Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaike_Melis schreef:Ik ben gelovig maar ik vind het een vrij lastige kwestie. Toch ben ik in de meeste gevallen tegen. Vooral bij mensen die het leven niet meer zien zitten en vrijwillige euthanasie aanvragen. Waarom iemand laten euthanaseren terwijl iemand die kanker heeft er zo tegen heeft gevecht om te blijven leven, die er graag nog was geweest. Echter vind ik wel dat als je als oudere zo ziek bent en echt niet meer wil dan kan het overwogen worden. Maar als God je leven heeft gegeven dan moet je daar dankbaar voor zijn. Mijn opa was heel erg ziek maar bad ook elke dag tot God. Omdat ik in de meeste gevallen tegen ben stem ik ook voor tegen.
Maaike_Melis schreef:Ik ben gelovig maar ik vind het een vrij lastige kwestie. Toch ben ik in de meeste gevallen tegen. Vooral bij mensen die het leven niet meer zien zitten en vrijwillige euthanasie aanvragen. Waarom iemand laten euthanaseren terwijl iemand die kanker heeft er zo tegen heeft gevecht om te blijven leven, die er graag nog was geweest. Echter vind ik wel dat als je als oudere zo ziek bent en echt niet meer wil dan kan het overwogen worden. Maar als God je leven heeft gegeven dan moet je daar dankbaar voor zijn. Mijn opa was heel erg ziek maar bad ook elke dag tot God. Omdat ik in de meeste gevallen tegen ben stem ik ook voor tegen.
meisje2000 schreef:In sommige gevallen ben ik voor, bijv als een oudere zo ziek is en heel veel pijn heeft en zelf de wil niet meer heeft om te leven en zelf ook al weet dat hij of zij binnenkort toch zal sterven. Wie zijn wij dan om ze te laten lijden terwijl ze zelf al zo graag willen gaan om de pijn kwijt te zijn. In dat sort gevallen ben ik echt voor (dit geld ook voor kinderen als er geen hoop meer voor ze is)
Willen ze uit het leven stappen omdat ze er geen zin meer in hebben maar wel gezond zijn dan ben ik tegen.
Dus bij mij is het eigenlijk als het echt niet meer kan dan ben ik een voorstander.
SaskiaKa schreef:Ik begrijp de redenatie "het is Gods wil" nooit zo... Is het dan ook Gods wil om iemand ondraaglijk te laten lijden? En wiens wil was het dan dat een euthanasiemiddel werd uitgevonden?
God creëert een prachtige ziekte en dan komt die verrekte duivel met een medicijn...