Monstertruck in publiek Haaksbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 17:31

http://m.nrc.nl/nieuws/2014/09/28/monst ... aksbergen/

FILMPJES IN LINK ZIJN SCHOKKEND
Citaat:
Een monstertruck is op het publiek in gereden tijdens het evenement Auto Motor Sportief in Haaksbergen. Er zijn twee kinderen omgekomen. Dat heeft de burgemeester van Haaksbergen bevestigd tegenover de NOS.

De hulpverleningstroepen hebben GRIP 3 afgekondigd, wat betekent dat er sprake is van een gemeentelijke ramp. Er zijn brandweerauto’s, ambulances en traumahelikopters ingezet. Ook uit Duitsland werd een traumahelikopter te hulp geroepen.

Omstanders spreken van veertig gewonden.

Ik tril als een rietje. Stap net van mn paard af en mijn vriend verteld me dit. Heb filmpjes gezien en het geschreeuw gaat door merg en been.. Moet zelf bijna huilen.. Bah wat voel ik me ziek, terwijl ik niet eens weet of ik wel iemand ken die er was..

Onbegrijpelijk.. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en hun familie, bah ;(

Blue_Eyes

Re: Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:33

Afschuwelijk is het. Wat een drama...

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:33

Ik zag het ook, ik ga naar school in Haaksbergen en dit greep me echt ontzettend aan...
Ook mijn gedachten gaan uit naar betrokken familie en slachtoffers

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:34

Mensen worden boos op de organisatie terwijl ik mij afvraag of het geen fout is van de bestuurder?

Onderzoek gaat uitwijzen maar mijn God, wat een ellende :(

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:35

Wat een vreselijk drama ... Ik ben er stil van.
2 kindjes overleden... ;(

Sorry, lees nu andere informatie. NOS heeft het aangepast. Excuses.
Laatst bijgewerkt door Robin op 28-09-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:35

Ik zag het net.. Pfoe dat gegil gaat door merg en been.

Nou ik geef de organisatie nu ook al een beetje de schuld hoor. Enkel afgeschermd met een klein hekje? Weet je in wat voor arena's ze normaal gesproken monster truck shows houden? Het is niet vor niks dat daar beton omheen staat en het publiek hoger zit. Echt debiel dat ze dit hebben gedaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:36

Robin schreef:
Wat een vreselijk drama ... Ik ben er stil van.
2 kindjes overleden... ;(

3 doden nu zegt mijn broertje die in tegenstelling tot mij Twitter heeft

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:36

Ohh wat vreselijk. ;(
Mijn gedachten zijn bij alle betrokkenen.

Je denkt gewoon naar een leuk evenement te gaan en dan is het gewoon in 1 keer voorbij.
Ik heb ook heel veel medelijden met de bestuurder van de truck. Dit gaat nooit meer van je netvlies af. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:37

eenitraM schreef:
Mensen worden boos op de organisatie terwijl ik mij afvraag of het geen fout is van de bestuurder?

Organisatie is zeker in fout! Heel kleine opstelling en dranghekkens. Dat doe je niet als het over dergelijke wagens gaat. Je ziet, bij het minste stuurfoutje gaat het grondig fout. Zoiets doe je op een groot veld met veel ruimte. Hier is het vaak in het sportpaleis. Niet direct heel veel ruimte maar wel veilig. Stuurfout = tegen de wand en niet het publiek in.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:38

Volgens Twitter 8 doden waarvan 5 kinderen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:38

DeMolenhoek schreef:
eenitraM schreef:

Organisatie is zeker in fout! Heel kleine opstelling en dranghekkens. Dat doe je niet als het over dergelijke wagens gaat. Je ziet, bij het minste stuurfoutje gaat het grondig fout. Zoiets doe je op een groot veld met veel ruimte. Hier is het vaak in het sportpaleis. Niet direct heel veel ruimte maar wel veilig. Stuurfout = tegen de wand en niet het publiek in.

Jeetje.

De bestuurder vloog uit de bocht. Dat is toch niet de schuld van de organisatie dat de bestuurder een Stuur fout maakt!?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:39

Filmpje net gezien, wat een drama. Het lijkt alsof de truckchauffeur helemaal geen goed zicht heeft van uit die hoogte. Hij rijd gewoon met dezelfde snelheid de bocht om en zo het publiek in.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:40

DeMolenhoek schreef:
eenitraM schreef:

Ik vind het inderdaad ook een te kleine ruimte voor dit soort acties. Maar is een bestuurder daar dan niet bij? Die weet toch wat voor ruimte hij nodig heeft. Die had eigenlijk helemaal niet moeten beginnen. Hij weet hoe zown ding werkt en heeft in mijn ogen dan ook een stukje verantwoordelijkheid voor de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Filmpje gezien, heel erg naar voor de betrokkenen.. R.I.P.

