor crimineelen, want mensen blijven toch wel roken......heel slecht plan dus