'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slagchoco_91

'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 20:57

Ik kon dit onderwerp niet vinden in de zoekfunctie en ik weet ook niet of hij hier goed staat
ik verbaas mij nogal over dit artikel:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kind ... ing__.html

Wat vind de rest van bokt hier nou van? Ben ik de enige die dit veel te ver vind gaan?
Verkeerd toegepast geloof ik zeker dat het schade aanricht maar als je het imo correct uitvoert word je er een op een positieve manier groot mee.
Ik hoorde op de tv: 'als je je kind in de hoek zet dan voelt een kind zich slecht en krijgt het een gevoel van ''ik deug niet'' ' maar als je na de time out een kind nou uitlegt waarom hij daar zat heeft het een hele andere uitwerking lijkt me. Je zegt toch nooit zoiets van 'jij zat hier omdat je slecht bent' maar eerder 'jij zat hier omdat je je slecht heb gedragen'

Alsof we zitten te wachten op een nog softere opvoeding |o Ik kreeg ook wel eens een figuurlijke trap onder m'n kont en dat heeft mij zeker ook in positieve zin gevormd. Dieren doen het ook waarom mensen niet?

brand los zou ik zeggen!

Nayomie

Re: 'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:01

Mishandeling, het is maar net waar je de lijn trekt, maar ik snap ondertussen soms het asociale gedrag wel van de kinderen van tegenwoordig. Als je niet duidelijk bent, zullen zij er niks van leren. Praten is tegen kinderen zinloos. Die hebben dat begrip nog niet.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:01

Softer hoeft het toch niet, dat je je kinderen niet slaan mag vind ik niet meer dan normaal, want slaan doe je eigenlijk zoiezo niet. Maar in de hoek staan om even 'je zonden te overdenken' vind ik nou geen mishandeling. Als je vervolgens je kind(eren) maar duidelijk maakt waarom hij/zij in de hoek stond. Namelijk dat je iets hebt gedaan wat niet door de beugel kan, niet omdat jij als kind niet deugt. Foutjes horen nou eenmaal bij opgroeien, maar dan is het de taak aan de ouders om duidelijk te maken dat dat niet mag. Een 'time-out' in de hoek vind ik daar prima geschikt voor.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:03

Ik vond het verschrikkelijk om in de hoek te moeten staan! Maar echt mishandeling... ben je mal! Je moet er geen 4 uur staan natuurlijk maar 15 minuten in de hoek staan is vaak voldoende om je duidelijk te maken als ouder of als meester/juf

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:05

Bij mij gingen ze in de hal en mochten ze terug komen als ze normaal konden gedragen, meestal zette ik de beide of alle drie de ruziemakers er neer. Waren ze het al heel snel met elkaar eens.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:06

Pedagogen durven al eens vergeten dat ouders ook een beetje op mensen lijken, net zoals kinderen trouwens 8)7

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:06

Straks zijn er nog meer psychopaten om dat ze niet aangepakt zijn vroeger +:)+
Ik heb vroeger een paar flinke trappen onder mijn kont gehad en ik blijf er bij, als ze dat niet hadden gedaan was ik een klote kind geweest :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:10

KellyDV schreef:
Straks zijn er nog meer psychopaten om dat ze niet aangepakt zijn vroeger +:)+
Ik heb vroeger een paar flinke trappen onder mijn kont gehad en ik blijf er bij, als ze dat niet hadden gedaan was ik een klote kind geweest :)

Nou nou nou.... Wat een taal gebruik :D waarschijnlijk toch niet voldoende trappen gehad :+

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:13

Ik werd vroeger wel eens in de hoek gezet, naderant werd er altijd gevragen of ik wist waarom en waarom dat ik dat deed. Heeft me zeker wel goed gedaan. Denk zelfs als dit niet zo was gebeurd dat ik een uit te hand gelopen tiener was geworden ofzo die echt scheit aan mijn ouders zou hebben, terwijl ik dat helemaal niet heb gehad

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:14

Liever kind even uit het zicht om beide af te koelen dan slaan.

Het waarom van regels uitleggen aan een kind heeft zeker een plek, maar het niet volgen van de regels heeft consequenties. Zonder consequenties hebben regels geen enkel nut.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:15

Achja, wat boeit het.
Als ik wat doe wat niet door de beugel kan krijg ik een letterlijke trap onder mijn kont en word ik aan mijn armen naar mijn kamer gesleept as het heel erg is.

