Sinterklaas intocht 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stendo

Sinterklaas intocht 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:26

Ik heb net een poosje de intocht van Sinterklaas gekeken. Je zou je haast schamen om Nederlander te zijn.
- Een hyperactieve Sinterklaas
- De eigenste pieten die naar huis worden gestuurd (want Gouda had al pieten genoeg door een eigen
pieten school)
- Een presentator die Sinterklaas moet ontvangen en het publiek bezig houden en hij zingt giga vals. \
Niet zo slim van de organisatie.
- Een clowns piet
- Oude liedjes met een nieuwe tekst. En dan de presentator zingt de oude tekst (vals dus) en die meiden
op het podium zingen de nieuwe tekst.

Echt wat ontzettend jammer dat die kleine meerderheid dit naar de ************* heeft geholpen.
Serieus waar zijn we mee bezig hier in Nederland. Als je alles toch aan wilt passen, doe het dan goed en regel het goed. Maak er niet zn bende van.

Dit is niet bedoelt als rel topic, maar ik vind het schandalig wat ze nu gepresteerd hebben. :(
Laatst bijgewerkt door Stendo op 15-11-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:27

Volgens mij neem je het allemaal iets te serieus :+

Maar die McDonaldsclown kon idd echt niet :')

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:28

Nee echt niet maar het is een mooie traditie en de organisatie heeft er een fixe bende van gemaakt. Je neemt toch geen presentator die moet gaan zingen, maar vals zingt. Die moet toch wel een beetje kunnen zingen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:29

Om heel eerlijk te zijn, hoe ga ik die oude nieuwe liedjes leren voor later voor mijn kinderen. (ik weet bij voorbaat al dat ik dit niet met mijn toekomstige kinderen wil gaan vieren). Ik moet zeggen dat ik het jammer vind hoe dit nu loopt.

Harpoon

Ik zat ook al echt zovan: euh.. wat kijk ik nou precies?
Ik kon trouwens ook weinig 'stroopwafelpieten' etc ontdekken, daar was ik wel blij om om eerlijk te zijn.
Maar het was echt heel slecht uitgezonden..

SweetVanille

Die clownspiet! Ik hoorde dat er kinderen bang van werden...Zou me doodschamen als ik die piet was :+

De presentator doet ook maar zijn best...En tja, het is voor kinderen, die begrijpen er gelukkig over het algemeen nog niet zoveel van..

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:31

Het is nooit beter geweest dan dit. Ik vind het zo'n kinderachtige discussie! Het had een hele interessante, volwassen discussie kunnen zijn, maar nee. Sorry jongens, nemen jullie jezelf echt serieus? :+

Anoniem

Re: Sinterklaas intocht 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:33

dus dat de presentator vals zingt is ook de schuld van de tegenstanders van de zwarte piet? :')
roetpiet vind ik een geweldig alternatief! beetje variatie! goede oplossing zo wat mij betreft!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:35

JA OneFellSwoop. Heel serieus zelfs. En het is helemaal discussie, er zijn mensen in onze samenleving die het verhaal niet willen of zelfs kunnen snappen. En die trekken de verkeerde conclusies. Omdat ze iets te zeuren moeten hebben. Wat nu resulteert is dit fiasco.

En helaas maar waar. vroeger was het echt wel beter geregeld. Vorig jaar was het nog beter geregeld.

Grease : Nee, dat is de schuld van de organisatie die hebben daar een niet zo slimme keuze in gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:37

word het nu door andere mensen georganiseerd dan?

Bedoel je nu te zeggen dat het verpest is door de tegenstanders van zwarte piet of doordat de organisatie zo slecht is?

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:38

De organisatie moest noodgedwongen dingen aan passen en daar boven op kiezen ze een presentator die vals zingt. Dat toch niet slim he.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:38

Ik meende dat Nederland een integratiebeleid heeft. Dus, je past je aan aan de dominante cultuur met behoud van eigen cultuur. Ik dacht altijd dat Nederland de dominante cultuur was, maar in de praktijk blijkt dit anders te zijn. _O-

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:39

Stendo schreef:
JA OneFellSwoop. Heel serieus zelfs. En het is helemaal discussie, er zijn mensen in onze samenleving die het verhaal niet willen of zelfs kunnen snappen. En die trekken de verkeerde conclusies. Omdat ze iets te zeuren moeten hebben. Wat nu resulteert is dit fiasco.

En helaas maar waar. vroeger was het echt wel beter geregeld. Vorig jaar was het nog beter geregeld.

