Vrouw vermoord man die haar dochter misbruikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Vrouw vermoord man die haar dochter misbruikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 08:55

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/2 ... n=facebook

Wat vinden jullie hier van?
Waar ik vaak moeite mee heb is dat ik in het verhaal al lees over drie slechte mannen die zij in het leven brengt van haar dochter...ik zie dus ook vaker dat er vrouwen zijn die dan op een of andere manier drie mannen achter elkaar krijgen die hen mishandelen etc. Ik vraag me altijd af hoe ze dit voor elkaar krijgen. Het verhaal over haar jeugd is heel erg en maakt me misselijk, en je ziet duidelijk dat ze nooit zal willen dat haar dochter iets overkomt, maar juist omdat ze dit heeft mee gemaakt, zou je toch denken dat zulke mannen niet eens de kans krijgen? Dat je een keer een man binnen haalt die je helemaal vertrouwd die dan ineens het ondenkbare doet oke, maar meerdere keren? Daar zit een patroon.

Asciugamano

Re: Vrouw vermoord man die haar dochter misbruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:06

Imprinting? Een mens is tenslotte ook maar een dier? ;)
Maar 't is wel de Telegraaf he? ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 09:09

sflj schreef:
Imprinting? Een mens is tenslotte ook maar een dier? ;)
Maar 't is wel de Telegraaf he? ;)

Niet geheel betrouwbare bron bedoel je :D ?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:15

Zeg maar geheel niet betrouwbare bron :p

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 09:20

44Myrthe44 schreef:
Zeg maar geheel niet betrouwbare bron :p

-O- ik dacht juist dat de telegraaf wel redelijk betrouwbaar was.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:21

Alles behalve.
Leest wel makkelijk weg, maar ze overdrijven altijd ENORM.
Is een behoorlijke sensatie organisatie :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:22

De telegraaf is de roddelkrant van de nieuwsbladen. Ze moeten ook veruit het vaakst dingen rectificeren.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:24

Het is vaak een cirkeltje waar deze vrouwen in zitten. Het kost soms veel moeite om uit een bepaald milieu te komen.
Bron betrouwbaar of niet, ik sta niet voor mezelf in als ze aan mijn kinderen zouden zitten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:27

En toch blijven mensen betalen voor de krant :) ergens doen ze toch iets goed.

En wat de situatie betreft, die vrouw heef ze zelf naar binnen gehaald dus eigenlijk is het gewoon d'r eigen schuld..
Wat uiteraard niet goed praat dat die gasten een de dochter gaan zitten.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:33

tja,.. sommige vrouwen vallen nou eenmaal voor "foute" mannen,....

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:35

palousa_boy schreef:

En wat de situatie betreft, die vrouw heef ze zelf naar binnen gehaald dus eigenlijk is het gewoon d'r eigen schuld..

Nou haar eigen schuld zou ik het niet noemen, alsof er bij die mannen groot op hun voorhoofd staat: "pas op! Ik ga je dochter verkrachten", maar misschien had ze andere kleine dingen wel eerder op kunnen merken en beter kunnen inschatten, maar als je iemand al vertrouwd zie je dat soort kleine dingen gewoon niet snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:41

palousa_boy schreef:

Het is op z'n minst dom geweest dat de moeder die mannen in huis heeft gehaald en daarmee heeft ze haar kinderen in gevaar gebracht, maar het is never nooit háár schuld dat zo'n man een kind verkracht. :n
Net als dat het nooit de schuld is van een slachtoffer, zelfs als dans je naakt en uitdagend voor iemand, dan nog heeft hij het recht niet om je te verkachten.

Kan best wel boos worden om zo'n opmerking. :o

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:52

KoudbloedKim schreef:
palousa_boy schreef:

Het is op z'n minst dom geweest dat de moeder die mannen in huis heeft gehaald en daarmee heeft ze haar kinderen in gevaar gebracht, maar het is never nooit háár schuld dat zo'n man een kind verkracht. :n
Net als dat het nooit de schuld is van een slachtoffer, zelfs als dans je naakt en uitdagend voor iemand, dan nog heeft hij het recht niet om je te verkachten.

Kan best wel boos worden om zo'n opmerking. :o

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wat een bizarre opmerking palousa_boy.

