World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLoveyouxx

World war 3?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 17:48

He bokkers,

ik zou het graag met jullie willen hebben over de vermoedelijk verwachtte derde wereldoorlog.

Ik ben een 13-jarige (bijna 14) 2 HAVO leerling. Ik ben erg geíntresseerd in de maatschappij. Hier wil ik later ook mijn beroep van maken. Ik maak vaak presentaties over de maatschappij en voer projecten uit. Meestal zijn deze van school. Ik kijk daarom ook vaak het nieuws,krant etc.
De laatste tijd hoor ik veel van radicale moslims als de gebeurtenissen met IS. Maar ook bijvoorbeeld het geruzie in Palestina/Israël. De discussie over MH17 en nu ook nog het Verenigd Koninkrijk en Schotland (wat nog vrij onschuldig lijkt) en niet te vergeten de zwarte pieten discussie.
En dan gaatt Amerika zich nog overal mee bemoeien.
Ik ben echt bang voor een oorlog. Maar ook voor mijn toekomst. Stel nou dat de oorlog weer 5 jaar duurt, en er weer rassen en (invalide, stoornissen)-mensen worden vervolgd.
Hoe kunnen we dat dan weer opbouwen?!
ik bedoel, met die wapens die ze op vandaag hebben. Iedereen wil de macht.

Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 27-09-14 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit titel gehaald.

MarlindeRooz

Re: WORLD WAR 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:50

Ik denk dat mijn generatie nog wel een grote oorlog mee maakt ja, of Nederland er bij betrokken zal zijn weet ik niet.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 17:54

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat mijn generatie nog wel een grote oorlog mee maakt ja, of Nederland er bij betrokken zal zijn weet ik niet.

Dat mag ik hopen. Maar ik las iets van dat IS een bedreiging werd voor Nederland (heb het niet gelezen alleen de titel, ik was even met iets bezig)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:56

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, uiteindelijk.....

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 17:56

UhNee schreef:

En waarom denk je dat dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:57

iedere generatie kent dezelfde angst en in ieder tijdvak zijn er verschillende gevaren die aanleiding zouden kunnen zijn van een op handen zijnde derde wereld oorlog..

sterker nog, velen uit mijn generatie vinden dat de iraq oorlog feitelijk als derde wereldoorlog kon worden aangemerkt omdat zoveel landen zich hiermee bemoeiden en er belangen bij hadden..

er was toen ook sprake van terreurdreiging in Nederland en de mogelijkheid dat Sadams lange arm tot Nederland zou reiken..

net daarvoor was de bijlmerramp gebeurd, want ons op school en bij de kinderen thuis er nogmaals op wees hoe snel dingen voorbij kunnen zijn.. enkelen van ons woonden exact onder de bocht die het vliegtuig heeft beschreven.. anderen onder de bocht die een vliegtuig in nood hoort te beschrijven.. en weer anderen zouden fiks de pineut zijn als er een bommetje of wat op schiphol gemikt zou worden. Tesamen met het ontploffen van een chemische fabriek waarbij het dorp van onze school hermetisch werd afgesloten bracht dat aardig wat discussies op tafel.

Jaren voor mijn geboorte is er een gijzelingsactie met een terrostische achtergrond geweest in Nederland.. de foto waarop de tank met zijn loop op schiphol gericht op ons erf stond heeft jarenlang bij ons aan de muur gehangen.

ik denk dat je je niet door angst moet laten leiden.. zelfs niet als iets 'dichtbij' gebeurd. Als je je leven in angst leeft, dan leef je feitelijk niet.. zelfs als er ooit iets zou gebeuren en je zou zeggen 'zie je wel, mijn angst was terrecht'.. dan heb jij tot die dag met samengeknepen billen geleefd en na die dag ook net als iedereen.. terwijl anderen zich tot die dag aan het leven hebben kunnen laven.

geen angst is zo benauwend als angst voor het onbekende (dat mogelijk ooit zal komen) of angst voor de toekomst waarover geen zekerheid is..

geniet van iedere dag die je wel hebt en je haalt meer uit je leven.

