Het nieuws wordt steeds heftiger.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het nieuws wordt steeds heftiger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:36

Toen ik het nieuws vanmiddag op de radio hoorde tijdens het auto rijden "Er worden vele onschuldige mensen de bergen ingejaagd. Als ze in de bergen blijven zullen ze sterven van de honger, maar onder aan de berg wacht ISIS ze op, die zullen allen vermoorden, dus ze zitten als ratten in de val"
moest ik er de hele rit aandenken.

Het lijkt met de jaren wel erger te worden.

Wie vindt dit nog meer?

xSlvna

Re: Het nieuws wordt steeds heftiger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:37

De nieuwsmeldingen worden wel erger, wat gebeurd is altijd al erg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:38

xSlvna schreef:
De nieuwsmeldingen worden wel erger, wat gebeurd is altijd al erg geweest.

Ja dat klopt. Ook de tekst "Ze zitten als ratten in de val" vond ik behoorlijk naar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:39

Ik denk dat het ook erger wordt/lijkt door globalisering... 'vroeger' hoorde je dit veel minder.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:39

Je moet voor de gein eens het nieuws uit Amerika volgen, bv CNN.
Dan is het nieuws hier ineens super tam vergeleken met wat ze daar voor beelden en info krijgen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:47

Ja maar ja, ze zitten toch ook als ratten in de val :+

Inderdaad erg grof verwoord...

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:57

Klopt, dit komt deels omdat nu alles heel snel de wereld over gaat. Dus nu zien we dingen die we vroeger nooit te zien kregen.

Maar ook deels omdat, denk ik, er momenteel veel spanningen zijn in de wereld. (Tussen Rusland, de USA, Europa, maar ook in het midden oosten bv met Israël en Hamas/Gaza & ISIS).

Zelf vind ik het nieuws momenteel ook wel erg heftig en deprimerend..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:58

Als je het vervelend vind kun je er voor kiezen het Jeugdjournaal te kijken. Je krijgt het nos-nieuws dan wel mee, maar zonder al te nare beelden of bewoordingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:02

Dat soort termen trekken nu eenmaal ook mensen. Ellende verkoopt misschien wel net zo goed (dan niet beter) als seks.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:08

TurdusMerula schreef:
Als je het vervelend vind kun je er voor kiezen het Jeugdjournaal te kijken. Je krijgt het nos-nieuws dan wel mee, maar zonder al te nare beelden of bewoordingen.

Ik denk dat ik ook voor de TS spreek als ik bedoel dat de realiteit deprimerend en heftig is. Daar gaat het jeugdjournaal kijken weinig aan veranderen. De realiteit blijft hetzelfde en even deprimerend en heftig ;).

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:11

Ik vind dat nieuws ook wel iets minder gedetailleerd gebracht mag worden. Vind persoonlijk zo objectief mogelijk nieuws belangrijker dan dat ik de gruwelijkheden die ergens plaats vinden moet zien. Alsof we niet meer begrijpen wat een bombardement is als we niet live kunnen meegenieten!

Met een opmerking als dat die mensrn daar alsvratten in de val zitten heb ik dan weer weinig moeite. Die is namelijk feitelijk juist. Al hoeven er van mij geen beelden bij van ISIS strijders, die kan ik zelf ook wel bedenken.

Vroeger, toen ik klein was, werd er altijd gewaarschuwd als er mogelijk schokkende beelden in het journaal werden uitgezonden, zoals bloed of lijken. Nu krijg je in het jeugdjournaal al heftiger beelden te zien dan 30 jaar geleden na expliciete waarschuwingen in het 8-uurjournaal. Dat vind ik een slechte zaak en ik denk ook dat het afstompt. Geweld lijkt minder erg, je ziet het toch dagelijks op tv? En dat is heel echt geweld en hele echte doden. Geen fantasiespelletje als doom of weet ik wat we nu gespeeld wordt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:13

De kopjes worden ook sensationeler omdat ze anders de mensen niet meer raken. Veel nieuwsberichten zijn echt overdreven vind ik. Maar het raakt ons niet meer dus moeten ze wel. Nieuws verkoopt, he.
Maar gelijk heb je wel, men wordt gewelddadiger en men wilt meer. De mens is gewoon egoistisch ingesteld als je het mij vraagt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:16

TammyVN schreef:
TurdusMerula schreef:

Ik denk dat ik ook voor de TS spreek als ik bedoel dat de realiteit deprimerend en heftig is. Daar gaat het jeugdjournaal kijken weinig aan veranderen. De realiteit blijft hetzelfde en even deprimerend en heftig ;).