Wat betreft het verhaal en de situatie: het verhaal zal zeker flink zijn aangedikt, maar het is algemeen bekend (althans, ik wist het) dat vrouwen die mishandeld/seksueel misbruikt zijn vaker bij een man terecht komen die hetzelfde gedrag vertoont. Op de een of andere manier zit ons systeem zo in elkaar, en komen we uiteindelijk terecht bij het bekende. Dat betekent niet dat dat een bewuste keuze is natuurlijk, daarom is het te idioot voor woorden om te zeggen dat iemand hiervoor kiest of dat het haar schuld is. Maar dat er een patroon in te vinden is kan heel goed kloppen. Daar zou deze vrouw niet de eerste in zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:56

Imprinting dus.
En het feit dat de Telegraaf zo goed verkoopt komt omdat de massa van dat niveau is. Daar spelen ze op in. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:14

alexonline schreef:

Als vrouwen foute ouders hadden, groeien ze op met het idee dat dat de normale situatie is, en zijn ze niet gevoelig genoeg voor het herkennen van foute kerels, helaas.
Duidelijk te zien in het leven van deze vrouw. Het siert haar dat ze niet, zoals haar moeder, bewust heeft meegewerkt aan de verkrachting van haar dochter.
Want driemaal raden wat er vermoedelijk met de moeder van die vrouw is gebeurd, dat ze haar dochter willens en wetens liet verkrachten... Dit had generaties lang door kunnen gaan, ook al zijn er gelukkig ook in zo'n situatie mensen die de juiste keuzes maken en eruit komen.
(Ik ken mishandelde mensen die gelukkig andere keuzes maakten dan hun ouders.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:16

sflj schreef:
Imprinting dus.
En het feit dat de Telegraaf zo goed verkoopt komt omdat de massa van dat niveau is. Daar spelen ze op in. ;)

Daar zijn we weer....telegraaf is voor domme mensen.Heel Nederland bestaat uit domme mensen.
Ik denk dat het ''denigreerdag'' is.
Het wachten is op een topic over de PVV of G.W.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:19

geerke schreef:
sflj schreef:
Imprinting dus.

Daar zijn we weer....telegraaf is voor domme mensen.Heel Nederland bestaat uit domme mensen.
Ik denk dat het ''denigreerdag'' is.
Het wachten is op een topic over de PVV of G.W.

Dat zegt ze niet. Wat ze zegt is waar. De Telegraaf (en o.a ook andere kranten) spelen in op het niveau van de samenleving. Dit leest gemakkelijk weg en is daardoor geschikt voor de grote meerderheid van het land en dáarom is de Telegraaf zo succesvol. Er wordt nergens gezegd dat Nederland bestaat uit domme mensen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:23

''dat niveau'' wil toch niet universitair betekenen?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:23

Ik heb een tijdje in een achterstandswijk gewoond, en heb daar wat gezinnen bijgestaan en je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk... wat dat betreft zou het verhaal heel goed zo kunnen zijn gebeurd.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:50

Zoolgangster schreef:
alexonline schreef:

Als vrouwen foute ouders hadden, groeien ze op met het idee dat dat de normale situatie is, en zijn ze niet gevoelig genoeg voor het herkennen van foute kerels, helaas.
Duidelijk te zien in het leven van deze vrouw. Het siert haar dat ze niet, zoals haar moeder, bewust heeft meegewerkt aan de verkrachting van haar dochter.
Want driemaal raden wat er vermoedelijk met de moeder van die vrouw is gebeurd, dat ze haar dochter willens en wetens liet verkrachten... Dit had generaties lang door kunnen gaan, ook al zijn er gelukkig ook in zo'n situatie mensen die de juiste keuzes maken en eruit komen.
(Ik ken mishandelde mensen die gelukkig andere keuzes maakten dan hun ouders.)

Ik weet dat het makkelijk is voor mij om te oordelen, omdat ik gelukkig zulke dingen nooit heb meegemaakt, maar ik vind dat een heel raar reactie patroon. Als je als kind mishandeld wordt, wat je ervaart als verschrikkelijk, herken je dan toch juist als iets wat je je eigen kind iets aan wil doen. Wanneer je ouder en volwassen wordt kun je zelf bepalen wat wel of niet klopt, en je gaat snel genoeg merken dat mishandeling en/of verkrachting NIET iets gewoons is. Je kan toch wel herkennen of mannen fout zijn? je bent zelf altijd in aanraking gekomen met zulke fouten mannen. Ik weet echt dat dit patroon er is, en ik geloof ook dat het zo gebeurd, maar precies de reden hier achter blijft een raadsel voor mij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:27

