Na je dood iets terugdoen voor de wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

Na je dood iets terugdoen voor de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 13:38

Hallo allemaal,

Op facebook kwam ik deze link tegen http://www.iflscience.com/environment/what-do-when-youre-dead-science-edition

Hier staan een aantal opties hoe je met je lichaam na je dood iets terug kan doen voor de natuur. Mij lijkt het wel wat! Ik zou graag meewerken aan een gezond koraalrif in de toekomst dus daar zouden ze mijn as later voor mogen gebruiken.

Hebben jullie hier al wel eens over nagedacht en hoe denken jullie hierover?

Guess_NH

Re: Na je dood iets terugdoen voor de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:41

Interessant.. dat van dar Koraal klinkt mij ook wel erg mooi in de oren. Weet alleen niet wat mijn nabestaande ervan gaan vinden als ik mijn lichaam weggeef voor zoiets, al blijft dit natuurlijk mijn eigen keuze. Zeker de moeite om me er verder in te verdiepen!

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:42

Ik wordt een wormenfeest.
Mogen ze wraak nemen namens alle
familieleden die ooit door mij aan een haakje zijn geregen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:04

Doneren voor de medische wetenschap en dan wel mb op ME (myalgische encefalomyelitis) onderzoek,wat er over blijft mogen ze wel tussen de rozen wegschoffelen :o

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:32

slokkie schreef:
Ik wordt een wormenfeest.
Mogen ze wraak nemen namens alle
familieleden die ooit door mij aan een haakje zijn geregen.

_/-\o_

Ik weet het niet. Mij boeit het niet zo maar ja je nabestaanden he, die wil ik niets ontnemen. Zelf heb ik helemaal niet met bv een kerkhof. Kom er alleen bij een begravenis en verder niet. Beide schoonouders zijn al overleden maar we gaan nooit naar hun graf.
Aan de andere kant zijn er wel heel veel andere mensen die daar wel iets van troost ofzo kunnen vinden...

Maar bv een koraalrif hier mee helpen lijkt mij ook gaaf (beetje gekke woordkeuze misschien).

We zullen wel zien. Hopelijk hebben we nog een poosje te gaan.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:29

Tinky12 schreef:
Doneren voor de medische wetenschap en dan wel mb op ME (myalgische encefalomyelitis) onderzoek,wat er over blijft mogen ze wel tussen de rozen wegschoffelen :o

Super! :) ik denk dat je met dit soort dingen veel voor anderen kunt betekenen. Al hoop ik dat we eerst nog allemaal een heel aantal jaren hier op aarde mogen rondlopen :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:38

Er zijn best dingen die ik nog zou willen doen. Maar zover ik weet mag dat niet. . >;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:47

Je kan beter tijdens je leven iets terugdoen voor de wereld. Heb je er zelf ook nog plezier aan :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 15:48

Dat is zeker waar Sammie, maar waarom niet ook ná je dood? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:52

Waarom wel? :D

Ik wil geen crematie dus een koraalrif helpen ga ik zeker niet doen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 16:04

Sammie schreef:
Waarom wel? :D

Ik wil geen crematie dus een koraalrif helpen ga ik zeker niet doen.

Het hoeft natuurlijk niet, het is ieders eigen keuze. Maar ik zou het fijn vinden om iets kleins terug te doen voor de wereld ipv in een urn in een woonkamer oid te staan. Dat neemt niet weg dat ik het wel respecteer als mensen dat wel willen. Ik wist alleen niet van het bestaan van dit soort projecten, dus vandaar dat ik het deel hier op bokt :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:13

Staat er nou tussen dat je als eten voor aasgieren kan dienen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:18

En de optie "je as de ruimte in laten schieten" valt eerder onder de wereld na je dood nog iets aandoen...

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 16:20

Haha ik zie nu dat er inderdaad een paar vreemde opties tussenstaan, die had ik zelf nog niet eens gezien..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:21

antje_vip schreef:

Er is sowieso in Tibet een groep die hun doden laat opeten door vooral de aasgieren. Wordt je op een berg gelegd en ehm kaalgeplukt door de aasgieren. Luchtbegrafenis heet dat geloof ik het het Nederlands. Mooi en vooral praktisch idee, maar ziet er echt luguber uit :o

Idee van as als koraal is ook wel tof :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:32

Die link bij de sky burial is heel interessant, zitten wel hele grafische foto's bij voor de mensen die er niet tegen kunnen.

