Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Dat hij naar een kinderdagverblijf heeft gezocht is een aanname, ik ken wel meer mensen die meerdere huizen afzeggen voor ze er een accepteren. Waar trekken we dan de grens? Mag hij in dezelfde straat als een school/muziekvereniging/voetbal/whatever wonen?
Kunnen deze mensen dan helemaal niet meer terug in de maatschappij? Dan moet ons hele rechtsysteem op zijn kop... Want wat doen we dan met een moordenaar of een dief? Mag de eerste alleen in het bos wonen en de tweede niet binnen een km van de AH?
Lante schreef:Het is ethish natuurlijk zeer omstreden, maar op zich vind ik het een discussie waard om actieve, veroordeelde pedofielen met een groot risico op herhaling de mogelijkheid te geven zichzelf via medicatie chemisch te laten castreren o.i.d. als ze weer op vrije voeten willen komen... .
PenP2014 schreef:Ik heb weinig goede woorden voor pedofielen. Maar de bewoners die zich nu zo stoer voelen zijn geen haar beter!! Sla liever de handen ineen om de man in de gaten te houden ipv. Deze belachelijke niveauloze dreigementen.
Lante schreef:Door castratie of chemische castratie verdwijnen de seksuele verlangens.
Daarom werden mannelijke bedienden in de harems vroeger ook gecastreerd, was de enige manier om de garantie te hebben dat ze zich niet aan de vrouwen zouden vergrijpen.
Borisje schreef:Bon_charmeur schreef:Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes
Hoe cru ook, mee eens. Dit soort mensen horen niet in de samenleving, die horen in een inrichting.
Julot_Engel schreef:Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?
Vjestagirl schreef:Een pedofiel valt op kinderen jonger dan (ik geloof) 16 jaar, een pedoseksueel voert daadwerkelijk seksuele handelingen uit.
Sytse wordt ook wel de Zwerfpedo genoemd, omdat hij in meerdere steden slachtoffers heeft gemaakt.
Julot_Engel schreef:Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?
Bon_charmeur schreef:Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes
safina schreef:Lante schreef:Door castratie of chemische castratie verdwijnen de seksuele verlangens.
Daarom werden mannelijke bedienden in de harems vroeger ook gecastreerd, was de enige manier om de garantie te hebben dat ze zich niet aan de vrouwen zouden vergrijpen.
Bij zedendelicten is vaak niet seksualiteit, maar agressie de voornaamste drijfveer. En dan is (chemische) castratie niet of nauwelijks effectief.
Het lastige in dit verhaal vind ik dat het zeer ongelukkig is dat een pedofiel boven een kinderdagverblijf kan gaan wonen. En ook wel provocerend.
De andere kant is: opjagen en isoleren van pedofielen verhoogt de kans op recidive enorm. En je kunt je afvragen hoe groot het risico nog is als iedereen weet wie hij is, waar hij woont en wat hij gedaan heeft.