En eerlijk is eerlijk, dan doe je het geen 2 keer meer. :=
Ik vind het eigenlijk beter als: volgende keer neit meer doen hé?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:15

Je kind slaan of verbaal mishandelen is echt verkeerd maar nee, in een hoekje zetten of echt even disciplineren moet juist. Ik zie dat vooral bij de leeftijdsgenoten van mijn zus (30+) waarbij ze denken dat kinderen volwassenen zijn... :? Nee, zuslief dat zijn jouw kinderen niet en als jouw kinderen van 4 en 2 ronduit brutaal zijn, dan is op een lief toontje zeggen dat dat mama boos maakt, echt niet indrukwekkend. Ik vind echt dat huidige ouders met jonge kinderen te soft zijn.

Als mij neefje en nichtje bij mij zijn weten ze dat ik wel flink boos word als er vervelend gedaan wordt en ze zijn vrijwel altijd poeslief bij mij. Geen gezeur en geen grote mond.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:16

Ik vind dat de padagogische schop onder de hol moet kunnen.
Kind bv. zonder eten naar bed sturen vind ik mishandeling.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

Ja op een kind alleen maar positieve bekrachtiging toepassen en het negatieve negeren is ook niet alles.

Iedereen kan wel met allerlei theorieën aankomen met wat wel en niet goed is maar uiteindelijk is iedere ouder en ieder kind anders. Iemand die niet consequent is met het in de hoek zetten, of er op een andere manier niet goed mee om gaat kan ik me voorstellen dat een kind daar ook niets van leert.

Je moet gewoon een manier vinden die je goed kunt uitvoeren en waar je kind van leert. Bij de een is dat in de hoek zetten, en bij de ander is dat alleen positieve bekrachtiging/belonen voor het goede en het foute negeren. En bij de ander iets anders.

Ik denk ook dat als je echt, echt niet meer weet wat je moet doen en je bent zwaar gefrustreerd, dat je in jullie eigen belang sowieso het best even kunt scheiden voordat je verkeerd reageert.

En idd, consequenties vind ik ook belangrijk, anders ben je grenzeloos.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 02-10-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:17

Als ik lees wat sommige hier mishandeling vinden... := Oei
Zal wel cultuurverschil zijn.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:19

MarlindeRooz schreef:
Als ik lees wat sommige hier mishandeling vinden... := Oei
Zal wel cultuurverschil zijn.

Inderdaad :Y)

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:20

slagchoco_91 schreef:
Ik hoorde op de tv: 'als je je kind in de hoek zet dan voelt een kind zich slecht en krijgt het een gevoel van ''ik deug niet'' ' maar als je na de time out een kind nou uitlegt waarom hij daar zat heeft het een hele andere uitwerking lijkt me. Je zegt toch nooit zoiets van 'jij zat hier omdat je slecht bent' maar eerder 'jij zat hier omdat je je slecht heb gedragen'

Inderdaad, als je maar duidelijk maakt dat je het gedrag van het kind afkeurt en niet het kind op zich. Dan is er zeker niks mis met een kind een time-out geven of in de hoek zetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:21

Ik moest altijd op de trap zitten, trap en klap heb ik ook gehad, zonder eten naar bed ook, pollepel ook... :=
Ben het er niet mee eens hoor maar goed.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:23

MarlindeRooz schreef:
Ik moest altijd op de trap zitten, trap en klap heb ik ook gehad, zonder eten naar bed ook, pollepel ook... :=
Ben het er niet mee eens hoor maar goed.

