Toen ik vanmorgen mijn Facebook pagina opende werd ik hier in en in droevig van. Mensen die elkaar voor van alles en nog wat uitmaken, racistische opmerkingen, mensen die anderen beoordelen of uitschelden om hun uiterlijk, gefotoshopte modellen die als 'perfect' worden neergezet, bange kindertjes tijdens de intocht van Sinterklaas in Gouda gisteren, nare opmerkingen over de foto van een aantal spelers van ons Nederlands elftal.
Ik word er zó enorm verdrietig maar ook móe van!
Waarom moeten mensen elkaar altijd veroordelen? Waarom mag niemand zijn zoals hij of zij wilt zijn? Waarom moeten we aan een ideaal beeld voldoen en waarom is de een beter dan de ander?
Soms wil ik echt op een raket naar een andere planeet stappen.

Ben ik de enige die zich hier zo naar door voelt? En zijn er hier toevallig mensen die niet op Facebook zitten (misschien om deze redenen?)?
Ik zit namelijk ernstig te overwegen om mijn Facebook op non actief te zetten. Niet "verwijderen" want ik gebruik het bijvoorbeeld ook om te chatten of voor groepsevenementen als verjaardagen en kerst aan te maken.
Zijn er hier nog meer mensen die vinden dat je ongestoord je zelf zou moeten mogen zijn? En die dat ook doen?
Ik ben iemand die zich enorm aantrekt wat anderen van mij vinden en ik kan me er ook echt druk om maken als iemand mij niet mag om wat voor reden dan ook. Ik ben er mee bezig om dit los te laten, en dit lukt gelukkig al steeds beter. Misschien dat ik me daarom door bovenstaande ook zo verdrietig kan voelen.
Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, ik vind het nogal moeilijk om te omschrijven hoe ik me hier soms door voel. Soms mis ik die tijden van 'vroeger' toen we nog buitenspeelden en ons druk maakte om een kleur stoepkrijt die op was, of een vriendje dat niet kon komen buitenspelen.. De tijden van polly pocket en CD WORM dat op MS Dos draaide op de computers. De tijden van MSN en inbelverbindingen waar ik elke donderdag avond een half uurtje op mocht van mijn moeder. De tijden van boomhutten en tenten bouwen.
De wereld is echt verrot.

Sorry voor het onsamenhangende geheel, maar ik moest het even kwijt en ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die met mij op een raket naar een andere planeet willen stappen.