---

edit..

de vraag is ook of er wel een 'derde wereldoorlog' komt..
de naam wereldoorlog was vooral omdat het een totale oorlog was en beiden dicht opeen zaten (weet ik niet zeker)..
beide oorlogen waren een totale oorlog.. dat wil zeggen dat ook burgerdoeleinden legitieme doelwitten werden en niet alleen legers maar complete maatschappijen meevochten..

deze kenmerken worden gedeeld door meer oorlogen.. waaronder ook de Iraq oorlog..deze heeft echter niet de naam Wereldoorlog gehad..

ik ben geen geschiedenis deskundige, dus ik weet ook niet exact waarom die twee wel wereldoorlogen hebben geheten.. misschien omdat het een van de eerste waren die door de halve wereld werden uitgevochten en niet alleen slachtofferlanden en omringende landen? dat was toen wellicht zo nieuw dat het de naam Wereldoorlog heeft gekregen in de geschiedenis.. Nu is het heel normaal dat ieder land in de wereld zijn poot tegen iets optilt en er ook zijn spreekwoordelijke plasje op wil deponeren..

misschien komt er uberhaupt dus geen derde wereldoorlog.. Ik denk dat de situatie in Iraq, Iran en Kuweit daar misschien net zo'n impact heeft gehad (ik weet het niet, ik kan dat niet invoelen).. wij hebben het alleen minder gevoeld omdat onze mensen 'overzee' aan het werk waren en niet op eigen grondgebied.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-09-14 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:03

elenaMM77 schreef:
iedere generatie kent dezelfde angst en in ieder tijdvak zijn er verschillende gevaren die aanleiding zouden kunnen zijn van een op handen zijnde derde wereld oorlog..

sterker nog, velen uit mijn generatie vinden dat de iraq oorlog feitelijk als derde wereldoorlog kon worden aangemerkt omdat zoveel landen zich hiermee bemoeiden en er belangen bij hadden..

er was toen ook sprake van terreurdreiging in Nederland en de mogelijkheid dat Sadams lange arm tot Nederland zou reiken..

net daarvoor was de bijlmerramp gebeurd, want ons op school en bij de kinderen thuis er nogmaals op wees hoe snel dingen voorbij kunnen zijn.. enkelen van ons woonden exact onder de bocht die het vliegtuig heeft beschreven.. anderen onder de bocht die een vliegtuig in nood hoort te beschrijven.. en weer anderen zouden fiks de pineut zijn als er een bommetje of wat op schiphol gemikt zou worden. Tesamen met het ontploffen van een chemische fabriek waarbij het dorp van onze school hermetisch werd afgesloten bracht dat aardig wat discussies op tafel.

Jaren voor mijn geboorte is er een gijzelingsactie met een terrostische achtergrond geweest in Nederland.. de foto waarop de tank met zijn loop op schiphol gericht op ons erf stond heeft jarenlang bij ons aan de muur gehangen.

ik denk dat je je niet door angst moet laten leiden.. zelfs niet als iets 'dichtbij' gebeurd. Als je je leven in angst leeft, dan leef je feitelijk niet.. zelfs als er ooit iets zou gebeuren en je zou zeggen 'zie je wel, mijn angst was terrecht'.. dan heb jij tot die dag met samengeknepen billen geleefd en na die dag ook net als iedereen.. terwijl anderen zich tot die dag aan het leven hebben kunnen laven.

geen angst is zo benauwend als angst voor het onbekende (dat mogelijk ooit zal komen) of angst voor de toekomst waarover geen zekerheid is..

geniet van iedere dag die je wel hebt en je haalt meer uit je leven.

