Vrouwen mogen niet lachen volgens vice premier Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vrouwen mogen niet lachen volgens vice premier Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:37

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2290 ... am___.html

Volgens vice premier Van Turkije Bulent Arinc
mogen vrouwen niet lachen in het openbaar omdat dat volgens de islam haram oftewel onrein is. Ik schiet van dit bericht in de lach maar ben ook meteen erg geschokt. Zou deze meneer dit heel echt menen? %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-07-14 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Rudina

Re: Vrouwen mogen niet lachen volgens premier Erdohan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:39

Hahaha is dit serieus?? _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:40

Even goed lezen wie dit gezegd schijnt te hebben. Dat was niet Erdogan, maar vicepremier Arinc.

karuna
Drukke kabouter

Re: Vrouwen mogen niet lachen volgens premier Erdohan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:41

Ik heb het bericht twee keer gelezen maar zal het nog een keer doen.wie het gezegd heeft het is een erg merkwaardig statement.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:42

whaha oh oliebol mag niet lachen natuurlijk! :o

Bizar he die cultuur verschillen. dat er mensen zijn die zo ontzettend anders denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:42

Televaag is niet heel betrouwbaar en zal hem vast het een en ander in de mond gelegd hebben voor de sensatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:43

Edit bericht was inmiddels aangepast dus de mijne ook. Ik heb het via een andere bron gehoord alleen daar snel geen link van gevonden, de van de Televaag was de snelste.

Selina

Re: Vrouwen mogen niet lachen volgens vice premier Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:45

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:46

Die had ik inmiddels ook al gevonden, de strekking is hetzelfde alleen wat minder sensatiegericht neergezet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:46

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:48

Het klopt ook dat moslim vrouwen dit eigenlijk niet mogen.
Sommige vrouwen lachen altijd overdreven om aandacht te trekken en de aandacht op zich te bevestigen.
En met je lach kan je mannen verleiden.

Als je dat met vrouwen onder elkaar doet of met je familie is anders dan in het bij zijn van bv mannen die wel een huwelijks partner kunnen zijn of kwade bedoelingen hebben.

Ik werk met alleen maar mannen en kan je vertellen dat ik soms best snap waarom moslim vrouwen zich moeten bedekken.
Wat ik elke dag allemaal te horen krijg....Daar krijg ik hierdoor wel wat respect voor.

In sommige regels kan je wel te ver door draven.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 29-07-14 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:50

In welke eeuw leeft die premier?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:50

Context is belangrijk, dat zie je maar weer...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:51

Hoewel ik ook mijn vraagtekens zet bij de context, maar ik bekijk een en ander natuurlijk door een West-Europese bril.

IMO zou de wereld zo veel mooier zijn met overal lachende mensen (m/v).

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:52

Hij zegt dat zijn ideale man en vrouw toonbeelden van kuisheid zijn. Tja. Dat kan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:59

Dat klopt ook, alleen dat betekend eigenlijk dat vrouwen zich maar helemaal moeten inhouden omdat de mannen anders de neiging hebben iedereen te bespringen om het even grof uit te drukken. Als ze al hormonaal worden van een glimlach. 8)7 . Zelfs met het hele verhaal erachter is het een erg merkwaardige uitspraak,

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:06

Ik kan me er wat bij voorstellen.......

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:08

karuna schreef:
Dat klopt ook, alleen dat betekend eigenlijk dat vrouwen zich maar helemaal moeten inhouden omdat de mannen anders de neiging hebben iedereen te bespringen om het even grof uit te drukken. Als ze al hormonaal worden van een glimlach. 8)7 . Zelfs met het hele verhaal erachter is het een erg merkwaardige uitspraak,

Valt wel mee. Ook van mannen wordt verwacht dat ze zich gebonden weten aan alleen hun vrouw. Tja. Nogmaals: zijn ideaalbeeld. Het kan. Het zal nooit realiteit worden.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:09

quartel schreef:
Ik kan me er wat bij voorstellen.......

[ Afbeelding ]

:')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:13

Prr moeten ze wel eenmaal een vrouw hebben. Hierboven is al door iemand genoemd dat er soms behoorlijk heftige dingen geroepen worden tegen een vrouw. Geen idee of dat vrije of gebonden mannen zijn maar dan nog, een ieder die dus niet voldoet aan het ideale plaatje is dus fout en is een reden om slecht te behandelen?

Waarom zou lachen onzedelijk zijn eigenlijk?

Btw de reclame die nu door google is toegevoegd. Grinnik een site voor internationale moslim huwelijken, ja die bestaan kennelijk, met fotos van gehoofddoekte vrouwen die heel verleidelijk en wulps in de camera kijken. Hihi.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:34

Die Googlematch viel mij ook al op, inderdaad. Vast niet wat de man bedoeld heeft :D

Maar om terug te komen op je tekst: dat is niet de consequentie die hij daaraan verbindt. Echt het enige dat hij aangeeft: het zou zo fijn zijn als iedereen (man en vrouw) een toonbeeld van kuisheid zou zijn. Hij verbindt geen gevolgen aan het niet voldoen aan zijn ideaalbeeld.

Lachen an sich is niet onzedelijk, hard lachen en daarmee doen vermoeden dat je meer op plezier dan op zedelijkheid gericht zou zijn is dan weer niet goed. Er was een tijd dat het ook voor Nederlandse jongedames ook ongepast was luidop te lachen. Tja.

De reactie van de politieke tegenstander: er moet meer gelachen worden. Tja. Ik begrijp niet zo goed waarom er zo'n punt van gemaakt wordt. Er zijn duizenden mensen met gedachten hoe een ideale wereld eruit zou zien...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:36

dat zou wel erg raar zijn als dat niet zou mogen.

google............ ik krijg een advertentie van muslima.com *zucht*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:48

Tja,...ik denk bij dit soort uitspraken altijd: zo als de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Ik lach altijd zeer uitbundig en ben nooit uit op "onkuis" gedrag en ik denk de meeste vrouwen niet. Een sexy verleidende glimlach is volgens mijn nooit een bulderende lach maar juist een quasi verlegen glimlach met bv. een knipoog.

Zeer uitbundig gelach(en dan zo'n diepe mannelijke lach bedoel ik dan)is eerder een teken van dominantie..en daar zitten de meeste religieuze fanaten niet op te wachten. Een vrouw met haar op de tanden.( ja er is onderzoek gedaan naar hardop lachen en dominantie)

Maar goed dat moeten Turkse vrouwen zelf maar uitvechten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:53

Prr dat zou voor iedereen moeten gelden ongeacht geloof of wat ook, niet het lachen of juist niet lachen maar net iets meer respect voor man en vrouw en daardoor waarschijnlijk ook minder ongewenste contacten, aanrandingen enz. Zou een mooie wereld zijn. Alleen vrees ik een utopie.

Voor zover ik het mannelijke geslacht ken en lees over verleidings dingen ed is juist het wegkijken en blozen iets wat voor mannen een prikkel schijnt te zijn net als lipbijten ed. En niet zozeer lachen of glimlachen. En dat is nu wat de man als ideaal voor zich ziet. Vreemd.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:59

Citaat:
Hij raadde mensen aan de Koran opnieuw te ontdekken en zo moreel verval tegen te gaan. Dat verval bleek volgens hem ook uit overmatige consumptie, telefoongebruik en losbandigheid van de media

Ten tijde van het ontstaan van de Koran hadden ze nog geen telefoon of sociale, losbandige media..

Wat een malloot.. -O-