Het enige wat ik om me heen lees en hoor is dat mensen niet tevreden zijn. Zo irritant dat mensen altijd alleen maar de negatieve kant van dingen zien. Volgens mij maakt het niet uit wat de organisatie doet, het is sowieso áltijd fout. Laten we er nou gewoon van genieten, degene die zo van sinterklaas houden. In de loop van jaren zal het allemaal echt wel goed komen.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:39

Er blijken zelf gewapende agenten zwarte piet te zijn. Is toch wel erg voor een kinderfeest.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:40

De organisatie kan hier vrij weinig aan doen, denk ik. Het is allemaal in een korte tijd geregeld dus ik snap dat er fouten in de organisatie zitten.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 14:42

Ik denk dat het defintief vergalt is. Helaas.

Ja er rijden ook politie pieten te paard tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:47

Scheelt wel dat ze wat gewend zijn daar in gouda. Waren al een paar opgepakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:50

bel91 schreef:
Er blijken zelf gewapende agenten zwarte piet te zijn. Is toch wel erg voor een kinderfeest.

Dat was vorig jaar ook al zo hoor, niet nieuw dus.
En ach, zolang die kinderen er niet veel van meekrijgen heb ik er geen problemen mee hoor. Die roetpieten vind ik een superalternatief.
De Sint is weliswaar geen Bram v/d Vlugt, maar hij doet het best goed.
Het paard komt niet door de dopingcontrole heen, net als vorig jaar :+

Vond het niet verkeerd :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:58

Leestip: https://decorrespondent.nl/2045/15-ding ... 0-7cbe4090

Daar zou ik nog aan toe willen voegen dat een vals zingende presentator, een hyperactieve Sint en dergelijke zaken weinig tot niks te maken hebben met het Zwarte Pietendebat. Ik heb de intocht niet gezien, maar een slecht georganiseerde intocht lijkt mij toch een heel ander issue dan het Zwarte Pietendebat. Maar volgens jou is er helemaal geen discussie, dus dan kun je misschien beter niet een topic openen op een discussieforum als Bokt, maar direct je klachten naar het comité sturen dat de intocht georganiseerd heeft: http://sinterklaasgouda.nl/stichting

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 15:07

Misschien ligt het aan mij maar ik heb het niet over een zwarten pieten debat. Ik heb het over een slechte sinterklaas intocht.
Een zwarten pieten debat is al gevoerd in een ander topic.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:16

TS: Als je oud en wijs genoeg bent om niet meer in Sinterklaas te geloven of zelf kinderen hebt dan kijk je natuurlijk véél kritischer naar de intocht dan dat een kind dat doet.

Die ziet alleen die lieve Sinterklaas en de pieten en vind het hele verhaal van het gaatje in de boot al superspannend. Het zal al die kinderen volgens mij een worst wezen dat de verslaggever wat langer door moest zingen en dat sommige woorden in liedjes vervangen zijn.

Hoeveel kinderen zingen er wel niet "hoe waaien de wimpers", maakt toch ook niet uit? Het gaat om de sfeer en het plezier hebben.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:20

mijn neefje zei "ik vind het nep en stom en die clown is heel eng" dus niet alle kinderen kijken alleen naar de sint ;-) , ik vond het zelf ook een aanfluiting ..het zal altijd wel een discussie blijven ben ik bang.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:22

Er liepen ook kids tussen het publiek met anti-pietenshirts. Vind het wel kwalijk dat je daar je jonge kinderen voor gebruikt :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:23

De presentator doet dit al jaar en dag. Dat de liedjes niet synchroon lopen is ook ieder jaar zo en dat de eigen pieten worden weggestuurd hoort bij het verhaal van dit jaar. Als je verder had gekeken had je gezien dat alle pieten weer herenigd zijn met sinterklaas.

vergeet niet dat de organisatie een enorme happening is, waarbij de regie van ontzettend veel (onverwachte) zaken afhankelijk is.

Ik heb genoten van de kneuterigheid, van het zingen, de 3 verschillende weertypes in de verhaallijn met de bus en alles eromheen. En mijn dochter genoot nog het meest, haar is niets opgevallen van al wat jij noemt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:26

Alsof de 'slechte' organisatie door de zwarte pieten discussie komt :'). Gouda heeft niet op het laatste moment het programma hoeven aanpassen dus als het rommelig zou zijn (ik heb niet gekeken) verlopen komt dat ècht niet door de zwarte pieten discussie.

Dan ligt het probleem echt bij de organisator dus om nu een topic te openen waarin je geen discussie wil starten maar wel met een vingertje wijst vind ik nogal.. Eh..?

En waarschijnlijk zijn jij en een aantal andere volwassenen de enigen die het opvalt dat de presentator al dan niet vals zingt, die kids vallen daar echt niet over. Die zijn alleen bezig met het binnen halen van het onderwerp van hun grootste feest (na hun verjaardag) van het jaar..