De Rusland boycot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

De Rusland boycot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 13:30

De EU heeft Rusland sancties opgelegd en Rusland reageert daarop met eigen sancties.
http://www.nu.nl/politiek/3847585/kabinet-onderzoekt-schade-russische-boycot.html

Iemand al (in)direct getroffen door de sancties of valt het allemaal wel te overzien?
Zal de EU meer getroffen worden of Rusland?
En hoe nu verder als burger? Moeten we gaan 'preppen'?

Ik vind dit allemaal doodeng.
Weer terug naar de Koude Oorlog, maar dan erger.
Poetin vind ik een enorm slimme, maar supergevaarlijke man.
Die alles wat Gorbatsjov heeft opgebouwd in 1 klap ook weer vernietigd.

Wat is de mening van bokt?

sterregoud

Re: De Rusland boycot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:12

Ik vind het ontzettend dom van Rutte om Rusland nu te willen aanpakken. Met boycotten enzo.
Ze hadden meteen kunnen weten, dat dat niet zonder gevolgen zou blijven.
Wij hebben Russisch gas nodig, en de russen kopen voor veel geld onze bloemen, en groente en fruit.

Dus hoe verdrietig en intriest de crash van dat vliegtuig ook is, deze verdere 'maatregelen' zijn gevaarlijk. Een verdere verharding tussen het westen en Rusland kan gevaarlijk zijn voor ons allemaal.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:15

IJsland is beledigd; de russen hebben vermoedelijk vergeten ze op hun boycotlijst te zetten...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:17

Ik zou ook hulp willen als ik elke dag in burgeroorlog wil.
Wij zijn best egoïstisch, geven alleen om dingen die ons treffen. Spijtig dat het zo moet gaan, maar die mensen verdienen hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:19

Ach, ik maak me geen zorgen. Elk land boycot Rusland, maar Rusland boycot alle landen. Ze zullen ons wel weer snel genoeg nodig hebben ;) Wacht maar als de winter komt...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:20

Ik vind het ook ontzettend dom van de regering dat ze zich hebben laten verleiden tot sancties. En tja dat Rusland zou reageren met eigen sancties was dan ook heel logisch.
Ik vind het dom, niet alleen vanwege onze eigen economische belangen, maar ook (en das dan mijn mening nu vooral) omdat ik het gevoel hebben dat we voor een karretje gespannen worden door met name Amerika. Ik vind de houding van Amerika een hele gevaarlijke, want naar mijn idee wil dat land maar wat graag de wereldheerschappij hebben.
En die is een stuk makkelijker in handen te krijgen als Europa en Rusland verzwakt worden.

Maar ja; helaas hebben wij een regering die helemaal idolaat zijn van de Amerikanen, dus die laten zich als domme schapen maar wat graag voor het karretje spannen van Amerika.

Maar das mijn mening ofc :)

@ Kuggur; omg you made my day _/-\o_ _O-

overigens; deze hele nieuwe boycot campagne heeft niks maar dan ook helemaal niks te maken met mh 17.......de politici zijn allemaal zo respectloos en hypocriet om dat als excuus te gebruiken, maar het gaat echt niet om die vliegramp. Die wordt nu alleen maar misbruikt om de burgerbevolking koest te houden, zodat die barbaren die op het pluche zitten hun zin kunnen doordrijven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:21

Rutte is niet de EU en deze sancties hebben niks met de crash te maken.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:47

Terug naar het begin. Toen de huidige regering van Oekraine de macht (m.i. illegaal) in handen nam en naar het Westen lonkte liep Europa/ Amerika er achteraan. Als Europa/ Amerika toen had opgeroepen alleen regeringen te steunen die d.m.v. verkiezingen legaal aan de macht komen had men wellicht de strijdt tussen de huidige regering Oekraine en de Separisten kunnen voorkomen.
Als ik het mis heb hoor ik het graag!
Ik heb het gevoel dat machthebbers, ook onze regering, met oogkleppen oplopen, voordat ze iets roepen moeten ze, bij wijze van, eens op de stoel van de tegenpartij gaan zitten en gaan denken wat is een mogelijke tegen reactie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:53

Dit heeft niet zo veel te maken met je laten verleiden tot acties. Toen rusland de krim 'overnam' heeft de oekraine Europa om hulp gevraagd. De sancties vanuit Europa zijn 1 van de zwaarste strafmaatregelen die we kunnen nemen. Tenminste zonder dat er oorlogstuig wordt gebruikt.

