Naaktfoto's celebs verspreid...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Naaktfoto's celebs verspreid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:34

Nou, jullie hebben het vast allemaal al wel gehoord...
http://www.nu.nl/achterklap/3865757/hacker-heeft-naaktfotos-van-tientallen-sterren.html

Vind het eigenlijk zielig voor bepaalde sterren, vooral voor Jennifer Lawrence (want sja, Kate Upton en Rihanna bijv. laten over het algemeen toch al weinig aan de verbeelding over :+ ), maar dan denk ik, het is toch ook veel te risicovol om met je smartphone naaktfoto's te maken die vervolgens ook nog online opgeslagen staan? Niet dat het hun eigen schuld is, want het is hun goed recht om naakt foto's van zichzelf te maken als zij dat leuk vinden. Ik zou het zelf alleen nooit doen, zelfs niet met een analoge camera, want wat als de foto's in verkeerde handen vallen... :x

Ik ben benieuwd hoe Bokt hier in staat :D

BelleTessa

Re: Naaktfoto's celebs verpsreid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:36

Nooit doen. Er is altijd een kans dat ze wel openbaar worden en dat wil je toch niet hebben lijkt me.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:37

Over het algemeen zijn die lui niet bekend geworden omdat ze zo'n goed stel hersenen hebben. Ik kijk er niet van op dus. Dom om naaktfoto's van jezelf te (laten) nemen, je weet toch dat die ooit ergens op kunnen duiken?
En dan doel ik niet eens alleen op bekendheden, gewoon in het algemeen. Dom dom dom.. oja.. en achterlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:38

Serieus niet boeiend. _O-
Als je zo dom bent om dingen als icloud te vertrouwen dan ben je gewoon niet slim.

Pieter25

Kerstmis komt vroeg <<) :9 _O- _O-

Mare.. tja risico van de digitale tijdperk. Er zijn handige mensen die kunnen hacken en dan gebeurt het he :(:)

hannah41

Ik vind het vervelend voor hun. Maar aan de andere kant, ik de sauna zie je ook naakte mensen, wat is het verschil?
Maar zoals jij ook al zei, naaktfoto's maken is ook niet bepaald verstandig. Al hoewel het natuurlijk belachelijk is dat dingen als dat niet gewoon prive kunnen blijven.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 01-09-14 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:39

Heel vervelend voor ze maar je moet gewoon geen naaktfoto's maken. En zeker niet ergens openbaar opslaan.
Ik begrijp ook heel goed dat je het voor jezelf wilt houden die fotos, daarom vind ik het ook vervelend voor ze.
Laatst bijgewerkt door Selena op 01-09-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:39

Ik begrijp niet wat hier zo speciaal aan is, die meiden hebben ook gewoon een lichaam hoor. Genoeg naakt te vinden op het internet dacht ik zo... En dat ze dan net in die ene film spelen... Boeie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:43

Tja, eigenlijk ook wel een beetje hun eigen schuld. Je weet dat er hackers zijn die graag wel zo'n foto van een celeb wil. En dan moet je hem vooral niet ergens opslaan, waaar je van weet dat het gehackt kan worden.

En waarom maak je uberhaupt zo'n foto? Wil je het aan je vrienden laten zien (ook kans op lekken)? Of wil je er zelf naar gaan kijken (dan kan je beter voor de spiegel gaan staan)?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:44

_Selena schreef:
Heel vervelend voor ze maar je moet gewoon geen naaktfoto's maken. En zeker niet ergens openbaar opslaan.

Gewoon geen herkenbare, dus zonder hun hoofd. :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:45

Sja, ik vind het ook niet slim :+ Aan de andere kant is het wel hun goed recht en is het natuurlijk niet de bedoeling dat mensen die letterlijk gaan stelen en online verspreiden. Als je het zo bekijkt is het best stom dat nu die sterren zelf de schuld krijgen en dat niemand die hacker boos aankijkt :(:)

Doanique, ik weet niet of je een glimp van bijv. Jennifer's foto's hebt opgevangen? :P Maar die gaan best ver. Ik zag een aantal thumbs via wtf.nl en ik schrok er een beetje van. Ze hoeft zich overigens niet te schamen voor haar lichaam maar ik kan héél goed begrijpen dat ze boos is want deze foto's waren duidelijk niet voor iedereens oog bedoelt :')

De foto's zijn overigens niet 'openbaar' opgeslagen, gewoon in hun eigen account in de iCloud waar dus blijkbaar een lek in zat, als ik de nieuwssites moet geloven.

HorseLove28 Ik denk dat sommige mensen het opwindend vinden om zulke foto's te maken of aan elkaar (vriend en vriendin bijvoorbeeld) te laten zien. Ik kan er niet zo in komen, maar ik kan ook het opwindende van SM niet in zien, toch is dat ook vrij populair :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:50

Doanique schreef:
Ik begrijp niet wat hier zo speciaal aan is, die meiden hebben ook gewoon een lichaam hoor. Genoeg naakt te vinden op het internet dacht ik zo... En dat ze dan net in die ene film spelen... Boeie.

_/-\o_ Dat dus :)

Bovendien; een aantal van de dames die nu dreigen met procedures; reken maar dat een aantal van hen stiekem blij zijn met deze affaire. Voor sterren worden dit soort akkefietjes vaak genoeg gebruikt om weer meer aandacht naar hun persoontje te krijgen; want wie weet verkoopt dat hunzelf weer.
Hoewel de meesten nog genoeg in de spotlights staan atm, maar toch.