Dat is een mooi bericht. Die zal ik zeker onthouden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:09

als IS of Rusland komt binnenvallen hebben we wel een probleem idd. dan komt Amerika vast wel even helpen. als het andersom is. tja, hebben wij er denk ik geen last van :j :')
UhNee schreef:

en als het niet meevalt krijg ik van jou een miljoen? <<) (nee grapje)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:12

EvaLoveyouxx schreef:
Dat is een mooi bericht. Die zal ik zeker onthouden.

graag gedaan.. ik geef het ook maar 'slechts door'.. zo hebben ze ons toendertijd gerustgesteld, want we stonden best op onze achterste benen als onderbouwleerlingen terwijl er zoveel dichtbij leek te gebeuren..

maar ik ben het nooit meer vergeten en het helpt om 'angst' op afstand te houden..

angst is zo'n nutteloze energie verslinder.. met goede reden biologisch ingebouwd zodat je op de vlucht kunt slaan voor dreigend gevaar, maar ons systeem slaat een beetje door soms (zie alle fobiën).. angst is goed als je op de spoorrails staat en naar een aankomende trein staat te loeren.. het zorgt ervoor dat je op tijd wegspringt :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:14

maar elenaMM77 misschien komt er wel een derde WO. en dan zitten wij hier zonder echt goede wapens.......
maar ja je moet er ook niet echt over nadenken, ik vind dat je gewoon altijd moet genieten van het leven

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:14

Niet bang voor worden, als t gebeurt dan gebeurt t. Dat zien we dan wel weer... Denk er niet al te veel overna. Kijk, er bewust van zijn en er overna denken is zeker goed. Maar ik lees zo vaak 'ik ben echt bang voor een 3e WO'. Niet bang voor zijn! Heeft geen enkele zin om daar een angst voor te gaan ontwikkelen. Geniet van t leven eb maak je niet al te veel zorgen over dingen die KUNNEN gaan gebeuren. Denk er over na, wees er bewust van. Meer niet.

ALS er wel een 3e WO gaat komen, en rusland (en de vs) zijn er bij betrokken, zie ik t nog best voor ne dat de mebsheid uitgeroeid wordt. Of een groot gebied op de wereld.. Met al die kernwapens van tegewoordig. Maargoed, dat is ook weer een kans (een kleine kans :D)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:26

Xfjord schreef:
als IS of Rusland komt binnenvallen hebben we wel een probleem idd. dan komt Amerika vast wel even helpen. als het andersom is. tja, hebben wij er denk ik geen last van :j :')
UhNee schreef:

en als het niet meevalt krijg ik van jou een miljoen? <<) (nee grapje)

mocht rusland binnen vallen, zullen we Rusisch leren over 250 jaar op school en wellicht zullen ze dan denken.. wat een klootjes volk waren die hollanders toch en wat marcheerden we daar gemakkelijk binnen.. Het is niet leuk om het zelf mee te maken maar vanaf de 3e tot 4e generatie zal niemand er meer om malen dat ze hun voorouders ooit een andere regering hadden en een andere nationaliteit. Nederland (of beter de lage landen) was ooit alleen maar een geografische aanduiding op Duitse taalgrond.. pas na de 80 jarige oorlog is Nederland gevormd.. ik denk dat niemand er nog last van heeft dat we geen Duitsers zijn geworden maar een volkje zonder etnische achtergrond

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:29

ben toch liever duitsland geweest denk ik haha :o :=
maar Rusland? echt niet. snap geen bal van die taal :j
denk dat ik maar een cursus russisch ga volgen :')
Laatst bijgewerkt door Vero op 18-09-14 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:31

Xfjord schreef:
maar elenaMM77 misschien komt er wel een derde WO. en dan zitten wij hier zonder echt goede wapens.......
maar ja je moet er ook niet echt over nadenken, ik vind dat je gewoon altijd moet genieten van het leven

dan zeg ik maar zo..

