Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 10:28

Hallo allemaal :)

naar aanleiding van een ander topic, open ik hier een topic. Ik wil daar niet offtopic gaan, maar er valt mij iets op waar ik mijn vraagtekens bij heb :)

Ik laat even wat voorbeelden zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steeds vaker zie ik bovenstaande ( of andere vergelijkbare, er zijn er écht veel) afbeeldingen voorbij komen. Via facebook maar ook dit soort dingen met reclames. Zo maakte Dove een reclame voor de stevige vrouw en werd die al snel verwezen naar de victoria secret, met dunne vrouwen.

Wat is dit voor ontwikkeling? Namelijk, dat het lijkt alsof overgewicht wordt gezien als iets wat beter is dan dun/gezond gewicht. Je ziet steeds vaker reclames met teksten van "gezonden echte vrouw". Dat zijn dan vrouwen met maat 42-44. banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik. Eenderzijds wordt er reclame gemaakt voor sporten en gezond voedsel, anderzijds zie ik voorbij komen dat overgewicht hebben mooi is. Ik heb het dan niet over extreem overgewicht, maar de maten die ik hierboven noemde.

Waarom wordt er zo positief gereageerd op ( bijvoorbeeld) die reclame campagne van Dove? Wanneer je een mode show ziet met vrouwen waarbij je de ribben ziet, heeft iedereen het erover ( dat het walgelijk is ect) maar wanneer je vet rollen ( niet extreem hoor, puur voorbeeld) ziet is dat opeens prachtig want zo hoort een lichaam te zijn?

Mijn mening? Ik heb zelf een sportief en slank lichaam en ben er trots op. Het kost mij veel werk om dit zo te houden en ik let op wat ik eet en de hoeveelheden hier van. Ik zit op een gezond gewicht. Ik vind dat mensen gemotiveerd moeten worden om een gezond gewicht te hebben en geen onder/overgewicht. Ook vind ik het belachelijk dat dunne mensen uitspraken als "spriet" of "plank" moeten pikken en dat wanneer je iemand dik noemt de wereld te klein is.

De reclame campagne van Dove ( maar er waren er meer, ik kan ze even niet vinden)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... P0cj75YTJR

Overigens bedoel ik dit helemaal niet vervelend, ik zie gewoon een ontwikkeling en ik ben nieuwsgierig hoe hier over gedacht wordt. Dus ik hoop niet dat er nu mensen komen van ik ben ook wat te dik maar heb die en die ziekte.. Want daar gaat het me niet om. Je bent mooi zoals je bent.

Ik hoop op een leuke discussie met misschien wel een hele andere kijk op de ontwikkeling die mij is opgevallen :)

Groetjes, Agnes.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:29

Ow wauw dat ene plaatje..

Worden vrouwen nu echt met steak vergeleken?? Ik hoop niet dat degene die het eens zijn met dit plaatje ons echt op gaan eten hoor -O-

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:30

Ik zie op bovenstaande plaatjes niemand met overgewicht :?

betadine

Ik ben blij dat iedereen er anders uitziet in deze wereld. Dik, dun gezet of slank op iedere spijker past een plank :D
Creatief deze morgen
Laatst bijgewerkt door betadine op 14-07-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rider01

als de meerderheid wat breder wordt, waar ga je je dan als bedrijf op focussen?

en dan veranderd de mening van het publiek mee met de reclame lijkt wel

Hanmar

LZP -> NM

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:32

Ik vind het echt bullshit. Waarom moeten plaatjes van internet en reclame's bepalen of jij je gelukkig voelt in je eigen lijf? Alsof alle mannen alleen maar vrouwen met overgewicht willen, ik mag toch hopen dat dat niet waar is.. :n

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:34

Die reclame van Dove was niet om te promoten dat je dikker moet worden, maar om aan te geven dat vrouwen vaak gevulder zijn en dat dat als je gezond bent en fit óók prima is. Niet iedereen voldoet aan het mooie slanke plaatje, iedereen heeft zijn eigen bouw en ook een bepaalde aanleg. Een vrouwelijke vrouw die gevuld is, is niet persé lelijk dat is de boodschap die zij aan de vrouwen willen meegeven die niet aan het schoonheidsideaal voldoen. Dus een soort van hart onder de riem omdat niet iedereen slank en strak is .. en zeker geen promotiefilmpje om toch vooral zwaarder te worden. Maar meer hou van jezelf hoe je ook bent en accepteer jezelf.. ook als je niet een slanke den bent.

Anoniem

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:35

Hier zijn echt al tig topics over.... Zag er gisteren zelfs nog een voorbijkomen.

Yv_

Ik denk dat het probleem overgewicht gewoon dusdanig groot is geworden, dat de wereld er nu maar genoegen mee neemt. Niet alleen door midden van zulke campagnes, maar ook door kledingmaten te verschuiven etc.

belle_boef

Summerfly schreef:
Ik vind het echt bullshit. Waarom moeten plaatjes van internet en reclame's bepalen of jij je gelukkig voelt in je eigen lijf? Alsof alle mannen alleen maar vrouwen met overgewicht willen, ik mag toch hopen dat dat niet waar is.. :n

Het gaat niet om over gewicht maar om gezond gewicht. Meeste mannen willen een vrouw die er natuurlijk uit ziet. (geen zak met botten grof gezegd)

Zowel extreem over als extreem ondergewicht zijn gewoon niet mooi.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:36

Je hoort de mannen in het algemeen toch ook niet klagen over al die gespierde hunken in onderbroek- en parfumreclames? En daar kijkt het merendeel van de dames toch ook gewoon graag naar?
Voor alles is een tussenweg; héél erg dun zijn is niet altijd gezond en héél erg dik zijn ook niet.

En verder; wat Fargo zegt :j

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:36

fargo schreef:
Die reclame van Dove was niet om te promoten dat je dikker moet worden, maar om aan te geven dat vrouwen vaak gevulder zijn en dat dat als je gezond bent en fit óók prima is. Niet iedereen voldoet aan het mooie slanke plaatje, iedereen heeft zijn eigen bouw en ook een bepaalde aanleg. Een vrouwelijke vrouw die gevuld is, is niet persé lelijk dat is de boodschap die zij aan de vrouwen willen meegeven die niet aan het schoonheidsideaal voldoen. Dus een soort van hart onder de riem omdat niet iedereen slank en strak is .. en zeker geen promotiefilmpje om toch vooral zwaarder te worden. Maar meer hou van jezelf hoe je ook bent en accepteer jezelf.. ook als je niet een slanke den bent.

:j mee eens!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:37

Maatje 42-44? Ik zie hier gewoon mooie maatjes 38 hoor, misschien 40. Maar zeker geen 42-44...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:38

Lekker boeiend, dik of dun.

Ik vind dit zo'n gezeik he. Ik ben zelf ontzettend dun en dan zie ik plaatjes voorbij komen van dat alleen honden van botten houden en echte mannen niet.
Of iets in die trant. Iedereen probeert zich maar beter te voelen door het ander af te kraken..

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:40

Ik vind het ook echt te irritant voor woorden. Het is gewoon puur om vrouwen met een steviger lichaam een goed zelfvertrouwen te geven. Geeft ook niks, maar ik wordt er ook schijt ziek van. Er was ook zo'n plaatje woman with curves, maar ik vind haar echt te dik.. Dat noem ik geen curves meer.

En als je van jezelf steviger bent dan is dat heus niet erg, iedereen is anders. Ik ben ook iemand die erg op mijn lichaam let en die graag workouts doet (oké op het moment niet echt ivm de warmte).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:40

Prima dat je blij bent met je rondingen maar om dan meteen af te geven op dunne mensen zegt mij toch dat ze zelf ook niet helemaal tevreden zijn... anders hoef je een ander niet af te fikken om.er zelf beter door te lijken. Dus wie houden ze voor de gek?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:41

Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.

Courses

Het viel mij ook al op dat dit steeds meer op het internet gekwakt word. Vind 't altijd een beetje raar dat skinny zijn met 'bones' vergeleken word. Ik ben van nature gewoon slank aangelegd, wat is daar mis mee :') Er is geen 'perfect' lichaam, promoot het dan ook niet op die manier.

Brainless

Citaat:
banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik.

Ok, dus ik ben te dik.
Dacht dat ik met mijn BMI van 22,3 niet te dik was.

Wat is dan volgens jou wel een goed gewicht/goede maat voor iemand van 1,72m?

sanne1992

Okee, beide topics vindt ik niet kloppen. Is zo in hokjes gedeeld.

Ik ben zelf zeker niet dun, maakt mij dat ongezond? nee. Ik zit lekker in mijn vel en kan alles wat een dun persoon ook zou kunnen.

Daarnaast zijn er super dunne mensen die alles kunnen eten en niet aankomen, maar ook dikkere mensen die alles proberen om af te vallen, maar dit niet lukt. Zijn zij dan gelijk ongezond? nee.

aan beide kanten zijn er uitzonderingen (mensen die te dun zijn en niks meer eten, of mensen die te dik zijn en alleen maar door eten). Maar laat mensen gewoon zoals ze zijn, zolang die persoon lekker in zijn vel zit en zijn ding kan doen, prima!

Ik heb dan ook met reclames waar dunnere mensen in te zien zijn of reclames waar de plaatjes die in dit topic staan voorbij komen geen enkel probleem. Dik dun, of mollig! iedereen is zoals die is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 10:44

Brainless schreef:
Citaat:
banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik.

Ok, dus ik ben te dik.
Dacht dat ik met mijn BMI van 22,3 niet te dik was.

Wat is dan volgens jou wel een goed gewicht/goede maat voor iemand van 1,72m?

Jammer dat je het toch persoonlijk opvat, terwijl ik het naar mijn idee toch duidelijk heb vermeld. Dit ging om de modellen van Dove, over hun maat. Niet over jouw maat, want met lengte zal dat heus verschillen.

Dat bedoel ik dus.. Zodra iemand iets opvat dat diegene dik is.. Word er aanvallend gereageerd.. Terwijl het de laatste tijd een hype is om dunne mensen belachelijk te maken.. Mij zie je niet aanvallend reageren daarop hoor, of persoonlijk opvatten. Ik begrijp de ontwikkeling alleen niet..

Courses

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:47

Wanneer iemand blij met zichzelf is (ongeacht met of zonder curves) en goed in 't leven staat, wie zijn wij dan als maatschappij om te oordelen over diegene zijn/haar gewicht? Gezondheid en liefde zijn way more important.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 10:49

maras schreef:
Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.

Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:49

Ik heb ondergewicht en word vaak door ouderen als mager gezien, maar ik kan toch wel enorm veel mensen noemen die mijn lichaam mooi vinden en het belangrijkste, IKzelf en mijn vriend vinden het mooi.

Dan is die maar een "nobody", want "nobody" wilt een bot.

Ze moeten eens een comeback maken met alles foto's van vrouwen die trainen. Dik en dun.
"Niemand houd van vrouwen die anderen afkraken omdat ze te lui zijn om zichzelf te veranderen" met een obese erbij met zak chips.

Die mensen zetten zichzelf voorschut eigenlijk.