'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:20

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3811292/syt ... ekken.html

De veroordeelde pedoseksueel Sytze van der V. moet binnen een week uit Amersfoort vertrekken. Burgemeester Lucas Bolsius krijgt zeven dagen om dat te regelen.
Als er dan geen oplossing is, kan de veiligheid van Van der V. niet langer worden gegarandeerd. Dat hebben inwoners van de Utrechtse stad dinsdagavond op een bewonersbijeenkomst gezegd, meldt de NOS.
"Er zijn mensen die hem willen lynchen als ze hem tegenkomen. Ik kan zoiets niet tegenhouden", zei een van de bewoners volgens de omroep.

Van der V. woont sinds vorige maand in het Soesterkwartier in een flat boven een kinderdagverblijf. Dat is veel bewoners in het verkeerde keelgat geschoten.
'Stevig signaal'
Ongeveer honderd mensen demonstreerden zondag tegen de komst van Van der V. Ook overhandigden ze de burgemeester handtekeningen van mensen die willen dat de pedoseksueel vertrekt. Bolsius sprak toen van een stevig signaal, maar zei ook dat de mensen het recht niet in eigen hand moeten nemen.
De burgemeester probeert Van der V. ervan te overtuigen om naar een woning in een ander deel van de stad te vertrekken. Hij heeft daarvoor ook aanbiedingen gehad, maar is daar nog niet op ingegaan. De gemeente kan hem niet dwingen, aangezien hij zijn straf heeft uitgezeten.

-----------------------------------------------------------------------------

Wat vind bokt hiervan? Normaal gesproken zou ik inderdaad zeggen hij heeft zijn straf uigezeten en mag gaan en staan waar hij wil, maar ik vind een appartement boven een kinderdagverblijf nou ook weer niet zo'n strak plan.
Ik vind het toch wat dat de overheid zich hier niet mee bemoeit, het gaat ten slotte om de veiligheid van de burger, in dit geval dus ook de veiligheid van mr. van der V.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:25

Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....

Serieus, waar moet hij heen dan? In elke straat wonen kinderen en daarnaast werkt ons rechtsysteem zo dat je een nieuwe start moet kunnen maken in de maatschappij, zo hadden ze 'm net zo goed levenslang kunnen geven...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:26

Ik vind het provocerend van Van der V. dat hij boven een kinderdagverblijf gaat wonen, hij heeft daar echt naar gezocht volgens mij want hij heeft meerdere plekken afgewezen. Maar idd, hij heeft zijn straf uitgezeten en is dus een vrij man, daar is nu niet heel veel meer aan te doen. Ik zou het als gemeente dus anders doen, ik zou het kinderdagverblijf de mogelijkheid geven om te verhuizen, netjes alles regelen en betalen. Op die wanneer krijgt Van der V. niet wat hij wil zonder dat je hem in zijn vrijheid beperkt en hou je de kinderen (m.i. het belangrijkste) veilig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:30

Het is ethish natuurlijk zeer omstreden, maar op zich vind ik het een discussie waard om actieve, veroordeelde pedofielen met een groot risico op herhaling de mogelijkheid te geven zichzelf via medicatie chemisch te laten castreren o.i.d. als ze weer op vrije voeten willen komen...
Het is dan dus een eigen keuze!
Ik zou anders echt niet weten hoe je zulke mensen weer verantwoord waar dan ook in de maatschappij terug kunt plaatsen.
De veiligheid van de kinderen heeft wat mij betreft toch de eerste prioriteit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:32

Dat hij naar een kinderdagverblijf heeft gezocht is een aanname, ik ken wel meer mensen die meerdere huizen afzeggen voor ze er een accepteren :) . Waar trekken we dan de grens? Mag hij in dezelfde straat als een school/muziekvereniging/voetbal/whatever wonen?

