Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolacabana schreef:Het lijkt me niet dat school er is om erg verre en dure reizen te maken.
Goof schreef:Lolacabana schreef:Het lijkt me niet dat school er is om erg verre en dure reizen te maken.
Er zijn steeds meer scholen die internationale projecten en uitwisselingen draaien ( European and international organisation) en dan vinden er inderdaad bezoeken plaats aan verre bestemmingen.
De school waar ik werk draait ook internationale projecten (Afrika), maar onze uitwisselingen en buitenlandse reizen vinden (vooralsnog) plaats binnen Europa. Ik zou me er, als docent dus, graag meer in verdiepen om er nog meer ui te kunnen halen. De reizen zijn niet alleen voor de fun, maar zijn in het kader van 'wereldburgerschap', 'culturen', 'je overal kunnen redden'.
Enkele weken terug was ik op een cursusdag voor deze Europese projecten en ik sprak er enkele andere docenten van wie de school al uitwisselingen draaide met China en Amerika. Duur, niet voor iedereen weg gelegd helaas, maar wel een geweldige kans.
purny schreef:Goof schreef:
Er zijn steeds meer scholen die internationale projecten en uitwisselingen draaien ( European and international organisation) en dan vinden er inderdaad bezoeken plaats aan verre bestemmingen.
De school waar ik werk draait ook internationale projecten (Afrika), maar onze uitwisselingen en buitenlandse reizen vinden (vooralsnog) plaats binnen Europa. Ik zou me er, als docent dus, graag meer in verdiepen om er nog meer ui te kunnen halen. De reizen zijn niet alleen voor de fun, maar zijn in het kader van 'wereldburgerschap', 'culturen', 'je overal kunnen redden'.
Enkele weken terug was ik op een cursusdag voor deze Europese projecten en ik sprak er enkele andere docenten van wie de school al uitwisselingen draaide met China en Amerika. Duur, niet voor iedereen weg gelegd helaas, maar wel een geweldige kans.
Maar vind jij het ook normaal dat dit soort bedragen worden gevraagd en niet iedereen het geld heeft om dit te doen? Gezien de huidige economie en niet iedereen heeft meer een goed salaris. Zou jij als docent niet bijvoorbeeld een maximaal bedrag willen in laten stellen door de school zelf waardoor reizen als Rome enzo voor iedereen toegankelijk is?
Cassidy schreef:Kerst en buiten eten, daar kan ik mee leven. Is uiteindelijk ook maar een datum. Maar die nattigheid en kou en het feit dat je haast een half jaar naast je werk in het donker aan het ploeteren bent....ik kan er maar niet aan wennen.
Gianti schreef:@goof: maar als nog maak jr onderscheid.. Dus als jij uit gezin die wat minder ruim heeft komt, hoor je njet op speciale track met bijvoorbeeld tweetalig onderwijs? Als ouder moet je dan als nog nee verkopen terwijl kindlief onwijs graag wil em ook alles in huis heeft wat nodig is om mee te doen aan zo'n reis