Pippi Langkous is racisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Pippi Langkous is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 21:20

Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 03-10-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Re: Pippi Langkous is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:26

Smurfen leven in een dictatuur?

weer wat geleerd :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:27

wat een vreselijke onzin zeg!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:29

:')
Mensen hebben te veel vrije tijd en zijn te verwend aan t worden.
Ik zou niet weten waar ik überhaupt de tijd vandaan zou moeten halen om te gaan demonstreren tegen zoiets. Die zeikerds moeten eens goed aan het werk gezet worden. Als je toch geen grotere problemen hebt dan dit.. En maar zeuren. Sneu, dat is het..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:29

Zucht....
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets :n

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:31

nederland word gigantisch verkloot zo!
heb mijn mening al klaar liggen, maar houd het maar even netjes!

Als die B........S! niet zo dom doen en terug gaan naar eigen L...D is er een stuk minder gedoe!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:31

:roll:

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:32

Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind :n ) maar je kan echt in alles discriminatie zien..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:32

Volgens mij zijn wij gewoon racisme.
Sjonge wat een gezeur altijd -.-'

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 21:33

JenW schreef:
heb mijn mening al klaar liggen, maar houd het maar even netjes!

Als die B........S! niet zo dom doen en terug gaan naar eigen L...D is er een stuk minder gedoe!

Hmm ja, daar zit wat in, maar ik denk dat het vooral komt doordat we buiten dit soort dingen al zoveel toelaten, dat het een beetje teveel van het goede wordt.
Een beetje een 'geef een vinger, pakt de hele arm' idee :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:33

*zucht* dit gaat echt veeeeeel te ver. :')
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 03-10-14 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:34

Wauw.. Als je het zo goed hebt in je eigen leven dat je je hier druk om kunt maken, heb je het toch verdomd goed voor mekaar.

Laten we maar weer terug gaan naar 1818 en de bijbel als enige vermaak hebben, dan valt er ook niks meer te discrimineren.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:38

JenW schreef:

Het gaat alleen in dit geval om Zweden... niet Nederland

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:44

Annemiek80 schreef:
JenW schreef:

Het gaat alleen in dit geval om Zweden... niet Nederland

Nederlands onderwijs is gewoon naar de kl*ten, begrijpend lezen is een ondergeschoven kindje geworden. Ik kan wel roepen 'al die buitenlanders terug naar hun eigen land', maar ik zeg nu 'alle Nederlanders terug de schoolbank!'. Schandalig :Y)

T is toch vreselijk, die buitenlanders! Rare jongens maar die Zweden :Y)
(Het lijkt wel komkommertijd met al die gekke dingen, mensen met teveel vrije tijd?)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-14 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:46

>;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:57

Waarom wordt er voor de zoveelste keer weer meegegaan met een kleine minderheid? In al mijn jonge jaren heb ik Pippi Langkous nooit geassocieerd met racisme. Voor mij was zij altijd de slecht nagesynchroniseerde Zweedse die avonturen meemaakte die geen ander kind ooit had beleefd. Pippi was juist het toonbeeld van kinderlijkheid. Ongeacht waar je vandaan kwam, je droomde ervan om Tommy of Annika te zijn en mee te mogen op reis. Negerkoning veranderen in koning, kan ik mij in vinden. Zelfs schrijfster Astrid Lindgren gaf al in de jaren zeventig aan dat ze dat toen anders zou hebben omschreven. Maar de scènes eruit knippen waarin Pippi, Tommy en Annika hun vingers gebruiken om Chinese spleetogen te krijgen, dat kan en wil ik niet begrijpen!

Even gekopieerd uit de tekst van de tweede link, want dit zegt het voor mij helemaal.

Wat een onzin zeg en erg jammer dat de Zweden er blijkbaar zo over denken....of de Zweedse zender dan in ieder geval. Zo kun je alles wel racisme noemen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:03

En het zijn altijd de volwassenen die zo iets bedenken. Er is geen kind die discriminatie ideeën krijgt bij het zien van pipi.
Even min als bij het zien van zwarte piet of de smurfen. Of kabouter plop, want daar is plop ook de "leider". 8)7

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:05

Papa smurf vond ik anders wel enorm de mensen onderdrukken en maar 1 vrouw daar en wel heel veel smurfen die graag smurfen, ik weet het niet... Beetje aparte situatie >;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:10

Maar Smurfin is door Gargamel gemaakt met toverkracht, dus daar kunnen die smurfen verder ook niks aan doen; dat er maar 1 smurfin is :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:12

xxCYNNxx schreef:
Maar Smurfin is door Gargamel gemaakt met toverkracht, dus daar kunnen die smurfen verder ook niks aan doen; dat er maar 1 smurfin is :)

De schrijver/tekenaar was gewoon een pervers mannetje :Y) :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:15

manon_goldy schreef:
Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind :n ) maar je kan echt in alles discriminatie zien..

Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.

Iedere blanke mens moet zich echt schamen als hij/zij zich gediscrimineerd voelt om huidskleur en etnische verschijning. :r Een blank iemand zal nooit met racisme te maken krijgen en doen alsof wij het net zo moeilijk hebben is echt van de zotte.

Dat ze de scènes hebben veranderd kan ik zeker in komen. Het woord n*ger vind ik niet kunnen. Mensen in Nederland denken dat zij tolerant zijn en dat iedereen hier welkom is. Ondertussen weet men hier vrijwel niks af van racisme en wil het niet leren ook. Een cursus racisme voor dummies is voor de gemiddelde Nederlander hard nodig. :\

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:16

Wauw _O-
Who's next...Dommel, BoesBoes, Alfred J.Kwak, Snorkels, Barbapapa, De Fabeltjeskrant? :roll:

Oh en als Blanke ben ik dus echt wel benadeeld toen ik hier net kwam wonen in deze buurt.
Je valt hier nogal op als bleekscheet zeg maar.
En daar werd ik op nagekeken ook, heb de gekste dingen meegemaakt die echt wel gingen om racisme en discriminatie. Dus uhm...iedereen kan het overkomen ;)
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 03-10-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:16

xxCYNNxx schreef:

Dus eigenlijk zijn de smurfen van origine homo. Dat is pas racisme.

HO! Stop, wacht bokkers.. sarcasme.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:18

Baby Smurf..wie is je papa? xD

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:20

YamaSaki schreef:
Wauw _O-
Who's next...Dommel, BoesBoes, Alfred J.Kwak, Snorkels, Barbapapa, De Fabeltjeskrant? :roll:

Oh en als Blanke ben ik dus echt wel benadeeld toen ik hier net kwam wonen in deze buurt.
Je valt hier nogal op als bleekscheet zeg maar.
En daar werd ik op nagekeken ook, heb de gekste dingen meegemaakt die echt wel gingen om racisme en discriminatie. Dus uhm...iedereen kan het overkomen ;)

http://feminspire.com/why-reverse-racism-isnt-real/

Citaat:
When white people complain about experiencing reverse racism, what they’re really complaining about is losing out on or being denied their already existing privileges. And while it may feel bad to realize your privilege is crumbling and the things you’ve taken for granted can be taken away from you, it is unfair, untrue, and disingenuous to call that experience reverse racism.