Kunnen deze mensen dan helemaal niet meer terug in de maatschappij? Dan moet ons hele rechtsysteem op zijn kop... Want wat doen we dan met een moordenaar of een dief? Mag de eerste alleen in het bos wonen en de tweede niet binnen een km van de AH?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:33

Ik vind het belachelijk. Als het echt waar blijkt te zijn dat die andere huizen heeft afgewezen, en precies hier wilt wonen. Dan zit er toch nog steeds iets fout in zijn kop.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:34

Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:34

ruitje schreef:
Dat hij naar een kinderdagverblijf heeft gezocht is een aanname, ik ken wel meer mensen die meerdere huizen afzeggen voor ze er een accepteren :) . Waar trekken we dan de grens? Mag hij in dezelfde straat als een school/muziekvereniging/voetbal/whatever wonen?

Kunnen deze mensen dan helemaal niet meer terug in de maatschappij? Dan moet ons hele rechtsysteem op zijn kop... Want wat doen we dan met een moordenaar of een dief? Mag de eerste alleen in het bos wonen en de tweede niet binnen een km van de AH?

Ik vind dit toch echt anders. Het is toch raar dat die boven een kinderdagverblijf gaat wonen?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:35

Lante schreef:
Het is ethish natuurlijk zeer omstreden, maar op zich vind ik het een discussie waard om actieve, veroordeelde pedofielen met een groot risico op herhaling de mogelijkheid te geven zichzelf via medicatie chemisch te laten castreren o.i.d. als ze weer op vrije voeten willen komen... .

Want dan... kunnen ze niks meer met hun handjes? :=

Ik heb weinig goede woorden voor pedofielen. Maar de bewoners die zich nu zo stoer voelen zijn geen haar beter!! Sla liever de handen ineen om de man in de gaten te houden ipv. Deze belachelijke niveauloze dreigementen.

Lante

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:47

Door castratie of chemische castratie verdwijnen de seksuele verlangens.
Daarom werden mannelijke bedienden in de harems vroeger ook gecastreerd, was de enige manier om de garantie te hebben dat ze zich niet aan de vrouwen zouden vergrijpen. ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:47

Een snelle google search verteld mij dat er 72 kinderdagverblijven zijn daar, dat is dus zonder scholen en andere verenigingen.

Kijk eens realistisch naar jouw eigen gemeente en besef je dat hij geen geld heeft voor een rijtjeshuis in een vinexwijk, waar kom je dan te zitten? Nogmaals het is speculeren dat hij EXPRES boven een kinderdagverblijf is gaan wonen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:51

PenP2014 schreef:
Ik heb weinig goede woorden voor pedofielen. Maar de bewoners die zich nu zo stoer voelen zijn geen haar beter!! Sla liever de handen ineen om de man in de gaten te houden ipv. Deze belachelijke niveauloze dreigementen.

Dit :j

Maar: het is natuurlijk wel beter als hij ergens in de middle of nowhere wordt neergezet. Misschien is er in de Sahara nog wat ruimte over...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:01

Lante schreef:
Daarom werden mannelijke bedienden in de harems vroeger ook gecastreerd, was de enige manier om de garantie te hebben dat ze zich niet aan de vrouwen zouden vergrijpen. ;)

Bij zedendelicten is vaak niet seksualiteit, maar agressie de voornaamste drijfveer. En dan is (chemische) castratie niet of nauwelijks effectief.

Het lastige in dit verhaal vind ik dat het zeer ongelukkig is dat een pedofiel boven een kinderdagverblijf kan gaan wonen. En ook wel provocerend.

De andere kant is: opjagen en isoleren van pedofielen verhoogt de kans op recidive enorm. En je kunt je afvragen hoe groot het risico nog is als iedereen weet wie hij is, waar hij woont en wat hij gedaan heeft.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:04

Deze man woont bij mij om de hoek.

En dit was een hele domme keuze want hier wonen hele.. Mondige mensen laten we maar zeggen :+
Het was een klein oorlogsgebiedje hier in het weekend met 100 boze kampianen in optocht.
Sommige daarvan gaan echt over lijken om lekker te rellen, alles om die Sytse iets aan te doen, vergetende dat je hier andere ook weer mee kan schaden. De kinderen van het kinderdagverblijf bijvoorbeeld.

