Naar een andere planeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Naar een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:42

Hoi allemaal,

Toen ik vanmorgen mijn Facebook pagina opende werd ik hier in en in droevig van. Mensen die elkaar voor van alles en nog wat uitmaken, racistische opmerkingen, mensen die anderen beoordelen of uitschelden om hun uiterlijk, gefotoshopte modellen die als 'perfect' worden neergezet, bange kindertjes tijdens de intocht van Sinterklaas in Gouda gisteren, nare opmerkingen over de foto van een aantal spelers van ons Nederlands elftal.
Ik word er zó enorm verdrietig maar ook móe van!
Waarom moeten mensen elkaar altijd veroordelen? Waarom mag niemand zijn zoals hij of zij wilt zijn? Waarom moeten we aan een ideaal beeld voldoen en waarom is de een beter dan de ander?

Soms wil ik echt op een raket naar een andere planeet stappen. -O- Wat doen we elkaar toch allemaal aan op deze wereld? En hoe kunnen al die mensen in de ochtend nog in de spiegel kijken en in de avond rustig in slaap vallen?

Ben ik de enige die zich hier zo naar door voelt? En zijn er hier toevallig mensen die niet op Facebook zitten (misschien om deze redenen?)?
Ik zit namelijk ernstig te overwegen om mijn Facebook op non actief te zetten. Niet "verwijderen" want ik gebruik het bijvoorbeeld ook om te chatten of voor groepsevenementen als verjaardagen en kerst aan te maken.

Zijn er hier nog meer mensen die vinden dat je ongestoord je zelf zou moeten mogen zijn? En die dat ook doen?
Ik ben iemand die zich enorm aantrekt wat anderen van mij vinden en ik kan me er ook echt druk om maken als iemand mij niet mag om wat voor reden dan ook. Ik ben er mee bezig om dit los te laten, en dit lukt gelukkig al steeds beter. Misschien dat ik me daarom door bovenstaande ook zo verdrietig kan voelen.

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, ik vind het nogal moeilijk om te omschrijven hoe ik me hier soms door voel. Soms mis ik die tijden van 'vroeger' toen we nog buitenspeelden en ons druk maakte om een kleur stoepkrijt die op was, of een vriendje dat niet kon komen buitenspelen.. De tijden van polly pocket en CD WORM dat op MS Dos draaide op de computers. De tijden van MSN en inbelverbindingen waar ik elke donderdag avond een half uurtje op mocht van mijn moeder. De tijden van boomhutten en tenten bouwen.
De wereld is echt verrot. :=

Sorry voor het onsamenhangende geheel, maar ik moest het even kwijt en ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die met mij op een raket naar een andere planeet willen stappen. :o

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:44

Geloof het of niet, in het algemeen was het vroeger véél beroerder.

Edit, Oh ja, facebook account opheffen helpt tegen jouw probleem.

Frummels

Re: Naar een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:46

Oh dat zal prima, het is ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat het vroeger beter was. Maar vroeger maakte ik me wel veel minder druk om alles omdat je er simpelweg niet mee in contact kwam.

Ik vraag me simpelweg af of ik de enige ben die zo denkt, of dat meer mensen dit gevoel hebben :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:48

Ik gooi mensen die dat soort ongein posten rigoureus van mijn Facebookpagina af. De hele Zwarte Pieten-discussie is op Facebook dan ook zo goed als aan mij voorbij gegaan (helemaal 100% uitbannen gaat helaas niet).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:50

Ik ben nu - at this very moment :D - bezig om een aantal mensen te ontvolgen. Ontvrienden hoeft dan ook weer niet maar ik wil al die bende niet op mijn tijdlijn hebben.
Wat een luxe dat het allemaal aan je voorbij is gegaan. In en in triest vind ik het. :n

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:52

_San87_ schreef:
Ik gooi mensen die dat soort ongein posten rigoureus van mijn Facebookpagina af. De hele Zwarte Pieten-discussie is op Facebook dan ook zo goed als aan mij voorbij gegaan (helemaal 100% uitbannen gaat helaas niet).
Idem, gewoon ontvolgen of verwijderen. Ik ga me daar ook absoluut niet druk over maken, lees alleen de dingen die ik interessant of leuk vind en laat de rest lekker links liggen.

