Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:24

Hoi bokkers,

Tegenwoordig ga ik met de bus naar school. Als ik de bus neem van kwart voor 8 of kwart over 8, is ie altijd helemaal vol en zijn er geen zit plekken meer.
Nou ja, geen zit plekken...

Veel, heel veel zetten hun tas naast zich op de stoel. Als ik dan binnenkom en ze aan kijk, zo van, mag ik hier zitten, kijken ze gewoon star de andere kant op.
Ik heb het wel eens gevraagd, dan vroeg ik gewoon netjes van mag ik hier zitten? En dan krijg je een zucht en een chagrijnig gezicht, en wordt de tas kwaad van de stoel afgesmeten.

Ik heb slechte knieen, waardoor ik slecht lang kan blijven staan. In de bus al helemaal, aangezien je niet stil staat. Wil niet zeggen dat andere mensen voor mij op moeten staan als het echt vol is, maar er is plek en dan wil ik eigenlijk toch wel graag zitten.

Nou moet ik natuurlijk gewoon meer van me af bijten, en vragen of ik mag zitten... Maar ik word er een beetje moe van dit iedere ochtend te moeten doen, en dan een chagrijnig gezicht te krijgen...

Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb ook al eens overwogen om dit bij de buschauffeur aan te kaarten, maar denk dat die ook weinig doet hier op. Wat zouden jullie doen?

MarlindeRooz

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:26

Tas op pakken, op hun schoot zetten en gaan zitten. :')

Dat trouwens pas doen wanneer je het eerst gevraagd heb, kijken werkt bij mij ook niet.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:27

Ik zou het gewoon vragen. Het is vreselijk asociaal natuurlijk om een plek bezet te houden met je tas als de bus vol zit, maar vrees dat je er weinig anders aan kan doen dan vriendelijk vragen.
De buschauffeur moet al op heel veel dingen opletten, wordt denk ik erg moeilijk voor hem om ook te checken of mensen hun tassen niet op een stoel hebben staan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:27

gewoon vragen en dan gaan zitten, deed ik ook altijd..

ze hopen gewoon dat je het bij een andere probeert.. schijnbaar zitten ze liever alleen..(kunnen ze beter een prive taxi huren ipv met de bus te gaan)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:29

Haha, ik ga alweer een tijdje niet meer met de bus maar ik vroeg altijd juist aan mensen die de tas op de stoel hadden of ik er mocht zitten ~~}> er zijn weinig mensen die nee zeggen hoor ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:31

Of vragen wat er in die tas zit dat ze/hij daar een kaartje voor heeft betaald. :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:31

Oh, ik heb het eigenlijk nog nooit hoeven vragen, ik kijk naar de plek en de tas verdwijnt.
Maar het is wel echt zo dat mensen zo graag die twee stoelen voor zichzelf willen :')
Mensen durven niet naast elkaar te zitten, zie je ook in de bioscoop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:33

Haha ja, sommige mensen gaan zelfs in de stoel aan t gangpad zitten en zetten hun tas bij t raam :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:34

verootjoo schreef:
Haha ja, sommige mensen gaan zelfs in de stoel aan t gangpad zitten en zetten hun tas bij t raam :')

Dit doe ik ook altijd, maar ik ga ALTIJD aan de kant als iemand het me vraagt.
Komt omdat ik altijd een serie oid kijk en dan bij het raam zitten geeft te veel licht. _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:36

Geloof me, de meeste mensen die dat doen kijken geen serie en kijken stug naar buiten als je eraan komt.
En bij hun wil ik altijd zitten :Y)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:36

Oh ik heb een keer erger gehad :+
Bus was helemaal vol. En bij een vierzitten zaten 3 oude dames te praten. En er was 1 stoel vrij. Ik vroeg netjes of ze haar tas aan de kant wou doen zodat ik daar kon zitten.
Toen zei ze nog nee ook :roll: Toen ( beetje eigenwijs) ben ik tussen hun in gaan staan. In dat middenstukje waar ze zaten en zo konden ze elkaar niet meer zien. Ik bleef die vrouw toen glimlachend aankijken en toen deed ze haar tas op haar schoot en kon ik zitten. :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:37

verootjoo schreef:

Ik vind dat er zo asociaal uit zien. Je geeft naar mijn idee echt de indruk dat je niemand naast je wilt...
Ik heb altijd mijn tas tussen mijn voeten op de grond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:37

Maureen95 schreef:
Oh ik heb een keer erger gehad :+
Bus was helemaal vol. En bij een vierzitten zaten 3 oude dames te praten. En er was 1 stoel vrij. Ik vroeg netjes of ze haar tas aan de kant wou doen zodat ik daar kon zitten.
Toen zei ze nog nee ook :roll: Toen ( beetje eigenwijs) ben ik tussen hun in gaan staan. In dat middenstukje waar ze zaten en zo konden ze elkaar niet meer zien. Ik bleef die vrouw toen glimlachend aankijken en toen deed ze haar tas op haar schoot en kon ik zitten. :Y)

Ik zie het zo voor me. _O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:38

Ik heb ook altijd m'n tas op de stoel, gewoon omdat ik m dan niet vergeet, niet hoef te bukken, hij niet zo vies wordt, etc. Maar als mensen op een normale manier vragen of ze naast me kunnen zitten, zal ik ook altijd "ja natuurlijk" zeggen. Geen probleem!