met weinig wapens zal er dan ook weinig bloedvergieten zijn.. en als het niet om een etnische zuivering gaat dan leven we dus feitelijk gewoon voort met een nieuwe nationaliteit en een nieuwe 1e taal op school en spreken we allemaal als tweede taal Nederlands

IN de tweede wereldoorlog was ons leger ook maar een bijeengeraapt zooitje ongeregeld hoor.. het was niet voor niets dat de volle strijd maar enige dagen geduurd heeft. niet alleen was het leger veel te licht en te licht bewapened.. Meneer de leraar op de middelbare school werd tot officier benoemd in het leger als hij werd opgeroepen, simpel weg vanwege zijn opleiding. iemand met leerling kapiteins papieren werd in de landmacht ingezet omdat zijn niveau te hoog was om als matroos bij de marine te dienen maar niet hoog genoeg om kapitein of officieer op zee te zijn.. het was een zooitje.. slechts op enkele plaatsen heeft men alles geprobeerd om nog iets uit te richten.. Maar omdat we ervan uit gingen dat we toch wel weer neutraal zouden blijven, heeft het geen schijn van kans gehad

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:33

Xfjord schreef:
ben toch liever duitsland geweest denk ik haha :o :=
maar Rusland? echt niet. snap geen bal van die taal :j
denk dat ik maar een cursus russisch ga volgen :')

ach wij zouden eerste generatie zijn, wij komen nog wel weg met nederlands blijven kleppen ;)
lol, maar die cursus kan geen kwaad hoor..

de betere baantjes kun je meteen krijgen als ze binnenkomen en jij spreekt russisch.. een nieuw tijdelijk bestuur zal beiden moeten kunnen spreken ...

dang goed idee.. ik ga mij gelijk opgeven voor zo'n cursus

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:36

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:43

Hoe meer angst, hoe groter de kans dat er domme dingen gedaan worden. Niet bang zijn dus en blijven nadenken, dat lijkt mij het beste advies :)

Xfjord, wat zouden dan de 'goede' wapens zijn?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:44

Shadow0 schreef:
Hoe meer angst, hoe groter de kans dat er domme dingen gedaan worden. Niet bang zijn dus en blijven nadenken, dat lijkt mij het beste advies :)

Xfjord, wat zouden dan de 'goede' wapens zijn?

ik heb geen idee haha
maar we wouden helmen sturen naar (naam land kwijt)
dus dan neem ik aan dat wij geen super wapens hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:55

Xfjord schreef:

Maar het probleem is dat er geen wapens zijn die ons kunnen redden. De 'beste' wapens zijn al zo geavanceerd dat ze hele steden of meer tegelijk zouden kunnen vernietigen - daar win je geen oorlogen mee, daarmee vernietig je de wereld. Dan heb je dus niks gewonnen...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:59

Shadow0 schreef:
Xfjord schreef:

Maar het probleem is dat er geen wapens zijn die ons kunnen redden. De 'beste' wapens zijn al zo geavanceerd dat ze hele steden of meer tegelijk zouden kunnen vernietigen - daar win je geen oorlogen mee, daarmee vernietig je de wereld. Dan heb je dus niks gewonnen...

o jawel hoor, de mensen die beweren dat de mensheid vergaat door de mensheid :j
nee je hebt wel gelijk ja. maar je kan er weinig aan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:01

Nou ja, je kunt een heel klein beetje bijdragen door niet te vragen om betere wapens maar om betere vrede :) En ik denk echt dat dat uitmaakt, zelfs al is het nog zo klein.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:01

De 3e wereldoorlog is al bezig, we worden onderdrukt zonder dat we het door hebben. Stukje voor stukje nemen ze onze vrijheid af en pas als het te laat is zullen mensen dit in (willen) zien.
In Amerika zijn ze fema kampen (concentratiekampen) aan het bouwen, honderdduizenden plastic lijken kisten staan al klaar net als de giloutines..
Putin wordt zwart gemaakt om zo het volk tegen de verkeerde op te zetten.
Waarom wil Amerika oorlog in Afghanistan, Irak, Iran? Omdat daar veel geld in grond zit.
En laat nou alles om geld draaien.
De media wordt gemanipuleerd en we trappen er in, misschien tijd dat ook Nederland voor zichzelf gaat nadenken...voordat het te laat is.
Laten we onze lessen trekken uit de geschiedenis!