De vraag is natuurlijk wat er vervelender is... 10.000 mensen zonder baan of 10.000den mensen die op de vlucht zijn voor een burgeroorlog. (Rusland heeft geen recht om zich te bemoeien met een inlandse aangelegenheid.)

Overigens nog een paar dingen die interessant zijn: De groenteprijzen op de markt dalen wel, maar daar zullen wij nog niks van merken. De prijzen die de supermarkten afspreken zijn voor langere tijd vast. Net als bv gasprijzen. Op korte termijn zal er dus voor ons niks veranderen. Boeren zullen het wel merken, veel van hun producten zullen op korte termijn vernietigd worden of opgevoerd worden aan vee.

Zodra de eerste korte termijn stress er af is zullen dingen veranderen. Boeren zullen minder moeten produceren en dat zal problemen opleveren. En mochten na een jaar de boycots opgeheven worden... Dan kan er daardoor een tekort ontstaan.
Op het gebied van gas hebben we in nederland niet heel veel te vrezen. We hebben ons eigen gasveld. Maar we beschikken ook over een overcapaciteit om vloeibaar gas op te slaan. Dit gas kan uit amerika en het midden-oosten worden gehaald.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:59

Over het gas verhaal... Wij hebben wel gas, maar tientallen jaren geleden dacht Nederland dat het een goed idee was om ons eigen gas te verkopen (naar Italië) en ander gas voor ons uit Rusland te halen. Nu hebben we onszelf daarmee in de vingers gesneden... Dus gewoon ook Nederland de gaskraan dicht.

Als je Rusland wil treffen moet je nog globaler gaan kijken. Kijken of er meer landen/werelddelen mee kunnen doen, en vooral de landen waar belangrijke grondstoffen vandaan komen om productie van bepaalde producten te bemoeilijken etc.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:08

Het komt zowel Rutte als Amerika wel goed uit allemaal, want met deze boycot is het draagvlak om die zogenaamd vrije handelsverdrag met USA er wat sneller doorheen te jassen een stuk groter

http://nos.nl/artikel/640304-rutte-haas ... ag-vs.html
Citaat:
Met name op het gebied van de landbouw mag het van Rutte wel wat sneller. "We hebben een heel sterke landbouwsector, we zijn de tweede exporteur ter wereld. Het zou voor onze landbouwsector heel goed nieuws zijn als onze drinkyoghurtjes ook in Amerika verkocht kunnen worden."

Veel waren tegen dit verdrag, vooral omdat wij dan genetisch gemanipuleerd voedsel en hormoonvlees moeten importeren.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:17

Nic schreef:
Het komt zowel Rutte als Amerika wel goed uit allemaal, want met deze boycot is het draagvlak om die zogenaamd vrije handelsverdrag met USA er wat sneller doorheen te jassen een stuk groter

http://nos.nl/artikel/640304-rutte-haas ... ag-vs.html
Citaat:
Met name op het gebied van de landbouw mag het van Rutte wel wat sneller. "We hebben een heel sterke landbouwsector, we zijn de tweede exporteur ter wereld. Het zou voor onze landbouwsector heel goed nieuws zijn als onze drinkyoghurtjes ook in Amerika verkocht kunnen worden."

Veel waren tegen dit verdrag, vooral omdat wij dan genetisch gemanipuleerd voedsel en hormoonvlees moeten importeren.

Volgens de EU-regels mag dat niet eens ingevoerd worden omdat het eigenlijk gewoon gif is wat erin zit... Als dat gebeurd dan wordt ik wel vegetariër...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:05

Dat gaat niet echt werken hoor; betreft hier niet alleen vlees, maar denk ook aan bv granen, groenten etc

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:07

Van mij hoeft die troep ook niet :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:16

in een ander topic heb ik net ook mijn zorgen geuit.

Rusland zit iedereen te treiteren en vormt samen met China 1 groot front.
In Irak zitten ze iedereen die een beetje niet moslim is af te schieten.
Dan hebben we het nog niet over wat er in Israel en de Gazastrook gebeurd.
Waar loopt dit op uit.....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:21

Knakker schreef:
in een ander topic heb ik net ook mijn zorgen geuit.

