Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 07:52

Citaat:
Nog nooit bedrogen door je geliefde? Dan mag je je gelukkig prijzen. Slechts één van de twee Nederlanders is trouw aan zijn of haar partner.

Dat blijkt uit een online onderzoek naar vreemdgaan van Psychologie Magazine. Bijna de helft van de mensen zegt ooit in zijn leven bedrogen te zijn door een partner. Een kwart is door zijn huidige partner bedrogen, of vermoedt dat. Ook geeft bijna de helft van de mensen toe dat hij of zij zelf weleens is vreemdgegaan.

Het onderzoek heeft nog een paar opmerkelijke uitkomsten. Zo blijkt dat het vooral mannen zijn die een scheve schaats rijden. Mannen met een relatie kijken ook regelmatig rond op een datingsite.

Maar als partners vreemdgaan, is dat meestal met iemand die ze al kennen. Een vriend of vriendin, een collega of een oude vlam.
En waarom gaat je partner vreemd? Seks blijkt vaak maar een bijzaak. Verliefdheid op een ander is de meest genoemde oorzaak voor ontrouw.

Psychologie magazine/RTL4

:oo Dat is wel heel veel. Ik ben benieuwd hoe groot dit onderzoek is geweest.
Ik ga zelf absoluut niet vreemd (nee, echt niet :') ) en mijn vriend volgens mij ook niet, maar als ik dit onderzoek zo lees kun je daar ook niet van op aan :=
Durven mensen hier toe te geven dat ze vreemd gaan of zijn geweest? Ik zei al tegen mijn vriend: ik ga niet vreemd, dus dan zou jij dat volgens dit onderzoek wel moeten doen :+
Wat denken jullie van dit onderzoek?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-09-14 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:57

Dat is veel :+

Een ex van me heeft me een keer bedrogen, vandaar ex. Mijn man is eigenlijk altijd thuis en ik ook, dus zou het heel knap vinden als hij vreemd zou gaan, dan krijgt hij eerst een lintje vóór de schop :D

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:59

Ik ben twee keer bedrogen en heb een keer bedrogen. Van dat laatste heb ik jaren spijt gehad, ik raakte er iemand door kwijt (heb het opgebiecht).

Met mijn huidige vriend durf ik te zeggen dat hij niet vreemd gaat en ik ook niet. Ik vind vreemdgaan heel erg, het kwetst en dat moet je niet willen doen. Echter vind ik vast zitten in een relatie met iemand waar je niet meer genoeg van houd of niet genoeg jezelf kan zijn ook heel erg. Dat is voor jezelf net zo kwetsend. Jammer alleen dat er veel mensen zijn die dit niet durven of kunnen beseffen tijdens de relatie. Uitvluchten zoeken is wat er dan gebeurd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:59

Eeeeuhhhww... :=

Vertel eens wat nieuws? Deze vrijgezellige dame kan hier best mee inkomen... :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 08:01

eenitraM schreef:
Eeeeuhhhww... :=

Vertel eens wat nieuws? Deze vrijgezellige dame kan hier best mee inkomen... :')

Vertel :+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:04

Als ik het zo lees gaat de helft van de mensen ooit in zijn leven vreemd, dat betekent natuurlijk niet dat je de rest van je leven niet trouw kan zijn.
Ik ben ook wel eens vreemd gegaan toen ik erachter kwam dat mijn ex van meerdere walletjes at.
Bij mijn huidige relatie kan ik me niet voorstellen dat ik vreemd zou gaan en ik zie hem dat ook niet doen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:05

Zelf ben ik ooit 1x vreemd gegaan. Heb gezoend met een ander en dat vervolgens netjes opgebiegd de volgende dag.

Zelf ook wel eens bedrogen door iemand.

Vriendlief is ook wel eens vreemd gegaan met iemand anders. Bij hem was dit ook alleen zoenen. Overigens kende wij elkaar toen nog niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:15

Ooit (15 jaar terug in andere relatie) gezoend met een ander. En in die zelfde relatie ook bedrogen (verder dan zoenen).

Nu in huidige relatie nee niet vreemd gegaan.
En vriendlief (veel van huis lange dagen weg) hij heeft mogelijkheden genoeg maar iemand heeft hem ooit heel veel pijn gedaan door vreemd te gaan en ik denk en hoop dat hij dat niet doet.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:17

In het verre verleden eens een programma gezien van Alberto Stegeman waarin de camera langs alle auto's liep op een homo ontmoetingsplaats. Bijna al die auto's waren voorzien van kinderzitjes. Sindsdien heb ik geen enkele illusie dat er niet volop wordt vreemd gegaan. Je kunt iemand nooit volledig vertrouwen. Je weet alleen van jezelf hoe trouw je bent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:19

Ik las het inderdaad.
Mij verbaast het niet. Ik zie het om me heen zoveel gebeuren en ik krijg best heel veel toenaderingen van getrouwde/bezette mannen dat ik me kan voorstellen dat als ik het al zoveel meemaak, dit uiteraard overal zo wel gebeurt.
Voor mij ook een reden om niet meer aan een relatie te beginnen. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:21

Suzanne F. schreef:
Ik las het inderdaad.
Mij verbaast het niet. Ik zie het om me heen zoveel gebeuren en ik krijg best heel veel toenaderingen van getrouwde/bezette mannen dat ik me kan voorstellen dat als ik het al zoveel meemaak, dit uiteraard overal zo wel gebeurt.
Voor mij ook een reden om niet meer aan een relatie te beginnen. :)

Inderdaad toenadering van mannen die getrouwd zijn, kinderen hebben enz. En je echt proberen over te halen. Zeker als er drank in het spel is. (gelukkig drink ik niks)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:23

friesam schreef:
Inderdaad toenadering van mannen die getrouwd zijn, kinderen hebben enz. En je echt proberen over te halen. Zeker als er drank in het spel is. (gelukkig drink ik niks)

Hier geen drank hoor. Op het werk, op het schoolplein etc.
Gelukkig is het nu rustig maar daar schrok ik toen wel van.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:25

Suzanne F. schreef:
friesam schreef:

Gelukkig is het nu rustig maar daar schrok ik toen wel van.

