Ik werk in een kleding winkel, waar we nu bezig zijn met de laatste afprijzing dus alles is spot goedkoop!
Nu ging het me vandaag dus echt de pet te boven over hoe brutaal mensen zijn..
Ik stond samen met mijn collega aan de kassa, klanten te helpen met afrekenen. Op een gegeven moment komt er een donker getinte mevrouw aan de kassa met zeker wel 20 stuks kleding. Ik begin met de kleding van de hangers te halen etc, en zie dat er geknoeid is met de stickers die op de kaartjes zit, dus dat er een lagere prijs is opgeplakt als het werkelijk kost. Ik zeg netjes tegen deze mevrouw dat deze broek duurde is en er met de stickers is gerommeld. Ze zegt me in gebrekkig Nederlands de broek dat niet te hoeven, nou prima ik leg deze broek aan de kant en ga verder. Volgende broek weer precies hetzelfde verhaal, ik vraag aan deze mevrouw of zij zelf deze stickers heeft verwisseld, waarbij ze net doet of ze me niet verstaat, terwijl ze dat net nog wel deed. Ik vraag het vervolgens aan haar man, en hij begint hard te lachen... Mijn geduld was langzaam aan het opraken,( er stond een hele rij bij de kassa) en toen kwam het. Deze mevrouw was samen met haar gezin, en ze begint tegen haar gezin in hun eigen taal vanalles te zeggen, waarbij ze naar mij en mijn collega loopt te wijzen en lachen. Dit ging mij de pet te boven dus ik zeg; Hier in deze winkel word Nederlands gepraat en al helemaal aan de kassa. Waarbij mevrouw me aan kijkt en ineens in het Nederlands kan zeggen dat ik brutaal ben. Ik ben hier naar achteren gelopen omdat ik anders wist, dat ik uit mijn slof ging schieten.
Ik weet dat het misschien niet al te netjes was om dit te zeggen.. Maar ik vind het behoorlijk asociaal...
Deze mevrouw heb ik al eerder betrapt op het stelen van kleding (waarbij ik haar door had voor ze de winkel uit was). Vandaag wilde ze het weer proberen met ondergoed...
Ik vind dit ontzettend vervelend omdat dit meteen word gezien als 'discriminatie' wat ik dus totaal niet zo vind!
Als het een blank persoon was geweest, ging het precies hetzelfde..
Nog een ander voorbeeld wat ik van de week meemaakte.
Een ook buitenlandse mevrouw kwam bij me aan de kassa en ze had 10cent te kort om te kunnen betalen. Ze begon gewoon met me te onderhandelen... En dat wij geen service hadden dat ik het niet voor 10 cent minder mee wilde geven. Ik zeg mevrouw u kunt het bedrag ook pinnen. Nee en jij bent gek, jij spoort niet dit en dat...
Ik denk dan bij mezelf waauw..

Wat vinden jullie hier nu van?
Mag hier iets van gezegd worden?
Is het zo dat mensen steeds asocialer worden?
Sorry als het hier verkeerd staat!