En ja, vrijwel alle mensen die ik ken zitten liever alleen dan naast een wildvreemde. Jij (degene die daarover postte) niet dan? Dan ben je waarschijnlijk een uitzondering ;)

Overigens, als ik zie dat de trein vol raakt en er komen mensen mijn kant op, haal ik 'm al weg. Maar soms zit ik te lezen/dromen en merk ik het echt niet, dan moet je 't dus gewoon even vragen en alsnog geen probleem.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:39

verootjoo schreef:

Dat doe ik idd ook! Maar als er geen ruimte meer is om te zitten bv dan maak ik wel een plaatsje vrij. Of als mensen het vragen. Heb ook wel eens dat ik het niet door heb dat mensen naast me staan ( als ik 1 van de weinige keren bij het raam zit ) schrik dan altijd op als mensen me aantikken :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:40

MarlindeRooz schreef:
verootjoo schreef:

Dit doe ik ook altijd, maar ik ga ALTIJD aan de kant als iemand het me vraagt.
Komt omdat ik altijd een serie oid kijk en dan bij het raam zitten geeft te veel licht. _O-

Als je dit doet in een overvolle bus, ben je echt asociaal bezig.

Heb echt een gloeiende hekel aan mensen die 2 plekker bezet houden in drukke overvolle bussen. Ik neem ook de drukke lijnen in de ochtend rond half 8/8 en vind het van de zotte dat er mensen zijn die 2 plekken bezet houden terwijl er allemaal mensen moeten staan.

Pubers met muziek hardop spreek ik ook aan in de ochtend. Zijn ze nou helemaal van lotje getikt. -O-

Verder ben ik best een vredelievend persoon hoor :D , maar het OV is voor iedereen dus een beetje rekening houden met elkaar lijkt me niet teveel gevraagd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:41

Maureen95 schreef:
Oh ik heb een keer erger gehad
Toen zei ze nog nee ook Toen ( beetje eigenwijs) ben ik tussen hun in gaan staan. In dat middenstukje waar ze zaten en zo konden ze elkaar niet meer zien. Ik bleef die vrouw toen glimlachend aankijken en toen deed ze haar tas op haar schoot en kon ik zitten.

En dan zeggen ze wat over de jeugd van tegenwoordig hè haha

imd schreef:
En ja, vrijwel alle mensen die ik ken zitten liever alleen dan naast een wildvreemde. Jij (degene die daarover postte) niet dan? Dan ben je waarschijnlijk een uitzondering

Ik ook hoor, maar ik weet altijd wanneer de bus druk wordt dus als ik dat al van tevoren aan zie komen heb ik al m'n tas op schoot. In de bioscoop schuif ik ook door zodat andere mensen ook kunnen zitten.

MarlindeRooz

Kaus schreef:
verootjoo schreef:

Ik vind dat er zo asociaal uit zien. Je geeft naar mijn idee echt de indruk dat je niemand naast je wilt...
Ik heb altijd mijn tas tussen mijn voeten op de grond.

Maar dat wil ik ook eigenlijk niet. _O-

Gelukkig reis ik vaak buiten de spits en zit ik vaak heeerlijk alleen.

Want in de stiltecoupé zitten doe ik niet meer nadat 2 vrouwen een gesprek hadden in de stiltecoupé dat zo ging:
" HEERLIJK HE DIT STILTECOUPE"
" JA HEERLIJK RUSTIG"
" Kan je heerlij krustig ziten ja"
- heel gesprek verder....

Ik in mijn hoofd: JA TOT 5 SECONDEN GELEDEN %) %)

-
Oja, Kana. Ik ga altijd met de trein buiten de spits meestal dus.
Daarbij zit ik aan een 4 zits met een tafel waar mij laptop op staat.

Maureen95

Helemaal mee eens Kana! Kan me er ook aan ergeren soms die harde muziek.

verootjoo

imd schreef:
Ik heb ook altijd m'n tas op de stoel, gewoon omdat ik m dan niet vergeet, niet hoef te bukken, hij niet zo vies wordt, etc. Maar als mensen op een normale manier vragen of ze naast me kunnen zitten, zal ik ook altijd "ja natuurlijk" zeggen. Geen probleem!

En ja, vrijwel alle mensen die ik ken zitten liever alleen dan naast een wildvreemde. Jij (degene die daarover postte) niet dan? Dan ben je waarschijnlijk een uitzondering ;)

Overigens, als ik zie dat de trein vol raakt en er komen mensen mijn kant op, haal ik 'm al weg. Maar soms zit ik te lezen/dromen en merk ik het echt niet, dan moet je 't dus gewoon even vragen en alsnog geen probleem.

Als je alleen wilt zitten kan je beter in de auto zitten. Ik zit idd liever alleen, daarom ga ik altijd met de auto of de fiets.
Maar toen ik met de bus ging ging ik niet zo asociaal een plek bezet houden, andere mensen willen toch ook zitten :?

eenitraM

Gewoon je kont richting je tas verplaatsen. Voordat je zit is de tas al weg <<)

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:42

Asociaal -O-

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:42

Merk het zelf ook, reis dagelijks met het OV. En merk dat niemand tegenwoordig nog naast een ander wilt zitten, ze staan nog liever. Als de bus rustig is leg ik mijn tas wel op mijn stoel, maar zodra er iemand binnenkomt haal ik hem meteen weg. Het is gewoon raar dat je om een zitplek moet vragen.. 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:43

Er was laatst een jongen gitaar aan het spelen in de trein. _O-

En van de week was er een aan het rappen, klonk ook nog eens nergens na. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:43

Heel banketstaaf, ik kies vaak juist de plekken uit waar iemand al aan het gangpad zit (als er geen vrije plaatsen meer zijn). Gewoon om even flauw te zijn. :')