En TS, vergeet niet dat je activiteiten ook veranderen met je leeftijd. :)) Ik denk dat iedereen dat gevoel van nostalgie wel eens heeft, maar dat heeft vrij weinig te maken met het huidige tijdperk; dat je op een bepaalde leeftijd stopt met boomhutten bouwen en Hamsterland spelen is een vrij algemene ontwikkeling. :P Ik zie op het pleintje tegenover mijn kamer nog zat kinderen buitenspelen. Zeker 's zomers als ze allemaal in de Vliet aan het zwemmen zijn, maar ook als het regent lopen ze regelmatig lekker buiten. :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:58

Ik vind het belachelijk zoals het soms aan toe gaat hier in Nederland. Kan me helemaal in je vinden.

Zit er echt serieus over na te denken om te emigreren, wegwezen hier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:59

Frummels schreef:
Ik ben nu - at this very moment :D - bezig om een aantal mensen te ontvolgen. Ontvrienden hoeft dan ook weer niet maar ik wil al die bende niet op mijn tijdlijn hebben.
Wat een luxe dat het allemaal aan je voorbij is gegaan. In en in triest vind ik het. :n

Heel concreet, zodra er ook maar iets werd gepost met Piet in de zin, persoon die het postte ontvolgd. It's so simple :+:.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:00

Haha nee dat is ook wat ik probeerde uit te leggen, de activiteiten zijn natuurlijk niet hetzelfde (ik zie mezelf nog niet stoepkrijten in elk geval), maar het gevoel dat het me niet interesseerde wat anderen van mij dachten omdat ik niet geconfronteerd werd met zogenaamde ideaalbeelden is wat ik mis. In mijn omgeving liet iedereen elkaar in zijn waarde, en dat is nu niet meer. Maar misschien heeft dat ook te maken met de mensen waar ik me mee omring, misschien moet ik daar gewoon eens flink de schaar in zetten. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:00

Bralindy schreef:
Ik vind het belachelijk zoals het soms aan toe gaat hier in Nederland. Kan me helemaal in je vinden.

Naar een hutje op de hei. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:02

Bralindy schreef:

Ik ben pro emigreren. Maar bedenk je wel dat ieder land zijn negatieve kanten heeft, dit is echt niet enkel Nederland (oké, de Zwarte Pieten wel, maar andere landen hebben hun eigen sores).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:03

Emigreren wordt inderdaad steeds aantrekkelijker. Maar naar welk land? Ik zou het serieus niet weten. Ja mijn voorkeuren liggen gelijk aan de andere kant van de wereld, maar aangezien pap en mam niet in een koffer passen... :') Voorlopig blijf ik dus nog in NL, maar het zou mij niks verbazen als ik over een paar jaar alsnog vertrek :j

Ik snap je maar al te goed ts, het lijkt tegenwoordig wel of "afzeiken" de nieuwe trend is. Waarom niet gewoon eens lekker complimentjes geven :j

Dus bij deze ts je bent een topmeid, en laat je niet zo op je kop zitten hoor :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:07

Maar dat afzeiken gebeurt overal... Dat is echt niet enkel NL :).

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:08

Inderdaad, kijk maar eens op Youtube of 9Gag o.i.d. waar er nauwelijks op gelet wordt. Trollen is zo makkelijk als niemand weet wie je bent.

Frummels schreef:
Haha nee dat is ook wat ik probeerde uit te leggen, de activiteiten zijn natuurlijk niet hetzelfde (ik zie mezelf nog niet stoepkrijten in elk geval), maar het gevoel dat het me niet interesseerde wat anderen van mij dachten omdat ik niet geconfronteerd werd met zogenaamde ideaalbeelden is wat ik mis. In mijn omgeving liet iedereen elkaar in zijn waarde, en dat is nu niet meer. Maar misschien heeft dat ook te maken met de mensen waar ik me mee omring, misschien moet ik daar gewoon eens flink de schaar in zetten. :+
Zonder bot over te willen komen: ik denk dat je daar een goed punt hebt. De enige mensen die ik heb ontvolgd zijn familieleden (dus daar doe je niet zoveel aan) en mensen die zes keer per dag hun tijdlijn volspammen (en dus mijn news feed), maar racistische of nare opmerkingen kom ik onder de mensen met wie ik actief omga in elk geval niet tegen en klaagposts lees ik gewoon overheen. :) Niet heel actief Facebooken en commentaren onder nieuwsberichten, posts van openbare pagina's etc. overslaan geeft ook een hoop rust moet ik zeggen. :P

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:09

Snap ik San87. Maar even nieuwe schone lei en nieuwe kansen. Ander land, andere dingen.