Maar goed, laten we eerlijk zijn, dit is toch de kat op het spek binden. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat hij niet op peuters valt. Van mij mag hij in de wijk wonen maar boven een kinderdag verblijf is gewoon provoceren.
En dat er opgestaan wordt vind ik wél goed. Want dit kan gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 25-06-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:09

Borisje schreef:
Bon_charmeur schreef:
Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes

Hoe cru ook, mee eens. Dit soort mensen horen niet in de samenleving, die horen in een inrichting.

tja...daar ben ik het dus ook mee eens.Of castreren.
Mogen ze kiezen,of opgesloten zitten of zonder ballen door het leven maar dan wel vrij.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:12

Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:13

Laatst bijgewerkt door Meraki op 25-06-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:14

Julot_Engel schreef:
Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?

Hij heeft zich wel daadwerkelijk vergrepen aan kinderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:21

Een pedofiel valt op kinderen jonger dan (ik geloof) 16 jaar, een pedoseksueel voert daadwerkelijk seksuele handelingen uit.

Sytse wordt ook wel de Zwerfpedo genoemd, omdat hij in meerdere steden slachtoffers heeft gemaakt.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:32

Dat hij boven een kinderdagverblijf is gaan wonen is niet handig. Maar ik ga niet zeggen dat hij dat bewust heeft gedaan.

Maar die dreigementen maken hem alleen maar sterker om in zijn slachtoffer rol te kruipen. En hem in het harnas jagen schiet ook weinig op.

Je kan beter de krachten bundelen en samenwerken.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:40

Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:42

Vjestagirl schreef:
Een pedofiel valt op kinderen jonger dan (ik geloof) 16 jaar, een pedoseksueel voert daadwerkelijk seksuele handelingen uit.

Sytse wordt ook wel de Zwerfpedo genoemd, omdat hij in meerdere steden slachtoffers heeft gemaakt.

Een pedofiel/pedoseksueel voelt zich enkel aangetrokken tot kinderen tot 12 jaar. Daarboven wordt het efebofilie genoemd :). Sleutelwoord is aangetrokken voelen tot personen die niet geslachtsrijp zijn.

Nu weet ik niet zeker of Van der V. een efeboliel is, of daadwerkelijk een pedoseksueel. Want in het eerste geval hoeven de kinderen in dat dagverblijf niet te vrezen.

Julot_Engel schreef:

De meest simpele uitleg: een pedofiel is een persoon dat zich aangetrokken voelt tot niet geslachtsrijpe personen, hij (of zij) handelt niet naar zijn of haar gevoel. Een pedoseksueel doet dat wel. Pedofilie en pedoseksualiteit zijn niet per se hetzelfde. Ook is er een verschil tussen een pedoseksueel (Van der V.) en een anti-sociale pleger (Dutroux).

Bon_charmeur schreef:
Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes

Wat een walgelijke reactie. Gadverdamme.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:45

safina schreef:
Lante schreef:

Bij zedendelicten is vaak niet seksualiteit, maar agressie de voornaamste drijfveer. En dan is (chemische) castratie niet of nauwelijks effectief.

Het lastige in dit verhaal vind ik dat het zeer ongelukkig is dat een pedofiel boven een kinderdagverblijf kan gaan wonen. En ook wel provocerend.

De andere kant is: opjagen en isoleren van pedofielen verhoogt de kans op recidive enorm. En je kunt je afvragen hoe groot het risico nog is als iedereen weet wie hij is, waar hij woont en wat hij gedaan heeft.

Seksualiteit is wel vaak de drijfveer in zedendelicten. Echter de intentie achter die seksuele 'relatie' is anders, zie het verschil tussen pedofiel/pedoseksueel, die daadwerkelijk genegenheid voelt voor het kind en de anti-sociale pleger die gewoon seks wil en waarbij kinderen het makkelijkste slachtoffer zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:47

Ja sorry maar dit lijkt me echt niet een zaak van wie dan ook. Ook als hij niet boven een KDV woont kan hij nog steeds een auto kopen en vanuit zijn hutje op de hei naar een KDV rijden om te gluren als hij dat wil.

Verder is het echt niet zo dat hij dat KDV binnen rent om een kind te verkrachten, of dat mag ik in elk geval hopen...

Dit zal trouwens wel net zo'n discussie worden als bij die kerel uit leiden, wat was zijn naam ook alweer...
"Laat hem maar ergens anders wonen maar niet bij mij in de buurt".