Rusland zit iedereen te treiteren en vormt samen met China 1 groot front.
In Irak zitten ze iedereen die een beetje niet moslim is af te schieten.
Dan hebben we het nog niet over wat er in Israel en de Gazastrook gebeurd.
Waar loopt dit op uit.....

Europa, VS en Japan vormt ook één groot front.
Nederland kan ook gas uit Noorwegen en Schotland halen.

Zeker als Schotland in 2016 onafhankelijk wordt zal dat veel makkelijker worden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 21:55

Ik weet het niet zeker, maar China heeft juist een grote export naar Europa momenteel, dus die willen dit misschien juist niet opgeven..?

Rusland schijnt zich te kunnen bedruipen met andere landen in oa Zuid-Amerika.
Tja, het zal.
Maar zijn dat ook niet leveranciers aan de EU?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:02

Een tijdje geleden wilde iedereen zijn productie naar China hebben, vanwege de lage kosten.
Inmiddels zijn de kosten naar Europa en de US zoveel malen duurder dan voorheen, dat het voordeel om dingen goedkoop in China te laten produceren wegvalt.
Dus wat men voorheen in China liet maken, wil men tegenwoordig in eigen land weer laten produceren.

Wat er in Rusland op dit moment gebeurd kan de reden zijn voor een uitbraak van WO III. Alleen hoop ik dat er voldoende intelligente mensen op hoog niveau aan het roer zitten die geleerd hebben uit vorige wereldoorlogen, en de confrontatie niet aangaan.

Verder is het met name in Rusland zo dat de mafia regeert en men probeert de macht zo lang mogelijk vast te houden. Eventuele sancties treffen dan ook niet hen maar de bevolking. De vraag is in hoeverre het noodzakelijk is om de bevolking te treffen, teneinde een eind te maken aan de honger naar macht van de happy few. Ook en met name in handen van de mafia van Rusland....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:35

ja, het maakt Poetin ook in eigen land waarschijnlijk niet populairder

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:41

Knakker schreef:
ja, het maakt Poetin ook in eigen land waarschijnlijk niet populairder

Dat is nu echt toch afhankelijk van de berichtgeving. Want toen het vliegtuig van Malaysian Airlines werd neergehaald werd er in Rusland ook geen mening van gemaakt. En als er wel wat wordt gecommuniceerd en het westen wordt als boeman neergezet, denk je nu echt dat Poetin als schuldige wordt aangewezen? Welnee, het Westen is de boeman, USA is de boosdoender (de vraag is of Europa in het verhaal nog wordt opgenoemd).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:42

Ik werk in een groentewinkel en ik heb al 2 keer de opmerking gehad van "eens kijken hoeveel er uit Nederland komt, want dat moet nu wel want anders raken de telers het niet kwijt".

Volgens mij gaat rusland hier meer last van hebben dan wij, en dat is ook de bedoeling. Ik vind Rusland, vooral die Poetin. Dat is echt een engerd. :n Maar dat is tot nu toe elke leider van Rusland geweest. Of ze nou oneerlijk of eeeh oneerlijk aan de macht kwamen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:53

MarlindeRooz schreef:
Ik werk in een groentewinkel en ik heb al 2 keer de opmerking gehad van "eens kijken hoeveel er uit Nederland komt, want dat moet nu wel want anders raken de telers het niet kwijt".

Volgens mij gaat rusland hier meer last van hebben dan wij, en dat is ook de bedoeling. Ik vind Rusland, vooral die Poetin. Dat is echt een engerd. :n Maar dat is tot nu toe elke leider van Rusland geweest. Of ze nou oneerlijk of eeeh oneerlijk aan de macht kwamen.

Niet elke: Gorbatsjov was een hele goede.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:58

heidy_wilco schreef:
Niet elke: Gorbatsjov was een hele goede.

Mee eens, helaas was die op een gegeven moment ook uit de gratie....

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:04

Eigenlijk is alles helemaal mis gegaan toen Lenin aan de macht kwam... Die man heeft zoveel verwoest in Rusland.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:05

Lenin kon alleen maar aan de macht komen omdat het voor die tijd al gruwelijk mis is gegaan....