Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:24

Walibi Holland richt binnenkort een gebedsruimte in voor islamitische bezoekers van het pretpak. Volgens Walibi Holland is er 'een toenemende vraag van religieuze gasten naar een gebedslocatie. In de daarvoor bedoelde ruimte kunnen moslims komend voorjaar in alle rust bidden.

'Islamitische bezoekers blijken er behoefte aan te hebben', zegt woordvoerder Lindy Voskuil. Tot nu toe moesten de gelovigen een rustig plekje zien te vinden tussen de voorbijrazende attracties. 'Die plekken zijn er niet zoveel', zegt Voskuil tegen De Telegraaf.

Speciale locatie
Met de gebedsruimte, die direct achter de hoofdingang komt te liggen, heeft Walibi Holland als eerste pretpark in Nederland een speciale locatie om in gebed te gaan. Nederlands grootste attractiepark, De Efteling, merkt desgevraagd niets van de door Voskuil genoemde 'toenemende vraag'.

'Hooguit één of twee keer per jaar is er iemand die op een afgezonderde locatie wil bidden', laat De Efteling weten. 'Erg incidenteel.' In dat geval biedt het park een lege ruimte aan. Zoals een eerstehulppost of leeg restaurant.

Walibi Holland kon niet aangeven hoeveel procent van de parkgangers islamitisch is.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... lims.dhtml

KimD

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:25

Dit gaat echt veel te ver... :n

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:26

Oh My... serieus, het moet niet gekker worden 8)7

chanicha

Dit is Nederland, belachelijk!

Goof

KimD schreef:
Dit gaat echt veel te ver... :n

Waarom? Er zijn ook werkgevers die dit soort plekken aanbieden. Prima toch?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:27

Nouja zeg wat een onzin

dots83

Helemaal gestoord dit hoor _-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Is het al 1 april? Pfff...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 18:27

Ik kon er geen topic van vinden. Dus ik heb er maar één geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:28

Zou er dan werkelijk gebruik van gemaakt worden??

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:28

Als zij daar het geld en de plek voor hebben, prima toch! +:)+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:30

Waarom is dat raar? Ze willen gewoon meer klanten en de moslim gemeenschap is nou eenmaal flink.

Geryon

Belachelijk, echt belachelijk! Zag het al op je fb.

En hoe wordt dat eigenlijk betaald?

Anoniem

Maar iedereen die zo negatief reageert; hebben jullie er last van dan? Dat er een leeg gebouw staat en dat daar dan toevallig iemand in gaat zitten bidden? Daar hebben jullie toch niks mee te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:31

Komt er dan ook een gebedsruimte voor katholieken en gezonde eettentjes?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:32

Mij gaat het er meer om dat ik in nederland wil blijven wonen in plaats van nieuw maroko.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:33

Ik heb er vast geen last van, maar ik vind het een beetje belachelijk. Je gaat naar een pretpark, een drukke bedoening en je woont in NL. Ik vind 't niet nodig.
Geryon, exact dat inderdaad...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:33

Grapje zeker?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:34

Het is toch te bizar voor woorden := iemand moet eens een katholieke kerk in een islamitisch land neerploffen, dan staat alles op zn kop. Nederland is echt gek om steeds maar aan te passen aan mensen die er zelf voor kiezen om in een ander land met een andere cultuur aan te passen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:34

Achja, kan er ook nog wel bij.. Leuk deze multi culti samenleving, maar de Nederlander moet continue wijken voor de medelander..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:35

melody7 schreef:
Het is toch te bizar voor woorden := iemand moet eens een katholieke kerk in een islamitisch land neerploffen, dan staat alles op zn kop. Nederland is echt gek om steeds maar aan te passen aan mensen die er zelf voor kiezen om in een ander land met een andere cultuur aan te passen..

Dat is het verschil, Nederland is multi cultureel, de meeste islamitische landen niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:36

[***] schreef:
Zou er dan werkelijk gebruik van gemaakt worden??

ja,

een pretpark bezoeken is in trek ongeacht herkomst of religie.

bij de islam is het echter van belang dat zij 5x per dag moeten kunnen bidden en de meesten doen dit ook heel trouw.. Dit is verdraaid lastig als je een dagje weg moet of wilt. Vele bedrijven, instellingen en andere plaatsen hebben daarom ook een gebedsruimte..

waarom is het hebben van een gebedsruimte ergens niet-Nederlands in de ogen van sommigen vraag ik mij af? Hebben we hier in Nederland dan ineens een beperking op welke godsdienst je beleeft of op welke wijze je deze zou moeten beleven (afgezien van zaken die tegen de wet zijn of een bedreiging vormen).

klinkt verdorie wel alsof we hier een geloofsbeleiding willen verbieden? of het mensen kwalijk gaan nemen die daar ruimte voor bieden?

ik vraag mij dan af, wat voor last hebben wij 'Nederland' er dan van als er een ruimte wordt in gericht voor iemand die wil bidden?

Ook de efteling biedt ruimte aan mensen die willen bieden alleen zij krijgen de vraag minder aldus de woordvoerder daar.. Zij staan daarvoor dan de ehbo post af.. Lekker dan als je daar een pleister wilt halen.. vind dat een lastiger issue dan dat ze een eigen ruimte krijgen waar ze kunnen bidden

wat is dan het probleem dat Walibi hiervoor een ruimte inricht? wat is er gestoord aan het feit dat je iemand zijn geloof wil beleven op een manier waarop hij niemand lastig valt? Je zou er meer last van hebben als ze met een kompas net voor de ingang gaan lopen moeilijk doen toch?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-09-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:36

Christenen hoeven niet vijf keer op een dag te bidden.
Daarom een dergelijke voorziening wel voor moslims, maar niet voor christenen.
Is gewoon een manier om een grote doelgroep naar je bedrijf proberen te krijgen.
Wat kun je daar nu in hemelsnaam op tegen hebben?

Had je zelf misschien ook wel kunnen bedenken als je niet direct boven op de kast was geklommen van verontwaardiging. Gewoon een keer nadenken voordat je gaat naroepen en mensen wegzetten.

Bizar vind ik dit intolerante gedrag. Wie van jullie heeft last van die gebedsruimte?
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-09-14 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:37

Waarom hebben jullie hier zo'n problemen mee? Hebben jullie er last van? Die gebedsruimte komt toch niet in de plaats van een attractie die daarvoor gesloten moet worden? Ik vermoed dat als er veel christenen zouden zijn die zouden vragen om een gebedsruimte, die ook geopend zou worden. Alleen, die bidden gewoon zonder speciale ruimte. So what.

Tallie1979 schreef:
Achja, kan er ook nog wel bij.. Leuk deze multi culti samenleving, maar de Nederlander moet continue wijken voor de medelander..

Hoezo wijken dan?

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:38

pf wat een anaalzeikers hier, daar heeft toch niemand last van? als der nou een leeg gebouw staat of plek waar mensen kunnen bidden? ze vallen daar toch niemand mee lastig? ik zie het probleem niet zo, je moet maar wat te zeuren hebben denk ik dan