Vind de omgeving ook helemaal niet geschikt, jeetje -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:42

eenitraM schreef:
DeMolenhoek schreef:

Jeetje.

De bestuurder vloog uit de bocht. Dat is toch niet de schuld van de organisatie dat de bestuurder een Stuur fout maakt!?!

En waar denk je dat te lezen? Ik zeg dat de ruimte veel te klein is waardoor het bij een stuurfout direct grondig mis gaat. Nergens lees je dat de stuurfout de schuld is van de organisatie. Wel dat het direct zo ernstige gevolgen heeft. Accommodatie is helemaal niet geschikt voor zoiets.

Lezen is een kunst.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:43

eenitraM schreef:
DeMolenhoek schreef:

Jeetje.

Er moet toch voldoende bescherming zijn zodat er bij fouten, die altijd gemaakt kunnen worden en helemaal bij zoiets, je publiek voldoende beschermt wordt!

Weer een vrselijke gebeurtenis die niet had hoeven plaatsvinden met een beetje nadenken :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:44

Is het nou werkelijk nodig om met vingers te gaan wijzen?

Het is nog maar net gebeurd, mensen zijn overleden.

Wat is er mis mee om je medeleven gewoon te betuigen en deze discussie over wie er schuld heeft te laten voor wat het is?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 17:44

Oh bah ik ben net thuis en ik zie mama, kon het even niet droog houden.. Heb ook het gevoel dat ik moet kotsen.. Dit grijpt me zó aan. Mijn broertjes zitten hier blij op de bank en vinden dat soort dingen 'cool en vet', bah bah hoe erg is dit..

Als je ziet wat een belachelijk klein terrein en korte bocht die de truck nu moest maken. Dat kán gewoon niet goed gaan..

Oooh :r

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:45

las het op nu.nl
verschrikkelijk drama! heel veel sterkte voor de betrokkenen.
Hoorde zojuist op de radio dat ze er nog 9 aan het reanimeren zijn/waren.
Dit gaat zeker nog een heel lang staartje krijgen!

Thesserd

Organisatie had misschien meer aan de veiligheid moeten denken inderdaad, maar dat is indirect. Direct is het volgens mij de fout van de bestuurder, maar ik vind het altijd wat lastig om daar alsmaar over door te gaan. Ik denk heel eerlijk gezegd dat deze meneer het met zich zelf al moeilijk genoeg heeft. Als je zo even 8 mensen dood rijdt op een dag (stond op twitter, inmiddels 8) -O- En uiteraard een ramp voor de familieleden/bekenden van de slachtoffers... Echt verschrikkelijk.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 28-09-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

DewiRox

Ik vind niet dat men nu al kan oordelen over de bestuurder, die heeft zojuist iets verschrikkelijks meegemaakt wat hem altijd bij zou blijven dan wel niet zijn leven zou overheersen.

Tuurlijk had hij misschien moeten bedenken om dit niet te doen onder deze omstandigheden, maar je wordt hiervoor gevraagd en misschien heeft is het al 9x wel goed gegaan.

Wie weet was er wel een defect in de auto, bleef het gas hangen, iets met de rem?

Men weet het niet. Verschrikkelijk is het zeker, maar laat je alsjeblieft niet zo uit over de bestuurder. Je kan je niet voorstellen hoe die zich nu zal voelen. Voor hem is het net zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:46

Nanne schreef:
Is het nou werkelijk nodig om met vingers te gaan wijzen?

Het is nog maar net gebeurd, mensen zijn overleden.

Wat is er mis mee om je medeleven gewoon te betuigen en deze discussie over wie er schuld heeft te laten voor wat het is?

Nee, ik antwoorde op een vraag. En dat is niet met de vinger wijzen, dat is een feit vast stellen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:46

Op facebook word gezegd dat het gas bleef hangen... Dus misschien is het een goed idee om niet te gaan wijzen wie hier schuldig is, voor blijkt dat dit gebeurd is door iets waar de bestuurder niks aan kan doen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:48

Jeetje, wat erg, ik kreeg een melding van de NOS..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:50

Ik vind dat toch wel zo naar, het is net gebeurd en dan durven mensen al zo te oordelen over de bestuurder, dat het zijn fout is. Dat zoiets al in je op komt om te bedenken en laat staan dat dan nog op internet durven te schrijven.. Er zijn hier een heleboel mensen 'fout', maar omdat hij reed is het lekker makkelijk om naar hem te wijzen.