PVV weer grootste in de peiling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:28

Vallen wij als nuchtere Nederlanders nu echt voor het populistisch geroeptoeter van een politicus die enkel schreeuwt, maar geen oplossingen heeft? Is de intelligentie van het Nederlandse electoraat zo drastisch aangetast dat wij trappen in de manipulatieve aard van een zwaar geblondeerde Neandertaler? Ik schaam mij om Nederlander te zijn. Laten we hopen dat deze eenmanspartij geen macht krijgt in het ooit zo mooie Nederland, anders vrees ik dat we afglijden naar onze ondergang... Waarom geloven wij überhaupt nog in het zogenaamde stemrecht? Het is stemmen op wolven in schaapskleding.

http://www.nu.nl/politiek/3912517/pvv-s ... iling.html

Hoe staan de bokkers hier tegenover?

Nayomie

Re: PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:30

Als je mij vraagt is het niet enkel de PVV die dit doet, maar de hele politiek die er een potje van maakt.

Als de PVV nu steigt, denk ik direct aan de pietendiscussie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:32

PVV is een sensatiezoekende partij.
Mensen horen/lezen een keer PVV en voor zwarte piet. En hup, heel politiek ongeïnteresseerd en/of slecht opgeleid Nederland loopt als een kip zonder kop achter Wilders aan.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:33

Daarom ook mijn afsluitende zin, waarom geloven wij überhaupt nog in stemrecht? We worden voorgelogen en bedrogen waar we bijstaan en tuimen er met open ogen in. De Nederlanders wordt een fopspeen aangeboden en we zijn weer even content.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:33

Nederland veranderd toch wel, en dan bedoel ik het niet positief.
Misschien kan deze man daar nog iets aan doen, maar deze zal vast ook wel weer afgeschoten worden omdat zijn ideeën niet helemaal in het straatje van de mensen die de grootste problemen veroorzaken past.. Dat hebben we immers eerder gezien.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:34

elke politicus schreeuwt en doet niks.
Persoonlijk heb ik het idee dat wilders geen kans krijgt om zijn ideeen uit te voeren. zoiezo vind ik het helemaal niks dat met verkiezingen altijd een coalitie gevormd wordt. en dat het dus niet zo is, dat de grootste partij(die met de meeste stemmen) gewoon hun ideeen mogen doorvoeren. Nederland kiest niet voor niets het meest voor een bepaalde partij. Ze willen de grootste hoeveelheid mensen tevreden houden door samen te werken met andere grote partijen en daar gaat het denk ik ook wel deels 'mis'.
Zo kan een partij die staat voor bepaalde dingen, zijn dingen dus niet doorvoeren omdat de andere grote partijen net zoveel inspraak hebben.

Ik zou de PVV heel graag een kans willen geven.
Ik ben het met veel dingen wel eens en denk dat het zeker een hoop problemen in Nederland op kan lossen.
Denk aan het sluiten van de grenzen, hardere straffen. Nederland is een giller wat dat betreft.

over dat stemrecht: if voting would change anything, it would be forbidden.
Ik stem niet, omdat ik er niet in geloof.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:36

Iedere Nederlander was 500 euro beloofd van dhr Rutte en ivm dat wij geld toegestuurd krijgen, moeten wij inleveren, om maar even een voorbeeld te noemen. Stemrecht? Ja, maar zodra mensen zo'n functie krijgen, gaat het hen alleen om de inkomsten van zichzelf.

Echter, inderdaad wat RoyceMack zegt, PVV is niet alleen een partij van harde opmerkingen van Wilders, maar ook een partij met zeer goede ideeën. Die worden enkel overtrapt door andere dingen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:36

Mijn zegen heeft ie!!
De gevestigde orde heeft er een zooitje van gemaakt....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:37

Ik geloof dat ik mijn opties in emigreren maar weer eens ga bekijken :list:

Zonder dollen, ik vind de PVV echt een onprettige partij onder Wilders en ben niet echt gerust met het idee dat ze meer macht krijgen dan ze nu hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:38

Iemand die een etnische minderheid wil verbieden, hoort niet in de Nederlandse politiek. Maar ik vind ook dat christelijke partijen niet thuis horen in de politiek.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:40

Azmay schreef:
Ik geloof dat ik mijn opties in emigreren maar weer eens ga bekijken :list:

Zonder dollen, ik vind de PVV echt een onprettige partij onder Wilders en ben niet echt gerust met het idee dat ze meer macht krijgen dan ze nu hebben.