Persoonlijk denk ik dat de realiteit (hoewel ik denk dat het nieuws absoluut niet objectief is) altijd al heftig is geweest.

Het kan zijn dat de manier waarop het nieuws gebracht wordt ook ergers is geworden. Dan is het een oplossing. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:20

ach...sinds er mensen zijn maken ze elkaar af.Dat is niet nieuw.
Alleen in de middeleeuwen hadden we geen t.v.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:21

geerke schreef:

Toen ging je met z'n allen als gezin gezellig naar het dorpsplein om naar executies te kijken :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:23

vuurneon schreef:
geerke schreef:

Toen ging je met z'n allen als gezin gezellig naar het dorpsplein om naar executies te kijken :j

dat waren nog eens tijden...nu hebben we de X-factor :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:24

Ja.... Ik mis die goede oude tijd van tenminste nog echte spanning en sensatie, waarbij reality tenminste nog écht de realiteit was :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:25

TurdusMerula schreef:
TammyVN schreef:

Persoonlijk denk ik dat de realiteit (hoewel ik denk dat het nieuws absoluut niet objectief is) altijd al heftig is geweest.

Het kan zijn dat de manier waarop het nieuws gebracht wordt ook ergers is geworden. Dan is het een oplossing. :)

Daar ging mijn post niet over.. Het ging erover dat ik het nieuws momenteel heftig vind, ik vind alles wat er met ISIS gebeurd heftig, wat er in Gaza gebeurd.. Het zijn heftige onderwerpen. Het ging mij er dus niet om hoe het nieuws het laat zien.. Maar wat er gebeurd, dat is heftig.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:25

vuurneon schreef:
Ja.... Ik mis die goede oude tijd van tenminste nog echte spanning en sensatie, waarbij reality tenminste nog écht de realiteit was :')

Dan maar Game of Thrones kijken :+..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:30

Ik bedoel ook inderdaad dat het nieuws heftig met heftige beelden gebracht wordt. Maar ook dat het nieuws zelf steeds heftiger wordt. En het is eigenlijk bijna overal oorlog, dood en moord is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:31

AmoorM schreef:
Ik bedoel ook inderdaad dat het nieuws heftig met heftige beelden gebracht wordt. Maar ook dat het nieuws zelf steeds heftiger wordt. En het eigenlijk bijna overal oorlog, dood en moord is.

Sinds het begin der mensheid was dat al zo :) er is niets veranderd, de manier van oorlog voeren wel natuurlijk; t is nou niet dat de meesten nog met een zelf geknutselde bijl ter strijde trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:32

Het nieuws. Pff, sensatiebeluste berichtgeving dat steeds slechts een kant van het verhaal laat zien en bijzonder weinig informatie verstrekt.
RIP journalistiek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:33

Ik vermijd structureel te televaag al om die manier, wat nou neutraal :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:34

Het lijkt er wel op he? Boko Haram, ISIS.
Ik vind het allemaal maar eng.

En die 50.000 mensen op die berg...
Ik weet gewoon niet wat erger is. Langzaam doodgaan of op een vreselijke manier afgeslacht worden... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:36

Iris82 schreef:
Het lijkt er wel op he? Boko Haram, ISIS.
Ik vind het allemaal maar eng.

En die 50.000 mensen op die berg...
Ik weet gewoon niet wat erger is. Langzaam doodgaan of op een vreselijke manier afgeslacht worden... |(

Waarom worden die mensen afgeslacht dan? Zijn zij geen moslim? Ik kan dat nooit zo goed volgen.