Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knakker schreef:thja, klinkt inderdaad krom, het is niet schadelijk maar het mag er gewoon niet inzitten.
Wat ik me afvraag is waarom is het niet schadelijk als het kankerverwekkend is.
Als ik weet dat zoiets er in zit, hoef ik het echt niet.
Waarschijnlijk krijgen we al heel veel binnen zonder dat we het weten.
caroline_max schreef:Voorheen was het gewoon een diergeneesmiddel. Het schijnt (dat weet ik niet 100% zeker) dat het met een paar weken zelfs niet meer te traceren is in een kalf.
Ze denken dat het komt via duivenpoep (die mogen het middel namelijk wel krijgen)
karuna schreef:Tot zover snap ik het bericht nog, alleen dan komt het. De NVWA heeft verklaard dat het eten van het vlees niet schadelijk is voor de volksgezondheid. Maar waarom dan toch de kalveren doden en vernietigen als het eten ervan geen kwaad kan? Dat is dus iets dat ik niet snap, laat dan of deze verklaring achterwege of gebruik de dieren desnoods voor honden en kattenvoer of voer ze op aan dierentuin dieren.
Wie snapt wel hoe het zit?
Winged schreef:Verder vind ik het onzin dat er direct wordt geroepen om wakker dier en pvdd....
Knakker schreef:thja, klinkt inderdaad krom, het is niet schadelijk maar het mag er gewoon niet inzitten.
Wat ik me afvraag is waarom is het niet schadelijk als het kankerverwekkend is.
Als ik weet dat zoiets er in zit, hoef ik het echt niet.
Waarschijnlijk krijgen we al heel veel binnen zonder dat we het weten.
Caesar schreef:Winged schreef:Verder vind ik het onzin dat er direct wordt geroepen om wakker dier en pvdd....
Vind je?
Ze profileren zich toch ten alle tijden als wereldverbeteraars op het gebied van het onnodig doden en lijden van dieren?
Moeten ze zich maar bezig houden met plofkippen, biologische bedrijfstoename etc?
Laat ze dan lekker nu ook opstaan. Maar nee, dit komt ze vást goed uit. Weer een paar massabedrijven minder.
caroline_max schreef:Ja, maar dat bedrijf denk dat het spul in een grondstof terecht is gekomen via duiven. Ze zullen die grondstoffen wel open opslaan denk ik, zodat duiven daarbij kunnen.
karuna schreef:Tot zover snap ik het bericht nog, alleen dan komt het. De NVWA heeft verklaard dat het eten van het vlees niet schadelijk is voor de volksgezondheid. Maar waarom dan toch de kalveren doden en vernietigen als het eten ervan geen kwaad kan? Dat is dus iets dat ik niet snap, laat dan of deze verklaring achterwege of gebruik de dieren desnoods voor honden en kattenvoer of voer ze op aan dierentuin dieren.
Citaat:Er zijn in onderzoek met menselijke vrijwilligers met furazolidon als geneesmiddel géén schadelijke effecten gerapporteerd bij doseringen tot 200 mg per dag, gedurende 21 dagen1. Het is dus niet te verwachten dat de blootstelling van liefhebbers in deze situatie heeft geleid tot gezondheidsschade.
Winged schreef:Caesar schreef:Toevallig woon ik zelf op een boerderij
Ik ben van oorsprong boerendochter op een pluimveehouderij