Haha ik ook.
Ik ben nadat ik vele genoept had zelfs met een riem aan de stoel vastgebonden.
En ik moest vastgebonden blijven tot ik mijn avondeten ophad (dat ik niet meer opkreeg door al het snoep)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:25

Een time-out plek vind ik juist goed.
Even afkoelen en nadenken. Daarna korte uitleg waarom en wat je nu verwacht. En weer een nieuwe kans.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:25

Amai, mijn arme kindertjes ...
Wat heb ik hun vroeger toch mishandeld !!!
Ze stonden regelmatig in de hoek !
Hopelijk hebben ze er geen trauma aan overgehouden. 8)7

Hoever kun je gaan om zoiets mishandeling te vinden.
Ik vind wel dat je het moet aanpassen aan de leeftijd van het kind.
1 min per jaar dat het kind is, is ruim voldoende om even een time out te geven.
Kleuter van 5 jaar die 5 min in een hoek moet staan, verveeld zich echt al stierlijk na 5 min.
Heeft het zin om zo'n kindje een uur te laten staan ? In mijn ogen niet, maar meningen kunnen natuurlijk verschillen.
Na de mishandeling (lees : in de hoek staan) vroeg ik wel altijd aan mijn kinderen waarom ze dat hadden moeten doen. Kwestie om te kijken of de boodschap aangekomen was.
En dan liet ik ook blijken dat de straf voorbij was en daarmee ook mijn reden tot boos zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:26

Ouders figuurlijke schop onder de kont, worden ze ook niet slechter van, hebben ze misschien een keer door dat opvoeden met alleen maar positieve bekrachtiging niet werkt.
Kinderen in de hoek mishandeling, pffftttt. Gewoon doen, daarna uitleggen, klaar.
Nee je moet ze een aai over de bol geven als ze in de supermarkt de boel op stelten zetten of
in huis iets doen wat overduidelijk tegen de afspraken is, dat werkt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:27

Niniane schreef:
Je kind slaan of verbaal mishandelen is echt verkeerd maar nee, in een hoekje zetten of echt even disciplineren moet juist. Ik zie dat vooral bij de leeftijdsgenoten van mijn zus (30+) waarbij ze denken dat kinderen volwassenen zijn... :? Nee, zuslief dat zijn jouw kinderen niet en als jouw kinderen van 4 en 2 ronduit brutaal zijn, dan is op een lief toontje zeggen dat dat mama boos maakt, echt niet indrukwekkend. Ik vind echt dat huidige ouders met jonge kinderen te soft zijn.

Als mij neefje en nichtje bij mij zijn weten ze dat ik wel flink boos word als er vervelend gedaan wordt en ze zijn vrijwel altijd poeslief bij mij. Geen gezeur en geen grote mond.

persoonlijk had ik liever een draai om mijn oren (gematigd) dan in een hoek geplaatst worden hoor..
voor mij als klein kind ervaarde ik dat meer als mishandeling dan een snelle gematigde correctie.

een tik voor de kont, gematigde.. of een draai om de oren, gematigd.. doet heel kort even scherp zeer en daarna is de lei schoon en kun je verder.. time out was in mijn ogen maar rekken van de zaak en daarna nog een preek aanhoren ook.. in de tijd van de timeout had ik inmiddels allang verzonnen wat mama wilde horen en ondertussen zat ik mij alleen maar spinnijdig te maken over de tijd die ik er nog moest blijven.. werkte dus averechts bij mij persoonlijk.

heb het niet over een pak rammel, maar om een korte gematigde correctie.

Cemlys

beaversrun schreef:
Ik vind dat de padagogische schop onder de hol moet kunnen.
Kind bv. zonder eten naar bed sturen vind ik mishandeling.

Gaan ze ook niet dood van :') mishandeling is iets heel anders, als ik zie hoe sommige kinderen zich ih openbaar gedragen, dan mogen ze best eens op hun plek gezet worden

Poiuytrewq

Puck94 schreef:
Inderdaad, als je maar duidelijk maakt dat je het gedrag van het kind afkeurt en niet het kind op zich. Dan is er zeker niks mis met een kind een time-out geven of in de hoek zetten.

Ik heb liever dat ze zelf de fout erkent ipv dat ik het uit moet leggen.
(Wat ik wel wil doen als t ze t echt niet snapt)

Heb zelf ook een paar bitchslaps gehad. Haha. Tik op mn billen. Niet hard maar wel oprecht :+ ... ik weet niet meer hoe oud ik was, iig ver voor mijn puberteit want ik was raar gedrag gauw afgeleerd.
Ik dacht vroeger dat het grappig was om papa tussen zijn benen te schoppen en dat soort dingen. Hij vond het mindee grappig (mijn broer vond het wel grappig .. om te zien) :+