Jammergenoeg zit het niet zo simpel dat je het herkent omdat je het hebt meegemaakt. Er spelen allerlei psychologische processen een rol hierbij. De ene meer dan de ander en bij ieder ligt de balans weer ietsje anders.
Je groeit er in op, dan is het dus een soort van normaal voor je. Het is bekend en daarmee ook een vorm van veiligheid. Klinkt wellicht vreemd, maar zo werkt het wel in ons brein. Ook al is het rot, je weet wel waar je aan toe bent. Maar dit soort dingen werken vooral op onbewust niveau, het is zelden een bewuste keuze. Vergeet ook niet dat veel foute mannen pas later echt fout worden. Sommigen zijn juist veel te goed in het manipuleren van zulke kwetsbare vrouwen. Want dat zijn ze, kwetsbaar, omdat ze zoveel tekort zijn gekomen en dat op allerlei manieren willen opvullen.
Ook speelt zelfvertrouwen een rol. Hoe denk je dat je over jezelf denkt met zo'n jeugd? Je gaat automatisch denken dat je niet meer waard bent dan zo'n leven. Dus tja, dan tref je een kerel die je slaat en dat pik je, want je bent niet anders gewend en het hoort bij je leven om zo behandeld te worden. Ook dit werkt weer vooral onbewust.
Kortom, legio verklaringen! En daarmee een ingewikkeld en genuanceerd psychologisch proces waar je geen eenduidende verklaring voor kan vinden.

Zoiets niet kunnen begrijpen vind ik altijd mooi. Het betekent dat je zelf iig niet in zoiets hebt geleefd en dat de wereld niet alleen maar rot en naar is. Dus prijs jezelf gelukkig dat je dit moeilijk kan begrijpen!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:31

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:44

Ga helemaal mee met Zwerte. Heb zelf jaren in een opvangcentrum gewerkt. Dit verhaal zou wel degelijk waar kunnen zijn. Heb daar zoveel ellende gezien van vrouwen die generaties achter elkaar vallen op foute mannen, misbruik van oma, moeder tot kleindochter toe. Erg treurig. Bij deze vrouw is iets geknapt, zo lijkt het wel, wat treurig als alles zo mis is gegaan in je leven dat je dan voor moord achter de tralies gaat ipv doodslag zoals het wel lijkt te zijn geweest. In mijn ogen heeft deze vrouw duidelijk hulp nodig en begeleiding. Maar is altijd moeilijk om te zeggen zo van een afstand. Ben altijd verbaasd hoe daders die (jonge) vrouwen vermoorden na verkracht te hebben vaak weg komen met zo weinig straf (zijn vaak ook slachtoffers geweest in hun leven) en dat dan deze vrouw zo duidelijk slachtoffer, of zoals hierboven geschreven werd "trekt duidelijk de foute mannen aan", of anders gezegd, "ze weet niet hoe een goede man is/ functioneert en kiest die dus niet, of komt hem niet tegen", dat zo'n slachtoffer als deze vrouw dan zo'n hoge straf krijgt.
Palouse_boy ga jij even je mond spoelen :Y) ? }> ....denk dat dit toch iets ingewikkelder ligt.
MAAR moet wel eerlijk bekennen dat ik soms ook erg verbaasd was om te zien in het opvangcentrum dat vrouwen toch na duidelijke waarschuwingen van onze kant, er weer intrapte en met zo'n ploert dan weer vrolijk met koffertje vertrokken met de grote kinderschaar er achter aan...Dan voelde ik me zo hulpeloos, je wist dat je het hele spul binnen een maand met weer een nare ervaring rijker terug zou hebben in huis. En dan al die kindertjes...tjonge jonge, viel allemaal niet mee en jeugdhulpverlening wist het vaak ook niet meer hoe in te grijpen zo'n troep waren die families...
Dus inderdaad als je er niets bij kunt voorstellen, prijs je vooral erg gelukkig, is alleen maar goed en fijn..!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:01

Zij had haar kinderen moeten beschermen voor zulke mannen in mijn ogen, al denk ik dat dat erg lastig kan zijn als je geen goede mannen in je leven kent. Ik snap dat de frustratie een keer teveel wordt, maar iemand vermoorden is dan nog steeds not done. Ook al besef ik maar al te goed dat de straffen in Nederland te matig zijn voor pedofielen/verkrachters..

Ze had het beter aan de politie kunnen over laten, nu zijn haar dochters haar ook nog eens 7 jaar kwijt geweest..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:04

_Cowgirl tuurlijk maar ik geloof niet dat dit de discussie is. Je hebt helemaal gelijk. Maar zo denken wij en zij heeft dus anders gedacht of wellicht beter geformuleerd anders gedaan (in een opwelling?).....

Nu moet ik je zeggen dat ik het moedergevoel van "je blijft van mijn jong af", wel heel goed snap. Ooit maakte een man een misplaatst grapje (was heus een aardige man) tegen mijn tienerdochter, die daarop heel fel reageerde: "dat zou ik als ik jou was maar uit je hoofd halen want met mijn moeder valt niet te spotten. Die jaagt je de hele wereld bol achterna om je te grazen te nemen" :Y) . "En dat vind jij niet fijn..... }>". Vond ik geweldig, ik dacht, dat heb je dus wel heel goed begrepen dat iedereen van mijn kinderen af blijft en dat je dus altijd aan me moet vertellen als iets heel mis is gegaan!