Valt ook wel op dat het vaak dezelfde namen zijn die dit soort dingen overkomt. Genoeg sterren die buiten hun werk om heel goed in staat zijn om hun prive leven strikt prive te houden. Als zij dat kunnen, kunnen die anderen dat ook. Maar ja; sex sells

En btw in icloud dingen opslaan is nog altijd het online opslaan op iemand anders (die van apple in dit geval) zijn server. Openbaar of niet; je weet dat zoiets gevoelig is voor hacking, dus als je dan toch zulke foto's daar opslaat...tja om met Maxima te spreken; dat is een beetje dom
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 01-09-14 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:51

Pieter25 schreef:

Mare.. tja risico van de digitale tijdperk. Er zijn handige mensen die kunnen hacken en dan gebeurt het he :(:)

ik, uhm begrijp dat ik niet de enigste man ben die ze bekeken heeft?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:51

Mediageilheid heet dat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:52

Klopt, sommigen zullen er stiekem blij mee zijn.

Al denk ik Jennifer Lawrence niet. Een vrij onschuldige ster, tot dit. Ook een heel normaal en leuk mens, afgaand op wat ik wel eens in interviews etc gezien heb. Daarom heb ik toch een beetje medelijden met haar :+ Bovendien ook al genoeg in het nieuws en geliefd door iedereen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:58

Thesserd schreef:

Al denk ik Jennifer Lawrence niet. Een vrij onschuldige ster, tot dit. Ook een heel normaal en leuk mens, afgaand op wat ik wel eens in interviews etc gezien heb. Daarom heb ik toch een beetje medelijden met haar :+ Bovendien ook al genoeg in het nieuws en geliefd door iedereen.

ze heeft nog steeds een leuke persoonlijkheid :Y)

Thesserd

Re: Naaktfoto's celebs verspreid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:00

Sja da's waar, waarschijnlijk weet ze hier ook wel weer goed mee om te gaan :Y)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:01

BarryPlopper schreef:
Pieter25 schreef:

ik, uhm begrijp dat ik niet de enigste man ben die ze bekeken heeft?

Nee :Y) :Y) :=

BarryPlopper schreef:
Thesserd schreef:

ze heeft nog steeds een leuke persoonlijkheid :Y)

_/-\o_ _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:02

Moet je maar geen naaktfoto's maken? How about, blijf met je jatten van andermans privé af?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:02

Het sneuste vind ik nog de mensen die roepen dat het hun eigen schuld zou zijn. Kan zo in het rijtje "wat vervelend dat je bent verkracht, maar dan moet je maar niet zo'n kort rokje dragen".

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:03

Fiffill schreef:
Het sneuste vind ik nog de mensen die roepen dat het hun eigen schuld zou zijn. Kan zo in het rijtje "wat vervelend dat je bent verkracht, maar dan moet je maar niet zo'n kort rokje dragen".

Dit was precies de reactie van mijn moeder!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:04

idd en diegenen die een beetje kunnen nadenken doen er goed aan om gewoon de bende te negeren. Gewoon foto's laten verwijderen (ondertussen een schietgebedje mompelen dat nog niet teveel puberjongetjes de foto's gedownload hebben :+ ), bij interviews reageren met 'geen commentaar' (mochten er interviewers zijn die het steeds willen oprakelen, en reken maar dat een aantal dat zal proberen de eerst komende tijd) en er verder niet over hebben met wie dan ook. En dan is het merendeel van het publiek dit zo weer vergeten.

Behalve diegenen dan die de foto's allang en breed op hun eigen pctje hebben staan nu :+ }:)

En niemand die zegd; eigen schuld, hadden ze maar geen naaktfoto's moeten maken. We zeggen alleen maar dat het wel heel erg dom is om zulke foto's ONLINE op te slaan. Want dat is wat je doet als je in icloud opslaat. Ja het is prive, maar ook online.
En laten we eerlijk zijn; internet bestaat niet sinds afgelopen weekend. Ook bestaan onbeschofte rotzakken (die niet met hun poten van andermans eigendom af kunnen blijven) wel wat langer dan afgelopen weekend. Voor mensen die juist veel te maken krijgen met dit soort akkefietjes (gejatte privefoto's) is de keuze om juist in icloud naaktfoto's op te slaan, op zn zachtst gezegd zeer curieus te noemen
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 01-09-14 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:04

HorseLove28 schreef:
Tja, eigenlijk ook wel een beetje hun eigen schuld. Je weet dat er hackers zijn die graag wel zo'n foto van een celeb wil. En dan moet je hem vooral niet ergens opslaan, waaar je van weet dat het gehackt kan worden.

En waarom maak je uberhaupt zo'n foto? Wil je het aan je vrienden laten zien (ook kans op lekken)? Of wil je er zelf naar gaan kijken (dan kan je beter voor de spiegel gaan staan)?

Eigen schuld? Dus als je een naaktfoto maakt vraag je erom dat deze verspreid gaat worden op het internet? Schiet op. De enige die zich hier moet schamen is die hacker.

En als ik Amerikaanse jurisprudentie moet geloven, kan die persoon een fijne straf verwachten. Daarnaast, hij vraagt geld voor het openbaar maken van de foto's en video's. Ook eigen schuld?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:05

_San87_ schreef:
Moet je maar geen naaktfoto's maken? How about, blijf met je jatten van andermans privé af?

Dat bedoelde ik inderdaad ook een beetje te zeggen. Iedereen vind het hun eigen schuld, terwijl de schuld gewoon bij de hacker ligt.

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik geen enkel risico wil lopen (en omdat ik er de lol niet van in zie, maar goed :+ ), maar in principe zou het gewoon moeten kunnen.

Fiffill schreef:

Inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 01-09-14 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:06

Het zou niet uit moeten maken wat er op die foto's had gestaan. Iemand moet toch gewoon met z'n poten van jouw spullen afblijven?