Ik zou het gewoon doen :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:40

manie schreef:
Mijn zegen heeft ie!!

Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op het ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 26-10-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:40

MarlindeRooz schreef:
Iemand die een etnische minderheid wil verbieden, hoort niet in de Nederlandse politiek. Maar ik vind ook dat christelijke partijen niet thuis horen in de politiek.

Eens. Religie en politiek moet gescheiden blijven.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:42

palousa_boy schreef:
Nederland veranderd toch wel, en dan bedoel ik het niet positief.
Misschien kan deze man daar nog iets aan doen, maar deze zal vast ook wel weer afgeschoten worden omdat zijn ideeën niet helemaal in het straatje van de mensen die de grootste problemen veroorzaken past.. Dat hebben we immers eerder gezien.

Mee eens. Een man als wilders hebben wij in Nederland imo hard nodig. Anders loopt het uit de hand.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:42

Babeth schreef:
manie schreef:
Mijn zegen heeft ie!!

Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op de ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.

Tja erger dan het nu is/gaat kan bijna niet.
Dus van mij mag Wilders het proberen :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:43

Wilders is goed om een beetje tegen gas te geven. Maar die is nooit capabel om dit land " te leiden". Moeten we ook absoluut niet willen, is mijn mening. Hij kan verhaaltjes vertellen maar een goed leider is het in mijn ogen niet.
En als we nu vanwege de pieten discussie massaal op PVV gaan stemmen. .... dan valt het nivo van Nederland me zwaar tegen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:44

Babeth schreef:
MarlindeRooz schreef:

Eens. Religie en politiek moet gescheiden blijven.

Hier mogen de supermarkten ook niet op zondag open, terwijl ze dat willen. Maar dat mag niet van god. 8)7

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 14:48

Kamy schreef:
Wilders is goed om een beetje tegen gas te geven. Maar die is nooit capabel om dit land " te leiden". Moeten we ook absoluut niet willen, is mijn mening. Hij kan verhaaltjes vertellen maar een goed leider is het in mijn ogen niet.
En als we nu vanwege de pieten discussie massaal op PVV gaan stemmen. .... dan valt het nivo van Nederland me zwaar tegen

En dat is precies wat Wilders wil bereiken. En we lopen er als kippen zonder kop achteraan.

Het enige waar Wilders in uitblinkt is haat en verdeeldheid creëeren in een wereld die al verscheurt is door verdeeldheid. Als hij aan de macht komt, gaat alles nog een flinke staart krijgen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:48

MarlindeRooz schreef:

Je hoeft het niet te verbieden, maar de vrijheid die ze nu hebben (of eigenlijk gewoon opeisen) is wel een beetje te gek aan het worden.

Overal moet maar een moskee zijn bijvoorbeeld, zwartepiet mag niet, maar 6 weken een of ander vreetfestijn uit het buitenland mag wel, en ga zo maar door..
Het is fijn dat ze Nederland leuk vinden maar om alle zooi uit hun land hier heen te brengen vind ik een beetje apart.
Er is toch een reden waarom je uit je eigen land vertrekt, dan moet je toch niet je land meenemen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:50

Als ze moskee's verbieden moeten ze kerken ook verbieden! En moslims zijn helemaal niet allemaal tegen zwarte piet??? Je argumenten zijn bar slecht.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:52

Waarom moeten pvv stemmers altijd als idioten neergezet worden? Dat vraag ik me eerder af. Mijn zege heeft ie!

palousa_boy

MarlindeRooz schreef:
Als ze moskee's verbieden moeten ze kerken ook verbieden! En moslims zijn helemaal niet allemaal tegen zwarte piet??? Je argumenten zijn bar slecht.

Wie heeft het over moslims?

KimD

Zoals jullie hier over PVV stemmers praten, praten PVV stemmers over jullie.

Iedereen zijn eigen keuze.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:53

palousa_boy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wie heeft het over moslims?

Jij! Jij haalde moskee's aan? Ik weet niet wij jij denkt dat daar heen gaan? :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:55

Ze zegt toch niet dat moslims tegen zwarte piet zijn?