En dan nog Hoe we ziek worden gemaakt door e nummers, toevoegingen, de farmaceutische industrie, luchtvervuiling, chemtrails, gmo en mooie reclames en zogenaamde onderzoeken die zeggen dat het allemaal geen kwaad kan.

Mensen zijn net zo natuurlijk als alle andere dieren en planten, maar op magische wijze kunnen wij al die troep wel verwerken volgens de overheid, bedrijven, artsen en zogenaamde onderzoekers.
think twice!

Regels die nergens op slaan, het aantal armen dat de pan uit rijst, mensen die aan de anti depressieva zitten, zo is de lijst eindeloos en dat allemaal in ons eigen land.

Negatief denken is juist wat ze willen, mensen moeten weer liefdevol, positief, natuurlijk, eerlijk worden en gaan samenwerken als 1. De garden of eden is de plek waar we wonen, maar hel is een sluipmoordenaar en we laten het nog toe ook....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:03

vrede in de zaal! :j

xxStitchxx schreef:
De 3e wereldoorlog is al bezig, we worden onderdrukt zonder dat we het door hebben. Stukje voor stukje nemen ze onze vrijheid af en pas als het te laat is zullen mensen dit in (willen) zien.

huh? waar heb je het over? ik doe alles zoals normaal en er veranderen niet echt wat. de Rusland boycot is wel irritant voor boerderijen enzo maar ik denk dat voor de rest niemand er last van heeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:05

xxstitchxx

ben jij nu een postitieve doomdenker?
of doomdenkende posivist?

je noemt bijna alle negatieve denkbeelden, om vervolgens te spreken over dat je positief moet zijn?

hoe kun je positief in het leven staan als je alles zwart ziet?

ja er draait veel om geld, ja er zijn veel zaken die niet gaan zoals we willen, maar zoals jij het schets vind ik juist iemand die het leven donker inziet en alleen maar doom en onheil ziet.

er is nooit een periode geweest van complete wereld vrede..

zo oud als de mensheid is proberen landen zich te verrijken over anderen en elkaar bang te maken met alles dat tegen god, de natuur, de vrijheid van denken is..

de angst om e nummers bijvoorbeeld is zo van de zotte en toch laten mensen hun leven er compleet door beheersen en vullen de zakken van mensen die 'natuurlijk' voedsel leveren, waar doodleuk ook citroenzuur in zit heeee een e-nummer maar dan zonder het e-nummer te noemen..

door mede te gaan in iedere angstgril die zich voordoet, laat je je leven in plaats van zelf te leven en kritisch na te denken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-09-14 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:08

Ik rorp al 2 3 jaar dat er een 3e wereld oorlog komt en t gaat er steeds meer op lijken dat deze komt
Ik ben er idd ook wel bang voor hoe gaat t eruit zien.
Ik hoop dat t niet in nederland komt. Maar als nederland zich er ook mee gaat bemoeien ja dan hebben we er wel een kans op
We zullen t zien
Ik werd toendertijd voor gek verklaard dat ik dat zei maar we gaan de verkeerde kant op..
En het probleem is wij hebben absoluut geen sterk leger. En met de technieken van tegenwoordig... daar winnen wij niet van
Nederland moet nu slim gaan nadenken en bedenken hoe we mogelijke aanvallen gaan voorkomen
Te beginnen met niet jan en alleman binnen te laten... je ziet dat er ook veel IS aanhangers in nederland wonen
We hebben t niet in de hand op deze manier
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 18-09-14 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt