Kendall Jones showt haar trofeeën van wild life jacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Kendall Jones showt haar trofeeën van wild life jacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:47

Voor iedereen die het nog niet heeft meegekregen dit schrijft de metro erover

Citaat:
Kendall Jones, een 19-jarig meisje uit Texas, krijgt bakken kritiek te verwerken voor het plaatsen van foto’s van zichzelf terwijl ze lacht naast dode dieren – de meeste van hen zijn bedreigde diersoorten – die ze neerschoot tijdens de jacht op groot wild in Afrika.

De Texas Tech University cheerleader zegt dat ze al jaagt op dieren in Afrika sinds ze 13 jaar oud was. Op haar pagina, Kendall Takes Wild, post Jones regelmatig foto’s van zichzelf al glimlachend naast de dode dieren die ze neerknalde, waaronder leeuwen, een neushoorn, een nijlpaard en een luipaard.

Jones beweert dat ze haar deel doet om in het behoud van bedreigde diersoorten een verschil te maken en ze hoopt dat ze op langere termijn een tv-show mag presenteren over de jacht.

In iets meer dan een week hebben bijna 50.000 mensen een petitie ondertekend op Avaaz.org die wil dat Facebook de pagina van Jones verwijdert. De petitie luidt:

“In het belang van alle dieren, vooral de dieren in de Afrikaanse regio … waar jagers alleen voor de lol een dier doden! Sommige mensen rapporteren de pagina’s de laatste tijd, maar het lijkt erop dat Facebook niet bezorgd is over wat Kendall Jones op haar pagina aan de man wil brengen.”

Een andere petitie op Change.org heeft meer dan 5.000 handtekeningen vergaard om Jones te verbieden nog te jagen in Afrikaanse landen. Ze kreeg ook veel kritiek online, bijvoorbeeld van Wendy Sutton:

“Ik ben een goed opgeleide, professionele milieuactivist en ik doe mijn best om enkele van de weinige resterende bedreigde soorten op deze planeet te beschermen. Het maakt niet uit dat het legaal is. U levert een bijdrage aan het uitsterven van prachtige dieren. Uw onwetendheid omwille van plezier is vernederend voor mezelf. Als het je gaat om de kick van het doden, richt je dan op andere dieren bijvoorbeeld ratten, of plaats het gewoon niet online.”

Jones gelooft echter niet dat ze kwaad doet, maar eerder dat ze behulpzaam is. Ze zegt dat ze een natuurbeschermer is en op dieren jaagt om hun te helpen overleven als soort.

“Jagers zijn de grootste natuurbeschermers die er zijn,” zei ze. “We willen dat dierpopulaties groeien en bloeien! Controle op het aantal mannelijke leeuwen is belangrijk in grote omheinde gebieden als deze. Daarnaast gaan fondsen voor een deel naar de overheid voor vergunningen, maar ook naar de eigenaar van het gebied als stimulans om het aantal leeuwen te verhogen.”

Jones lijkt ook immuun voor de vele negatieve opmerkingen die ze krijgt. “Alle anti-jagers die negatieve commentaren op mijn foto’s postten, hebben me geholpen om meer dan 600 likes in 48 uur te krijgen.
Het is onduidelijk of Facebook Jones uit zijn sociale netwerk zal zetten. Volgens Blaze heeft Facebook geen specifieke richtlijnen over jachtfoto’s, maar het bedrijf maakt het wel mogelijk om foto’s van “de jacht zoals het in de natuur gebeurt” op de site te plaatsen.

Afbeelding

Dit is haar Facebook pagina waarmee ze met haar wild poseert https://www.facebook.com/kendalltakeswild
Nu vroeg ik me af wat vinden jullie hier van? Zijn er mensen die het met haar eens zijn?

Zelf dacht ik ten eerste altijd dat het verboden was om op dat soort diersoorten te jagen, maar verder vind ik ook dat ze niet bepaald respectvol met dieren omgaat (qua foto) en het jagen opzich vind ik ook 3 keer niets.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:51

Jeetje!
Als ik het goed begrijp heeft dit niks te maken met het instandhouden, veel dieren worden net gefokt voor deze jacht.

Ik denk dat zij niks anders gezien heeft in haar leven, en als ze zo opgegroeid is zal het niet vreemd zijn voor haar :=

heidy_wilco

Re: Kendall Jones showt haar trofeeën van wild life jacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:56

Is ze nou daadwerkelijk zo overtuigd van haar gelijk?
Ze krijgt het al wel sinds haar 13de mee, dus ze is er wel (helaas) mee opgegroeid. Ik denk dat dit heel moeilijk uit haar hoofd te praten is...

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:57

Ik word hier misselijk van. En maar actie voeren omdat ze uitsterven terwijl er van deze types rondlopen..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:57

Heel interessant dit. Dit jaar ben ik drie maanden naar Kameroen geweest om in wildparken te werken (stage) en kreeg ik ook te maken met jagen en het effect daarop op dieren. Mijn thesis gaat over leeuwen dus over andere diersoorten kan ik weinig zeggen. Instinctief vind ik jagen helemaal niets, dat mensen weerloze dieren doodschieten voor 'sport', kan me er echt niets bij voorstellen dat iemand dat leuk kan vinden.
Máár... In geval van leeuwen kan jagen inderdaad positieve effecten teweegbrengen. Interessant artikel hierover: "the effects of trophy hunting..." (weet de exacte titel nu even verder niet) van Croes et al. (2011). Echter is het wel belangrijk dat er niet teveel (illegaal) gejaagd wordt en idd goed gelet wordt op het geslacht en de leeftijd van het dier.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:58

Daks schreef:
Geen betere verwoording dan doodschoppen

In Nl zijn er ook gewoon jagers, en maar goed ook. Die ook doodschoppen?

Ik zie het probleem niet zo van deze dame. Alleen beetje jammer dat ze bedreigde diersoorten afschiet..
Laatst bijgewerkt door Raineri op 02-07-14 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:58

Verschrikkelijk dit!

Toeristen vinden het fantastisch om op safari vakantie te gaan en de leeuwtjes de fles mogen geven etc. etc. en dan later als ze groot worden...... worden er jacht op gemaakt.

Oh domme domme domme toeristen, ze werken er min of meer aan mee.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 02-07-14 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:59

Kan zo'n kind niet opgepakt worden?
Man man, het zijn niet voor niets bedreigde diersoorten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:59

Brr.. krijg hier toch wel nare gevoelens van. Uiteraard hoort jagen voor een deel bij natuurbeheer maar ook daar zitten grenzen aan. Dit ziet er, en klink, erg doorgeslagen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:00

Doden voor plezier. Dat is gewoon niet OK. Bedreigd dier of veel voorkomend beestje. Als je dit voor alleen lol doet heb je een steekje los

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:02

Hmm...
Het is heel lastig om te zeggen...
Maar ik denk dat ze voor een klein deel gelijk heeft...

Voor ik heel bokt over mij heen krijg, lees graag even verder

In omheinde gebieden is het heel lastig om populaties in stand te houden.
Omdat de leeuw aan de top van de samenleving staat krijg die vrijwel alle kans om uit te breiden.
natuurlijk heb je de hyena's en luipaarden die de kleine leeuwtjes nog wel eens willen opvreten...
maar dit beperkt nauwelijks het uitgroeien van de grote leeuwenpopulatie.
waarneer een populatie te groot is wordt het verplaatst naar een ander omheind gebied of het wordt afgeschoten. Zo gaat het altijd.
natuurlijk wordt hier dan voor de oudere dieren of de zwakkere gekozen de sowieso geen bestaansrecht meer hebben... (klinkt cru, maar het is wel zo)

Dus als het op deze manier gaat heb ik er mbt de leeuw minder problemen mee...
maar een neushoorn kan gewoon echt niet...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:02

Het zogenaamde canned hunting :). In Afrika worden o.a. leeuwen gefokt zodat toeristen met de welpen op de foto kunnen gaan en deze kunnen aaien. Zodra de leeuwen groot worden en dus niet meer interessant, kunnen toeristen op ze jagen en worden ze trofeeën.

In zo'n zieke wereld leven wij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:04

M_D_H schreef:
Hmm...

Omdat de leeuw aan de top van de samenleving staat krijg die vrijwel alle kans om uit te breiden.
natuurlijk heb je de hyena's en luipaarden die de kleine leeuwtjes nog wel eens willen opvreten...
waarneer een populatie te groot is wordt het verplaatst naar een ander omheind gebied of het wordt afgeschoten. Zo gaat het altijd.
natuurlijk wordt hier dan voor de oudere dieren of de zwakkere gekozen de sowieso geen bestaansrecht meer hebben... (klinkt cru, maar het is wel zo)

Dat rijmt niet met het feit dat leeuwen bedreigd zijn in het wild. Vind je wel?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:05

Myour schreef:
Heel interessant dit. Dit jaar ben ik drie maanden naar Kameroen geweest om in wildparken te werken (stage) en kreeg ik ook te maken met jagen en het effect daarop op dieren. Mijn thesis gaat over leeuwen dus over andere diersoorten kan ik weinig zeggen. Instinctief vind ik jagen helemaal niets, dat mensen weerloze dieren doodschieten voor 'sport', kan me er echt niets bij voorstellen dat iemand dat leuk kan vinden.
Máár... In geval van leeuwen kan jagen inderdaad positieve effecten teweegbrengen. Interessant artikel hierover: "the effects of trophy hunting..." (weet de exacte titel nu even verder niet) van Croes et al. (2011). Echter is het wel belangrijk dat er niet teveel (illegaal) gejaagd wordt en idd goed gelet wordt op het geslacht en de leeftijd van het dier.

Wat zijn de positieve effecten dan? Dat vind ik wel boeiend om te weten, zonder dat ik meteen het artikel hoef te lezen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:06

Ik weet niet waarom, maar als ik die foto's zie van haar met haar trofeeën dan moet ik weer denken aan die ponypletters. Volgens mij vind ze zichzelf verschrikkelijk sexy op zo'n moment dat ze als "meisje" zo'n machtig dier heeft gedood.

Sick...

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:06

Myour schreef:

Het is inderdaad niet zo zwart wit, ik heb jaren geleden een scriptie hierover geschreven. De effecten en impact van Trophy Hunting (Hunting for Conservation). Wildstanden zullen helaas gecontroleerd moeten worden, door toedoen van de mens. Maar dat is inmiddels onomkeerbaar.
Trophy hunting in het "witte" circuit wordt grotendeels gereguleerd door CITES. Het mogen schieten van deze dieren is echt verschrikkelijk duur, het geld wat hieraan uitgegeven wordt, komt gedeeltelijk terecht in het in stand houden van deze diersoorten.
Het zwarte circuit is helaas even groot of groter, waardoor de problemen ontstaan. Dat zal echter niet aan de orde zijn als iemand deze foto's openbaar post.
Of er wel of niet dieren speciaal voor gefokt worden heb ik toendertijd geen onderzoek naar gedaan, maar daar twijfel ik niet aan.

Het respect tegenover het dier vind ik overigens wel ver te zoeken op deze foto's, dat past een jager niet. Ik veroordeel haar echter niet meteen wat betreft het bejagen van deze diersoorten.
Doet zij het niet, doet het parkbeheer het wel, alleen nu levert het nog wat op.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:08

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:
Hmm...

Goed lezen...
In omheinde gebieden voeren ze dus echt de boventoon en bedreigen ze echt andere populaties...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:09

Kan justitie niets doen dan? Bedreigde diersoorten worden toch beschermd door de wet? Het is toch niet zo moeilijk om deze mevrouw op te sporen en te vervolgen als er gronden voor zijn. Ansich heb ik niets tegen het afschieten van dieren in het wild (al vind ik het wel achterlijk om blij te gaan poseren en foto's online te gooien), maar het is te gek voor woorden dat je bedreigde diersoorten gaat afschieten. Geen woorden voor wat ik zo'n meisje toewens.

shiroihebi

Remy schreef:
Ik weet niet waarom, maar als ik die foto's zie van haar met haar trofeeën dan moet ik weer denken aan die ponypletters. Volgens mij vind ze zichzelf verschrikkelijk sexy op zo'n moment dat ze als "meisje" zo'n machtig dier heeft gedood.

Sick...

Als ze hem z'n nek om draait met haar blote handen, dan mag ze er zo naast gaan staan. Lekker makkelijk als ze alleen maar hoeft te richten..

Mijn vriendin jaagt ook, maar op herten enz. Ik heb daar ook mixed feelings over, maar die dieren staan ten eerste niet op een lijst met beschermde diersoorten

Goof

Ik kan ergens de jacht nog begrijpen om overpopulatie tegen te gaan.
Maar het feit dat een persoon plezier haalt uit het doden van een dier vind ik echt onbegrijpelijk, dat gaat er bij mij niet in. Een olifant zien neervallen omdat jij het afschiet, walgelijk.

Wat ik overigens ook walgelijk vind is het feit dat ik op zowel facebook als hier ongevraagd word geconfronteerd met deze foto's.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:10

Dit is niks meer dan Trophy hunting, als je ook maar enig respect hebt voor de diersoorten maak je er geen modische kiekjes mee met een prodentsmile..heb er geen goed woord voor over!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:11

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Goed lezen...
In omheinde gebieden voeren ze dus echt de boventoon en bedreigen ze echt andere populaties...

Dat kan zijn :). Echter ga je imo niet zo om met geschoten dieren, dit heeft naar mijn mening niks te maken met natuurbehoud, dit is puur voor de entertainment. En daar kots ik echt op. En het rijmt imo dus echt niet met het feit dat leeuwen in het wild bedreigd zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:12

Goof schreef:
Ik kan ergens de jacht nog begrijpen om overpopulatie tegen te gaan.
Maar het feit dat een persoon plezier haalt uit het doden van een dier vind ik echt onbegrijpelijk, dat gaat er bij mij niet in. Een olifant zien neervallen omdat jij het afschiet, walgelijk.

Jij verwoord precies wat ik denk.. Goor laf wijf!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:12

M_D_H schreef:
Goed lezen...

Maar waarom worden ze dan niet overgeplaatst naar een ander gebied? Niet alles zal 'vol' zitten toch

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:14

Ik weet niet of ik t mag zeggen hoor, maar wat zou ik graag met alle liefde die roze boog van d'r willen pakken en haar in t wild laten rond rennen en me ff heerlijk vermaken!

Ze heeft dit op haar facebook staan:

Girls who like fishing, hunting and guns aren't weird. They're a rare gift from god. Them girls deserve bigger diamonds.

Ten eerste als je op dieren schiet omdat je de populatie wil verminderen en er fondsen zijn, dan verdien je in mijn geen grotere diamanten. Het feit dat ze dit plaatst laat al merken hoe egocentrisch ze is.

Ten tweede, ik herinner me niet dat toen ik naar de kerk ging dat er in de bijbel stond van schiet maar lekker op alle dieren los.

6. Gij zult niet moorden

Staat letterlijk in de 10 geboden.

Ik kan dit geen gift van god noemen, ik noem het eerder een verwalging van Satan..