Ik wil later een diamant worden :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:41

Oh interessant! Ik vind de pushing up daisies en save the oceans echt een mooi idee.

Ons hele gezin + mijn vriend willen gecremeerd worden en het lijkt mij vreselijk om op een schoorsteenmantel te komen staan.. Ik zal dit artikel eens laten lezen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:50

vuurneon schreef:
antje_vip schreef:

Er is sowieso in Tibet een groep die hun doden laat opeten door vooral de aasgieren. Wordt je op een berg gelegd en ehm kaalgeplukt door de aasgieren. Luchtbegrafenis heet dat geloof ik het het Nederlands. Mooi en vooral praktisch idee, maar ziet er echt luguber uit :o

Idee van as als koraal is ook wel tof :j

Die foto's waren apart om te zien. Toch wil ik best worden opgegeten als ik dood ben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:57

Het is allemaal erg persoonlijk en vooral doen (wat binnen de grenzen van de wet valt ;) )

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:18

Sammie schreef:
Je kan beter tijdens je leven iets terugdoen voor de wereld. Heb je er zelf ook nog plezier aan :)

Maar de stelling is na je dood...

En bv donoren doe ik toch liever als ik dood ben :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:27

Sowieso ben ik al orgaan-donor en mogen de doctoren alles gebruiken van mij wat ze nodig hebben. Ik weet nog niet of ik gecremeerd of begraven wil worden. Cremeren heeft voor mij op dit moment de voorkeur. En eigenlijk vind ik dat van het koraalrif wel erg mooi, maar ik wil graag ook begraven worden met als reden dat ik dan allerlei leuke dingen bij mij begraven kan hebben, zoals aardewerk uit de bronstijd, kogels (eerste/tweede wereldoorlog) en andere archeologische dingen, om de toekomstige archeologen te verwarren :') En daarbij ook een brief over hoe ik leefde. Ik studeer archeologie en er zijn nog zoveel mysteries onopgelost en soms zou ik willen dat mensen vroeger gewoon een briefje hadden geschreven over hoe het er allemaal aan toe ging. Dit klinkt echt heel stom :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:29

heidy_wilco schreef:
Sowieso ben ik al orgaan-donor en mogen de doctoren alles gebruiken van mij wat ze nodig hebben. Ik weet nog niet of ik gecremeerd of begraven wil worden. Cremeren heeft voor mij op dit moment de voorkeur. En eigenlijk vind ik dat van het koraalrif wel erg mooi, maar ik wil graag ook begraven worden met als reden dat ik dan allerlei leuke dingen bij mij begraven kan hebben, zoals aardewerk uit de bronstijd, kogels (eerste/tweede wereldoorlog) en andere archeologische dingen, om de toekomstige archeologen te verwarren :') En daarbij ook een brief over hoe ik leefde. Ik studeer archeologie en er zijn nog zoveel mysteries onopgelost en soms zou ik willen dat mensen vroeger gewoon een briefje hadden geschreven over hoe het er allemaal aan toe ging. Dit klinkt echt heel stom :')

Briefjes zijn wel geschreven, maar in een andere taal :D
Ik vind archeologie ook errug interessant!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:29

je kan ook gevriesdroogd worden en als voedingsstof voor bomen dienen. Dat lijkt me wel wat maar word hier in ons land niet gedaan.
En gatverdamme, die sky burial lijkt wel of je eerst geslacht word! Is het eens andersom, word de mens geslacht voor consumptie :oo

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:34

antje_vip schreef:
heidy_wilco schreef:

Briefjes zijn wel geschreven, maar in een andere taal :D
Ik vind archeologie ook errug interessant!

Nee, zo bedoel ik het niet :P Maar er zijn gewoon nog heel wat onduidelijkheden over "vroeger" waar we waarschijnlijk nooit achter zullen komen en dat vind ik zo jammer.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:23

Afgeleverd in een snackzak achter het Artis reptielenhuis.
Gooi mij maar voor de leeuwen.
<<)