Of de vrienden van mijn vriend... ;(

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:28

Suzanne F. schreef:

Op het schoolplein zelfs :oo in het kader van 'na schoolse opvang' voor papa. Volgens mij kun je dan ook niet meer op een andere manier naar deze ouders kijken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:31

de helft.... ik vind het wel heel veel hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:32

Ik schrijf maar zo, ik schrijf maar niets _O- _O- _O-

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:33

Tja, als je dit bekijkt op basis van 'ooit' in je leven heb ik bedrogen en ben ik 2 x bedrogen. Overigens allemaal rond mn 15e/16e :+
Zou het percentage onder volwassenen dan ook zo hoog liggen? Kan het me bijna niet voorstellen. Werk in een kantoor met alleen mannen, nooit last van toenaderingen. Ze praten juist trots over hun vrouw of vriendin!
En ook in mn vriendengroep heb ik niet het idee dat er mensen vreemdgaan....
Of ik ben heel naief, of ik ga met 'trouwe' mensen om haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:33

Beb_bokt schreef:
Op het schoolplein zelfs :oo in het kader van 'na schoolse opvang' voor papa. Volgens mij kun je dan ook niet meer op een andere manier naar deze ouders kijken.

Nee, ik kijk nu heel anders naar die vader en het gezin.
Maar goed, toen ik geen interesse had vroeg hij wel of het onder ons kon blijven. Dus ik heb niks gezegd verder. Maar vond het ergens wel sneu voor de moeder.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:36

Suzanne F. schreef:
Beb_bokt schreef:

Maar goed, toen ik geen interesse had vroeg hij wel of het onder ons kon blijven. Dus ik heb niks gezegd verder. Maar vond het ergens wel sneu voor de moeder.

Heel sneu voor de moeder. Je kunt het maar beter weten als je partner vreemd gaat (denk ik) maar het is niet jou verantwoordelijkheid om te vertellen.

8nnemiek

Een onderzoek van second love toevallig? :')
De helft, dat geloof ik echt niet hoor. Zoals er onder jongeren maar wat in het rond gedate wordt kan ik me er nog iets bij voorstellen.. maar als je toch gelukkig getrouwd ben, samenwoont, gezinnetje.. nee, dat zijn er echt niet zo veel, zeker niet de helft.
Vriendlief vertrouw ik ook voor de volle 100%.
De paar mensen díe ik ken die vreemd zijn gegaan, dat was ook wel een beetje te voorspellen van tevoren..

IrishDraught

Suzanne F. schreef:
Beb_bokt schreef:

Wel lef! Geloof niet dat ik dat ooit aan iemand durf te vragen _/-\o_

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:46

8nnemiek schreef:
maar als je toch gelukkig getrouwd ben, samenwoont, gezinnetje.. nee, dat zijn er echt niet zo veel, zeker niet de helft.

volgens mij is dat juist de grootste groep :o als ik om mij heen kijk...(tevens gaat 1 op de 3 gaat daarvan scheiden)

Ik ben vrijgezel en wordt continu benaderd door bezette/getrouwde mannen :7 (ik doe daar overigens niets mee).
Net zoals Suzanne hier ook op de meest normale plekken en van mensen waar je het soms niet van verwacht.
Ze zoeken de aandacht, spanning, komen thuis wat te kort of het zit thuis gewoon niet goed.

In mijn omgeving zie ik het ook gebeuren, zowel bij mannen als bij vrouwen...echt veel!
En laten we eerlijk zijn, de datingsites, ontmoetingsplaatsen, prostitutie en andere sexsites ed vieren momenteel hoogtij dagen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:48

Bernoe schreef:
Zou het percentage onder volwassenen dan ook zo hoog liggen?

Dit is slechts één van de vele vergelijkbare onderzoeken die regelmatig uitgevoerd worden.
Het plaatje wat deze samen opleveren is dat;
- méér dan de helft van de mensen met een vaste relatie vreemd gaat (zonder dat de ander dit weet, niet exclusief is)
- en de verhouding vrouwen/mannen vrijwel gelijk is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:50

En hoe onderzoek je dit? Hoeveel mensen gaan vreemd zonder dat iemand het verder weet of er achter komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:50

8nnemiek schreef:
De helft, dat geloof ik echt niet hoor. Zoals er onder jongeren maar wat in het rond gedate wordt kan ik me er nog iets bij voorstellen.. maar als je toch gelukkig getrouwd ben, samenwoont, gezinnetje.. nee, dat zijn er echt niet zo veel, zeker niet de helft.

Ik denk het juist wel! 'Gelukkig' getrouwd zijn er volgens mij niet zo veel.