Inderdaad Frummels, heerlijk hutje op de hei <3

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:10

_San87_ schreef:

I know, daarom ook de vraag waar ga je dan naartoe emigreren? :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:10

Frummels schreef:

Dat laatste lijkt me een heel goed idee. Als jij zo beroerd wordt van je omgeving en de mensen om je heen, is het tijd om dat aan te pakken, en nee, daar hoef je echt niet voor naar Mars of de andere kant van de wereld. Zoek de mensen uit die je wél een fijn gevoel geven, en schop degenen die je een rotgevoel bezorgen uit je leven. Klinkt hard, en gaat ook niet vanzelf, maar het levert op de lange termijn wel veel meer op :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:12

Bralindy schreef:
Snap ik San87. Maar even nieuwe schone lei en nieuwe kansen. Ander land, andere dingen.

Inderdaad Frummels, heerlijk hutje op de hei <3

Oh, ik volg je helemaal, hoor :D.

Ik heb afgelopen maand mogen proeven van het leven in het land waar mijn vriend woont. De drang om te emigreren is alleen maar groter geworden kan ik je vertellen. Helaas is wonen in mijn droomstad zo goed als onmogelijk, maar het leven op Malta is echt een droom :o. Alleen liggen de lonen drastisch laag, dat is dan weer een nadeel _O-.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:16

Bralindy schreef:

Goede vriend van me zei eens dat het probleem met die "oplossing" is dat je jezelf altijd meeneemt...
Dat gezegd hebbende bevalt het me hier prima, en ik zie mezelf niet teruggaan.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:18

Ik heb hetzelfde. Krijg soms steeds meer hekel aan mensen, geef mij maar dieren. Soms heb ik het gevoel dat niemand iets om mij geeft en dan snap ik niet waar het aan ligt. Ik ben altijd aardig en snap niet wat ik verkeerd doe. Ben je stil en verlegen, dan vinden ze je raar, maar ben je druk en brutaal, dan is het ook weer niet goed. Mijn paard geeft mij weer energie en troost.
Ik ben nu vooral bezig om gelukkig te worden zonder mensen en ik denk dat dit het beste is voor iedereen, ik vertrouw nog weinig mensen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:22

_/-\o_ ik geloof dat ik dit had kunnen schrijven. Wordt er triest van hoe iedereen maar met elkaar om gaat en met alles om zich heen. Alles gaat naar de knoppe.
Het nieuws kijk en lees ik niet meer. Je wordt er toch alleen maar droevig van. Mocht ik ineens verrast worden door een bom op m'n hoofd omdat ik niet heb opgelet dat die eraan kwam heb ik in ieder geval tot het laatste moment geprobeerd te genieten van m'n leven en geen angst ervoor gehad :+

En uiteraard is niet alleen Nederland zo, maar het is hier wel erg (heb een tijdje in Finland gewoond en door Zweden heen gereisd en je merkt echt wel verschil. Alles in NL is chaos, haast en drukte en dat beïnvloed mensen hier...dat is daar veel minder) En ook ik ga hier niet de rest van m'n leven blijven.
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 16-11-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:30

Jij woont in Ijsland zie ik kugger...Zijn de mensen daar verdraagzamer tegen elkaar of merk je weinig verschil met Nederland?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:38

Lief van je Anoli <3

Ik ben blij dat er meer mensen zo over denken als ik. Dat is altijd fijn. :)

Foaly: nee dat is helemaal waar. Alleen lijkt een andere planeet zo lekker makkelijk ;) Maar je hebt helemaal gelijk hoor!

Summerly: is helemaal niet bot hoor, je hebt gewoon gelijk. T is denk ik ook niet dat ik het nog niet wist, maar ik moest het denk ik gewoon even van anderen horen.

Gucci: absoluut mee eens, liever dieren..

Diel_Zor: ik kijk inderdaad ook geen journaal meer. In en in sip word ik ervan! Haha en over die boom heb je absoluut gelijk. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:38

scooby09 schreef:
Jij woont in Ijsland zie ik kugger...Zijn de mensen daar verdraagzamer tegen elkaar of merk je weinig verschil met Nederland?

Hier ben ik ook heel benieuwd naar!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:42

Anoli schreef:
_San87_ schreef:

I know, daarom ook de vraag waar ga je dan naartoe emigreren? :)

Ik weet niet of die vraag gericht was op mij, maar ik geef toch een antwoord :+

Voor de afstand naar de zuiderburen (België), maar stiekem ben ik ook wel benieuwd naar Zweden en Canada. Nieuw Zeeland en Australië trekt ook, maar die laatste 3 landen zijn gewoon veels te ver weg. Wil dan nog wel in de buurt van vrienden of familie zitten.

En anders ergens een hutje of zo in Drenthe. Genoeg lege plekjes daar :+